Modem op afstand resetten

  • 3 February 2022
  • 7 reacties
  • 775 Bekeken

Ik zit momenteel in mexico ik heb thuis op mijn wifi 2 camera's geinstalleerd hier in mexico kan ik op de camera's kijken wat er gebeurd. tot 3 dagen geleden zie ik niks meer lk denk dat de router opnieuw opgestart moet worden mijn vraag is kan dat ook op afstand of via t mobile


This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dreetje6b 

Heb je met niemand contact in Nederland die het even kan bekijken? Het zou kunnen dat er toch wat anders aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +14

Als je thuis een NAS heb staan kun je een VPN naar je thuisnetwerk opzetten. Dan kun je het modem bereiken. Maar als het modem 'hangt' kan niemand er meer bij en zul je een 'power switch' bij jou in huis moeten laten doen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dreetje6b, ik heb een lijnmeting uitgevoerd, kan het zijn dat je een eigen modem gebruikt? Er komt geen actieve verbinding naar voren. Indien je een eigen modem gebruikt: wij kunnen geen meting doen want er verschijnt geen apparatuur. Wanneer je eigen apparatuur gebruikt, verzoeken we altijd om tijdens lijnmetingen onze apparatuur aan te sluiten.

Indien je wel het Zyxel modem aangesloten hebt: ik denk dat er iets mis is met de verbinding en heb het vermoeden dat dit met een reset thuis oplosbaar is. Omdat ik geen apparatuur kan uitlezen, kan ik ook niets resetten voor je. Wellicht is de beste optie om iemand thuis langs te sturen, succes en veel plezier/succes nog in Mexico!

Ik heb pas t-mobile internet met nieuwe modem dus je zou hem moeten zien er hangt geen eigen modem aan

Reputatie 7
Badge +15

@Dreetje6b 

Dan lijkt de modem niet online volgens mij.

Reputatie 7
Badge +5

Stroomuitval, Aardlek eruit, Zekering (automaat)  defect ?

Niet zozeer het ontbrekende internet maar een eventueel ontdooiende diepvries kan voor kosten (en stank) zorgen. Advies; fysieke controle laten uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +16

@Dreetje6b Is er iemand in je nabije omgeving die bij jou thuis een kijkje kan nemen? Dan kun je de tips van Waqqas en yalerta doornemen met hen, het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er stroomuitval is geweest of een andersoortig issue waarbij het modem niet meer online is gekomen.