Beantwoord

mail verzenden en ontvangen gaat niet.

  • 5 January 2023
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Ik kan geen mail ontvangen en verzenden met mijn t-mobile account.

Thunderbird gebruik ik als mail programma.

Alle instellingen servers, poorten enz. heb ik ingesteld zoals door t-mobile is aanbevolen.

De helpdesk kan mij niet verder helpen, ben al 2 weken aan het worstelen om het werkend te krijgen.

Gaarne een oplossing.

W. van Gulik.

 

icon

Beste antwoord door yalerta 6 January 2023, 14:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De support van de klantenservice is niet voor elke software pakket. Alleen als de webmail niet werkt dan kun je hen bellen. Voor de vertaling van de generieke informatie op de t-mobile site naar de diverse settings in deze software dien je support te vragen aan de leverancier van de software. 

Ook is er het informele kanaal, dit forum. Wellicht dat andere gebruikers dezelfde software gebruiken. Dan kun je die settings kopieeren. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @gulio, we kunnen je inderdaad enkel met de standaard instellingen helpen. Als je deze op de juiste manier invult en deze niet werken, dien je met de leverancier contact op te nemen. Test inderdaad ook of de webmail wel werkt. Check vooral dit topic, hier helpen we je zover mogelijk met alle instellingen van je eigen mailprogramma. Succes!

Dank voor het helpen @eric!

Reputatie 7
Badge +5

@gulio 

Vraag;

Is emailaccount@t-mobilethuis.nl jouw email adres?

Zojuist Thunderbird versie 102.6.1 (64-bits) geinstalleerd en getracht 1 van mijn tmobiel adressen in te voeren en helaas moet ik je gelijk geven. Het lukte mij ook niet. Thunderbird vult als naam voor het account het emailadres in zonder het @t-mobilethuis.nl gedeelte.
Ook handmatig configureren brengt geen oplossing.

Het lijkt een bug te zijn in Thunderbird die een aanname maakt van de inlognaam, deze opslaat en daarna in een loop terecht komt en aangeeft dat de server al bestaat.

Enige oplossing op dit moment lijkt me de webmail van tmobiel te gebruiken.

https://mail.t-mobilethuis.nl

Het is echter NOOIT verstandig om een e-mailadres van een provider te gebruiken.
Maak een adres bij Outlook.com, Gmail.com, Yahoo.com of Mail.com of 1 van de vele aanbieders die er zijn. (Link)
Het beste is zelfs om er (minimaal) 2 adressen op na te houden. 1 voor je “goede” email en 1 adres waar alle rommel op komt, zoals die verplichte aanmeldingen van webshops en dergelijke die later elke dag een mail met een aanbieding sturen 😣

Als je ooit verandert van aanbieder neem je dergelijke adressen mee.

Reputatie 7
Badge +5

Vandaag, na een computer herstart e.d. blijkt het wel mogelijk om de IMAP instellingen in te voeren.

Handmatige instelling gestart, daarin gegevens geplaatst en “uitgebreide configuratie” gekozen.

Thunderbird vertelt netjes dat de configuratie wordt opgeslagen maar de instellingen niet gecontroleerd zijn.

En jawel de Inkomende Berichten map staat netjes vermeld in het rijtje van Inboxen.

Geen test op de uitgaande server geprobeerd. Thunderbird in gebruik voor ontvangst van veel slapende emailadressen.

Reageer