Onderhoud in de nacht van 25 april op 26 april

  • 22 April 2022
  • 6 reacties
  • 293 Bekeken
Onderhoud in de nacht van 25 april op 26 april
Reputatie 7
Badge +5

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. We voeren daarom onderhoud uit op ons netwerk.


We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding van T-Mobile voor thuis wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv-kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.


Wanneer is het onderhoud?

In de nacht van 25 april op 26 april tussen 01:00 en 06:00. Het onderhoud zelf duurt maximaal een kwartier.

Let op: Staat de TV in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Voor wie is het?

Het onderhoud wordt alleen uitgevoerd bij jou als je in de week vóór het onderhoud een e-mail ontvangen hebt. Heb je geen e-mail ontvangen? Dan is het voor jou niet van toepassing.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen.

En daarna?

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of Media converter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!


6 reacties

Reputatie 4

@Cheyenne, volgens mij was er onderhoud bij mij vannacht.

Ik kreeg hele tijd, Dns fout meldingen.

Reputatie 7
Badge +14

@Cheyenne, volgens mij was er onderhoud bij mij vannacht.

Ik kreeg hele tijd, Dns fout meldingen.

Ook bij mij en meer mensen was er vannacht internet storing. Voor mij een mooie gelegenheid om mijn iPad uit te zetten.

gelukkig is nu alles weer goed, hopelijk bij jou ook?!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Meedenkertje26 en @CrisTien, dit betrof een issue buiten het T-Mobile netwerk waardoor mensen bij verschillende providers er last van hadden. We hebben het uitgeplozen en het lag niet binnen ons netwerk. Gelukkig is het snel opgelost inderdaad! 

@Cheyenne, volgens mij was er onderhoud bij mij vannacht.

Ik kreeg hele tijd, Dns fout meldingen.

Het geen dat zich vannacht afspeelde was waarschijnlijk een probleem met de routering, nagenoeg alles was hierdoor onbereikbaar ( wat uitzonderingen daargelaten ). Omstreeks 1:20 uur was alles opgelost en werkte alles weer naar behoren.

Wat grafieken waarin te zien is dat de storing optrad (0:10 uur) en was opgelost (01:20 uur);

 

Reputatie 3

Als er onderhoud is uitgevoerd, moet het modem / router  toch ook opnieuw opgestart worden.

gebeurt dit automatisch of moet je dat handmatig doen?

tot op heden is mijn router / modem meet dan 40 dagen online, dus geen onderbreking gehad 

Als er onderhoud is uitgevoerd, moet het modem / router  toch ook opnieuw opgestart worden.

 

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of Media converter) nog even resetten.

Dat geldt wanneer één of meerdere diensten niet langer naar behoren werken nadat het onderhoud is uitgevoerd.

 

gebeurt dit automatisch of moet je dat handmatig doen?

 

Het advies is aan de klant gericht d.w.z. dat je dit als klant zelf zult moeten doen wanneer je problemen ervaart. Vaak is het niet nodig om iets te herstarten of resetten. Is dit echt noodzakelijk, dan wordt dit in een aankondiging niet als tip/advies maar als noodzakelijk iets medegedeeld.

 

tot op heden is mijn router / modem meet dan 40 dagen online, dus geen onderbreking gehad 

Helemaal super! En dat is precies de bedoeling, zo min mogelijk ondervinden van de werkzaamheden maar soms kan er wel eens iets mis gaan en zit er niets anders op dan zelf even de boel herstarten of resetten.

Reageer