Beantwoord

Niet mogelijk nieuw Thuis abonnement toevoegen aan My T-Mobile app

  • 10 January 2023
  • 7 reacties
  • 539 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Recent heb ik een nieuw T-Mobile thuis abonnement afgesloten. Deze gaat officieel in op 13-01, monteur komt op 19-01. Dit abonnement was niet zichtbaar op op My T-Mobile op de website of Telefoon.

Op de website is (via de klantenservice) het abonnement succesvol toegevoegd aan My T-Mobile op de website. Echter is deze niet zichtbaar in de app op de mobiele telefoon.

Na het openen en inloggen van de mobile app probeer ik een abonnement toe te voegen. Dit doe ik door de volgende stappen te doorlopen:

  • Ga naar ‘Mijn account’
  • ‘Ik heb nog een abonnement’
  • Thuis (vast)
  • Voeg de adres gegevens in
  • Voeg de geboorte datum in
  • Na het ontvangen van de bevestigingscode per email vul ik deze in 
  • Deze code is ongeldig. Probeer het nog eens.

Na het invullen van de bevestigingscode krijg ik een melding dat de code ongeldig is.  

 

Ik sta voor een raadsel, aangezien de email werkt, de postcode geaccepteerd wordt en daarmee het abonnement ‘gevonden is’. Kan T-Mobile Communicty hier mij wellicht mee helpen?

icon

Beste antwoord door BrianE 15 January 2023, 08:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BrianE, bedankt voor alle details die je toe kon voegen en leuk dat je binnenkort gebruik gaat maken van ons Internet! 😃

Ik heb aan je account lopen sleutelen en ik vermoed dat je nu een heel stuk verder komt. Zou je een nieuw account kunnen aanmaken op deze pagina: My T-Mobile registreren. 

Mocht je nog ergens tegenaan lopen, post gerust een screenshot. In ieder geval komt dit helemaal goed!

Hi @Cal, ik heb een nieuw account aangemaakt via de website en hier staat mijn abonnement en (nieuwe) bestelling keurig bij.

Via de app heb ik geprobeerd uit te loggen maar hier gebeurde iets vreemds aangezien ik zojuist een nieuw account heb aangemaakt (en waarschijnlijk mijn oude account is gedeactiveert). Ik heb daarom maar even de app opnieuw geinstalleerd.

Na het installeren van de app log ik in, hierna geef ik aan dat ik een ‘Thuis abonnement’ wil inzien of wijzigen. Hierbij krijg ik de volgende melding:

Error Melding

Het lijkt erop dat er nog steeds iets mis is met mijn account.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @BrianE, super bedankt voor al je moeite! Ik help je verder. Als ik kijk naar het nummer wat je hebt doorgegeven op je Thuis abonnement welke eindigt op 453, zie ik dat dit een zakelijk abonnement was. Dit nummer is echter niet meer actief. Een zakelijk abonnement kun je sowieso niet koppelen aan een particulier Thuis abonnement, waarschijnlijk dat de koppeling hierdoor niet lukt. Gaat het om een ander 06-nummer die wel particulier is? En staat deze geregistreerd op hetzelfde adres? Dan hoor ik via een privébericht graag welk nummer dit precies is. Ik kan dan met je meekijken!

Hi @Cheyenne,

Ik denk dat er wat miscommunicatie is. Ik zal dit proberen op te helderen.

Vroeger, lang geleden, is er bij T-Mobile een zakelijk mobiel nummer geopend, eindigend op 543. Dit is later omgezet naar een particulier abonnement met nummerbehoud. Door de jaren heen ben ik bij T-Mobile als particuliere klant weggegaan en overgestapt (met nummerbehoud) naar een andere provider. Het nummer (543) staat nu dus nog steeds op naam van een andere provider. Hierbij heb ik geen mobiel, thuis, internet, tv of enig ander actief/lopend abonnement bij T-mobile. Tot voor kort.

Vorige week heb ik een T-mobile Thuis abonnement afgesloten, voor alleen internet. Dit T-Mobile Thuis abonnement probeer ik zichtbaar te maken op twee locaties:

  1. My T-Mobile Website
  2. T-Mobile App (Android)

Door mijn oude particuliere mobiele abonnement en account gaf dit wat problemen. Na een telefoon gesprek met de klanten service is het account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Hierbij zou het T-Mobile Thuis abonnement zichtbaar moeten zijn. 

Het bleek, dat op de website ik het thuis abonnement hierna kon inzien. Echter geld dat niet voor de app. Daarom heb ik dit topic geopend. @Cal heeft hierna nog wat zaken aangepast aan mijn account (ik weet niet wat precies), maar zonder succes; het resultaat blijft hetzelfde (Website werkt maar app niet).

Ter verduidelijking:

  • Ik heb slechts 1 abonnement bij T-Mobile (T-Mobile Thuis)
  • Het mobiele nummer dat genoemd wordt (543) staat NIET op naam van T-Mobile
  • Ik probeer GEEN zakelijk en particulier abonnement te koppelen
  • Ik probeer GEEN abonnementen te koppelen
  • T-Mobile thuis is WEL zichtbaar op de website
  • T-Mobile thuis is NIET zichtbaar op de app

Het is wel zo; dat het toenmalige zakelijke/particuliere T-Mobile mobiele abonnement, op een ander adres staat/stond dan het toekomstige T-Mobile Thuis abonnnement.

Ik hoop hiermee het een en ander te hebben verhelderd. Zo niet dan hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +5

Excuus @BrianE en bedankt voor je duidelijke uitleg. Het is mijn nu zeker duidelijk, het gaat enkel om het Thuis abonnement die jij wilt inzien via de app. Via de browserversie lukt het je wel. Ik wil je in de eerste instantie vragen om het wachtwoord te resetten. Dat doe je zo:

1. Ga naar t-mobile.nl/login en klik op 'inloggegevens vergeten'. 
2. Vul het e-mailadres in waarmee je wilt inloggen en die bekend is binnen je Thuis abonnement, dan sturen we een mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord op te geven.

Werkt dit niet en krijg je dezelfde melding? Laat mij dan weten op welke telefoon je dit probeert, of je dit mogelijk ook op een andere telefoon kan testen (werkt het wel of niet) en wat de exacte foutmelding is. Ik start dan intern een onderzoek!

Moderator edit: 

Excuus @BrianE en bedankt voor je duidelijke uitleg. Het is mijn nu zeker duidelijk, het gaat enkel om het Thuis abonnement die jij wilt inzien via de app. Via de browserversie lukt het je wel. Ik wil je in de eerste instantie vragen om het wachtwoord te resetten. Dat doe je zo:

1. Ga naar t-mobile.nl/login en klik op 'inloggegevens vergeten'. 
2. Vul het e-mailadres in waarmee je wilt inloggen en die bekend is binnen je Thuis abonnement, dan sturen we een mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord op te geven.

Werkt dit niet en krijg je dezelfde melding? Laat mij dan weten op welke telefoon je dit probeert, of je dit mogelijk ook op een andere telefoon kan testen (werkt het wel of niet) en wat de exacte foutmelding is. Ik start dan intern een onderzoek!

 

Hi @Cheyenne

Zojuist getest en dit werkt. Op de website wederom mijn thuis abonnement toegevoegd.

Hierna in de app ingelogd, hier is nu de bestelling te zien voor het thuis abonnement. Met als melding: ‘Uw bestelling is nog in behandeling. Zodra het abonnement beschikbaar is zal dat hier worden getoond’.

Hiermee is het opgelost. Bedankt voor al uw hulp!

U kunt het laatste bericht als antwoord markeren.

Reputatie 7

Hi @BrianE, wat super om te lezen! 😁 Hartstikke fijn dat je dit aangeeft. Klop gerust weer aan als je nog ergens hulp bij kunt gebruiken. Maak er nog een mooie zondag van.

Reageer