Beantwoord

nieuw e-mailadres bij Overstap

  • 4 October 2022
  • 11 reacties
  • 355 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik wordt straks klant omdat ik glasvezel van jullie ga ontvangen. Ik zit nu op kabel bij Ziggo. Dus ook met mijn e-mail. Hoe gaat dit geregeld worden, want mijn huidge email adres is nu bij een hoop instanties bekend. Ook wordt deze bij een hoop bedrijven als username gebruikt. Kan ik dan niet meer inloggen bij deze bedrijven?

icon

Beste antwoord door eric 4 October 2022, 17:20

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ziggo behoord 6 maanden jouw oude email adres te blijven ondersteunen. In de tussentijd kun jij je email gaan wijzigen bij die bedrijven.  Neem een provider onafhankelijk email adres,  zoals Gmail of outlook. 

Reputatie 4

Ik wordt straks klant omdat ik glasvezel van jullie ga ontvangen. Ik zit nu op kabel bij Ziggo. Dus ook met mijn e-mail. Hoe gaat dit geregeld worden, want mijn huidge email adres is nu bij een hoop instanties bekend. Ook wordt deze bij een hoop bedrijven als username gebruikt. Kan ik dan niet meer inloggen bij deze bedrijven?

De gebruikelijke gang van zaken is dat jij wel kunt inloggen maar dat zij je niet meer kunnen mailen. Password reset via email zal dus niet meer werken. Geef ze je nieuwe email adres door. Het kan zijn dat je daarna nog steeds je oude email adres als inlognaam houdt ondanks dat ze je nieuwe adres gebruiken om je te mailen.

Ik begreep van de Tmobiel verkoper aan de deur dat T mobile Ziggo op de hoogte gaat brengen van de wijziging en dat Ziggo instanties mailt dat mijn e-mail is veranderd. Klopt dat?

Reputatie 4

Ik begreep van de Tmobiel verkoper aan de deur dat T mobile Ziggo op de hoogte gaat brengen van de wijziging en dat Ziggo instanties mailt dat mijn e-mail is veranderd. Klopt dat?

Weet Ziggo welke instanties allemaal jouw email adres hebben? Zo nee dan klopt het niet.

Reputatie 7
Badge +14

Ik begreep van de Tmobiel verkoper aan de deur dat T mobile Ziggo op de hoogte gaat brengen van de wijziging en dat Ziggo instanties mailt dat mijn e-mail is veranderd. Klopt dat?

Daar klopt niets van. Jij weet waar je jouw ziggo email gebruikt. Maak een nieuwe emailadres aan en ga dat bij die bedrijven melden. Daar kun je nu al mee starten. 

Oh lekkere verkoper dan. En het opzeggen bij ziggo dan? Doet T mobile dat ook niet?

Reputatie 6

Hoi @mejrn, het spijt mij dat dit met jou is gecommuniceerd. Ziggo mag niet namens jou alle instanties informeren waar jij je e-mailadres gebruikt, dit in verband met de privacywet. Het wijzigen van je e-mailadres bij zowel instanties als websites om in te loggen, zul je zelf moeten doen. Het opzeggen bij Ziggo gebeurt door T-Mobile als jij de optie overstapservice hebt gebruikt. Daarbij dien je zelf de gegevens van de huidige provider in te dienen, waaronder het klantnummer en wat gegevens over de contractant. Heb je deze gegevens niet ingediend, dan zul je Ziggo zelf moeten opzeggen. We hebben vast een opzegbrief voor je geschreven, dit vind je op onze website helemaal onderaan bij ‘zelf je huidige abonnement opzeggen’.

Op 17 oktober komen ze hier een aansluiting maken. Vanaf welk moment ben ik volledig in de lucht? En kan ik dus met een gerust hart ziggo opzeggen. En met volledig in de lucht bedoel ik uiteraard dat ik alle kanalen kan bekijken en e-mail heb!

Reputatie 6
Badge

Op 17 oktober komen ze hier een aansluiting maken. Vanaf welk moment ben ik volledig in de lucht? En kan ik dus met een gerust hart ziggo opzeggen. En met volledig in de lucht bedoel ik uiteraard dat ik alle kanalen kan bekijken en e-mail heb!

Wie komt er op 17 october? De netwerk operator of Guidion? Voor nieuwe glasvezel krijg je 2 monteurs bezoeken: de netwerk operator die de glasvezel binnen afmonteert (is dat al gebeurt?) en daarna komt Guidion voor het eigenlijke aansluiten. T-mobile zegt geloof ik dat je kunt opzeggen voor de datum dat Guidion is gepland. Ik zou wachten tot  alles echt werkt voordat je Ziggo opzegt. Er gaat heel vaak  wat fout bij T-mobile dus neem het risico niet. Het duurt weken voordat T-mobile door het proces geworsteld is als er fixes nodig zijn (bijv in mijn situatie: 26 juli glasvezel afgemonteerd (blijkt de rest van het netwerk nog niet klaar te zijn), 22 september Guidion: geen licht, zit nu te wachten op tweede Guidion monteur (wat heeft dat voor zin???) en als die ook geen licht ziet kan de netwerk operator aangestuurd worden (weer een paar weken?). 

Succes!

Reputatie 7
Badge +14

Als Guidion langs is geweest leveren zij normaal de glasvezel dienst op en kun je tv kijken. Mocht er toch nog iets aan de centrale kant of onderweg niet goed zitten, dan schakelen ze de netbeheerder bij jou in. Email die je nu gebruikt blijft wat het is, je t-mobile thuis email raad ik af omdat je beter een provider onafhankelijk adres kunt gebruiken, maar is na oplevering van de internet dienst ook beschikbaar. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mejrn,

Leuk om te horen dat je een datum in zicht hebt!

Zo te zien zal op deze dag de aannemer komen om een glasvezelaansluiting aan te leggen. Zodra dit is gelukt zullen wij je het installatiepakket uitsturen en een digitale link versturen waarin je de agenda van Guidion zal vinden. 

Omdat af en toe een vervolgafspraak nodig is met de aannemer raad ik je aan om Ziggo op te zeggen zodra je een afspraak met Guidion kan plannen. Je kan de afspraak met hen eenvoudig afstemmen met de opzegdatum bij Ziggo. Zo blijf je altijd online en zal je niet met dubbele kosten komen te zitten.

Ik kijk uit naar de datum waarop je online komt! 

Reageer