Beantwoord

Mogelijkheden ODF Glasvezel Haarlem Plaza West

  • 15 April 2022
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

Reputatie 1

kon niet de perfecte titel bedenken, maar hier komt ‘ie:

 

Op het nieuwbouwproject net de naam “Plaza West” in Haarlem (2014SL / 2014SG) zijn ruim 300 appartementen voorzien van een glasvezelaansluiting van KPNnetwerk. Ondanks dat het pas in 2021 is opgeleverd betreft het wel point-2-point (AON) glasvezelaansluitingen. En dus geen GPON.

 

Ik heb Open Dutch Fiber benaderd met de vraag of zij geen brood zien om de POP die hier staat te ontsluiten op het ODF netwerk, zodat we een beter aanbod kunnen krijgen. Zeker voor T-mobile kan dit een mooie kans zijn t.o.v. de concurrentie.  Na wat heen en weer mailen met Open Dutch Fiber gaven zij aan dat ik bij T-mobile moest zijn. Zie hieronder.

 

Mijn vraag is dus welke ingang ik bij T-mobile kan gebruiken om te kijken wat de (on)mogelijkheden zijn. Dit kan zeker interessant zijn voor T-Mobile omdat er in de komende jaren nog eens 300 appartementen opgeleverd worden in dit nieuwbouw project.

 

reactie Open Dutch Fiber

 

 

 

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 16 April 2022, 10:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

ODF is inderdaad de partij die daadwerkelijk de glasvezel in Nederland aanlegt en waarover T-Mobile tegen goede prijzen de diensten kan aanbieden. Er is geen enkele openbare planning waar T-Mobile haar diensten gaat aanbieden. Ook moderators kunnen hier uitspraak over doen. Je kunt wel kijken of je bij T-mobile een abonnement, over KPN glasvezel, kunt bestellen via de postcode checker.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Elliott ik heb even voor je gekeken of er bij ons iets bekend is op de postcodes die je stuurde. Wanneer het bij ons mogelijk is om Glasvezel te ontvangen, dan zal dit over het netwerk van KPN Netwerk NL zijn en toch wel op GPON (voor wat ik nu zie). Wel zie ik dat wij dan onze eigen apparatuur in de wijkcentrale dan zouden aansluiten. Ik kan echter alleen nog geen opleverdatum hierover vinden en het is voor nu dan ook niet mogelijk om dit bij ons af te nemen. Wellicht dat dit dan nog in de toekomst komt. Zodra het mogelijk is, dan kan je dit ook terugvinden op onze website in de postcodecheck en kan je een abonnement bij ons aanvragen. Ik ga duimen!😁

Reputatie 1

@eric Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb al T-Mobile glasvezel op dit moment, maar over WBA (KPN). De vraag is meer of er ook ODF ontsluiting komt in de wijkkast hier.

 

@Demi Thanks voor het nakijken. Ik kan met enige zekerheid zeggen dat het geen GPON is, zie de foto hieronder uit mijn meterkast. Ik heb nu dus al T-mobile internet, over glasvezel. Maar is via WBA/KPN.  Tot voor kort was maximaal 100MBIT mogelijk. Er is nu meer mogelijk maar dan wel tegen een (veel!) hogere prijs dan wanneer het via T-mobile/ODF geleverd kan worden. Ik heb nu nog een abbonement tegen de oude T-Mobile prijzen. 

 

Reputatie 1

Hi @Elliott ik heb even voor je gekeken of er bij ons iets bekend is op de postcodes die je stuurde. Wanneer het bij ons mogelijk is om Glasvezel te ontvangen, dan zal dit over het netwerk van KPN Netwerk NL zijn en toch wel op GPON (voor wat ik nu zie). Wel zie ik dat wij dan onze eigen apparatuur in de wijkcentrale dan zouden aansluiten. Ik kan echter alleen nog geen opleverdatum hierover vinden en het is voor nu dan ook niet mogelijk om dit bij ons af te nemen. Wellicht dat dit dan nog in de toekomst komt. Zodra het mogelijk is, dan kan je dit ook terugvinden op onze website in de postcodecheck en kan je een abonnement bij ons aanvragen. Ik ga duimen!😁

 

Zou je nog even kunnen kijken naar mijn antwoord hierboven? 😃

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Elliott 

Mocht T-Mobile in de toekomst het eigen glasvezelnetwerk beschikbaar maken voor jouw adres dan zullen ze GPON apparatuur plaatsen in de wijkcentrale, ook al heb je nu dus een AON verbinding je zal dan worden omgezet naar een GPON verbinding.

Oud ODF (AON) wordt volgens mij niet meer toegepast in nieuwe gebieden die toegang krijgen tot het eigen glasvezelnetwerk van T-Mobile.

Reputatie 1

Hallo @Elliott 

Mocht T-Mobile in de toekomst het eigen glasvezelnetwerk beschikbaar maken voor jouw adres dan zullen ze GPON apparatuur plaatsen in de wijkcentrale, ook al heb je nu dus een AON verbinding je zal dan worden omgezet naar een GPON verbinding.

Oud ODF (AON) wordt volgens mij niet meer toegepast in nieuwe gebieden die toegang krijgen tot het eigen glasvezelnetwerk van T-Mobile.

 

@Waqqas dank voor je antwoord en toelichting. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als er point to point glasvezels liggen men niet/nooit zou kiezen voor GPON. Dat is dus niet zo blijkt uit jouw antwoord. Weer wat geleerd, thanks.

 

 

Wel zie ik dat wij dan onze eigen apparatuur in de wijkcentrale dan zouden aansluiten. Ik kan echter alleen nog geen opleverdatum hierover vinden en het is voor nu dan ook niet mogelijk om dit bij ons af te nemen. Wellicht dat dit dan nog in de toekomst komt. 

Allicht kun je je collega's van de desbetreffende afdeling even herinneren om jullie eigen apparatuur aan te sluiten? Ik en vele andere bewoners hier kunnen niet wachten 😀

Reputatie 7

Hi @Elliott, super leuk om jouw enthousiasme te lezen! Ik ga zeker doorgeven dat jij en de rest van de buurt niet kan wachten. Je weet maar nooit, misschien versnelt dat het proces! 😁