na beeindiging contract lastig gevallen met mails door T-Mobile

  • 19 January 2023
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Ik had een kleine 5 maanden geleden T-Mobile genomen als internet provider, maar de snelheid kwam nooit hoger dan 14Mbit down en 5 up.
Dus heb ik gebruik gemaakt van mijn recht als consument en het contract ontbonden zonder dat ik een boete hoef te betalen, want er werd beloofd dat ik 53Mbit down zou halen.
Eerst heb ik nog een ander modem geprobeerd op aanraden van Sabine van klachtenmanagement van T-Mobile, maar dat werkte niet.

Dus mocht ik weg naar een andere provider, daar heb ik ook een bevestigingsmail van en mijn contract is zomaar ineens afgekapt op 29 december (ik zeg zomaar ineens omdat we telefonisch af hadden gesproken dat dit per 29 januari zou gebeuren), dus heb ik 2 weken met internet via een hotspot op mijn telefoon moeten doen, wat ook een ramp was, en ik heb 2 weken geen televisie en Netflix kunnen kijken door dit gedoe.

Ook is mij beloofd dat ik vanaf 29 december niets meer verschuldigd ben (daar heb ik ook een bevestigingsmail van) en dat ik de 30 euro waar ik nog een herinnering van kreeg, dat die kwijtgescholden zou worden (heb ik ook 3 bevestigingsmails van van Joel van Klachtenmanagement ).

Mijn modems heb ik teruggestuurd en daar heb ik een bevestiging van gekregen dat die binnen zijn.
Dus ik heb overal bevestiging van gekregen dat het in orde was (en uiteraard bewaard, want ik vertelde Sabine al dat ik er niet op gerust was dat T-Mobile dit goed af zou gaan handelen, ik heb veel ervaring met bedrijven die dingen beloven)

krijg ik gisteravond dus idd een mail dat ik mijn modem nog niet ingeleverd heb, terwijl ik 10 januari een mail gekregen heb dat ik mijn modem ingeleverd heb. Dus dan krab je je wel even achter je oren.
Dus wat ik vermoedde gaat idd gebeuren, T-Mobile gaat me proberen op te lichten.
En vandaag er gelijk achteraan krijg ik een mail dat die 30 euro (waarvan me beloofd is dat het kwijtgescholden is en waar ik per mail bevestiging van gekregen heb) nog niet betaald is en dat ik dat binnen 15 dagen moet betalen met 15 euro extra. Dus T-mobile heeft het oplichtingsproces in gang gezet, alleen snappen ze niet dat ik overal bewijs van bewaar, dus het heeft geen zin om me proberen op te lichten.

Ik heb dit al heel vaak meegemaakt met internet providers in het verleden, waarom is het zo’n enorme bende bij jullie ?

In ieder geval, ik heb overal bewijs van, dus ik laat jullie gewoon in je sop gaar koken, en als er een deurwaarder aanklopt dan overhandig ik die mails die ik van klachtenmanagement heb gehad waarin duidelijk vermeld staat dat alles netjes geregeld was.

Sabine was best een vriendelijke jonge vrouw, ik had goed contact met haar, en Joel was ook een prima kerel, maar blijkbaar kan klachtenmanagement dus niet voorkomen dat T-Mobile als bedrijf gewoon de mensen alsnog op gaat proberen te lichten.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Marcurios, bedankt voor je verhaal en ik help je hier graag bij. Super goed dat je het verzendbewijs hebt bewaard! Als je mij die toe kan sturen zou geweldig zijn, dan kan ik ervoor zorgen dat in het systeem vermeld staat dat al het apparatuur netjes binnen is gekomen. Als de incassokosten daadwerkelijk in rekening worden gebracht dan zorg ik ervoor dat die kwijtgescholden worden. Bedankt voor de moeite. Ik zie het verzendbewijs graag tegemoet.

 

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Marcurios, bedankt voor je verhaal en ik help je hier graag bij. Super goed dat je het verzendbewijs hebt bewaard! Als je mij die toe kan sturen zou geweldig zijn, dan kan ik ervoor zorgen dat in het systeem vermeld staat dat al het apparatuur netjes binnen is gekomen. Als de incassokosten daadwerkelijk in rekening worden gebracht dan zorg ik ervoor dat die kwijtgescholden worden. Bedankt voor de moeite. Ik zie het verzendbewijs graag tegemoet.

 

 

Kan ik niet zo 123 vinden nu, maar wel deze mail, die ik op 10 januari kreeg.
 

En ik heb ook telefonisch contact gehad met T-Mobile Klachtenmanagment met Sabine, en die keek in het systeem en in het systeem stond vermeld dat de apparatuur idd ontvangen is, en dat dat na een aantal weken wel goed zou komen, maar nu krijg ik dus eergister weer een mail dat ik 75 euro moet betalen als boete, wat een ongelofelijke zooi is het daar bij T-Mobile zeg.

Ik snap het wel, in mijn T-mobile stond dat ik ± 33 euro terug zou krijgen en dat wil T-Mobile natuurlijk gewoon in zijn zak steken en niet terugbetalen, dat is namelijk de manier waarop je geld kan verdienen, gewoon mensen oplichten, dat verdient goed.

En ik heb ook dit nog...van PostNL..
 

Ik heb contact gehad met PostNL hierover, en die zeiden dat het wel bezorgd was, maar dat ze het niet af kunnen tekenen als bezorgd omdat het als partij naar een antwoordnummer wordt gestuurd, en dan is er niemand die dat afscant als zijnde bezorgd.

Op zich een beetje raar dat ze er 2 weken over hebben gedaan maar dat kan met de jaarwisseling, en het komt ook overeen met de datum van 10 januari, ze hebben het waarschijnlijk de 7e of 8e afgeleverd zoals te zien is dat in de planning stond uiteindelijk na wat vertraging.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marcurios, bedankt voor bovenstaande e-mail met de track&trace-code: ik heb het apparaat afgemeld in ons retour-systeem. Je zult geen waarschuwingen of andersoortige retour e-mails ontvangen. Mocht er nog een e-mail verstuurd zijn die deze afmelding gekruist heeft, dan kun je deze volledig negeren. Bedankt voor het terugsturen van het modem! 

Reageer