Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51

  • 21 November 2022
  • 186 reacties
  • 16325 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. Daarom voeren wij de aankomende vier weken onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt in week 47, 48, 49, 50 en 51 ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt tijdelijk onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv kijken en bellen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

Jason van Odido 1 jaar geleden

Het lijkt erop dat iedereen die alleen geen TV kon gebruiken inmiddels weer online is, bedankt voor jullie tijd en begrip en voor het delen van de herstelmeldingen! Indien het nog niet werkt bij jou: voer een reset op het modem en de Media Converter uit (en de TV Box), daarna zou je weer online moeten zijn.

Voor iedereen die zich afvroeg waarom er geen onderhoudsmelding per e-mail kwam: het onderhoud heeft geen direct effect gehad op het losstaande probleem waarbij er helemaal geen verbinding mogelijk was (Internet, TV en Vast Bellen), maar puur op het issue met alleen geen TV. Vandaag dat er geen aankondiging kwam: er was niets aan te kondigen. De groep die enkel geen TV kon ontvangen, leek wel volledige impact te hebben van het onderhoud.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

186 reacties

Reputatie 2

Inmiddels werkt het bij mij weer goed 🙂 

Lelystad nog steeds niks. Flinke kabel breuk geloof ik. 8231 postcode.

Hier in Lelystad ook nog steeds geen internet. Je zou zeggen dat ze toch wat gaan doen zo. Als het een keertje probleem is. 

Nee, wij zijn maar een select groepje klanten nog hè. Daar gaan ze niet voor komen in het weekend. Monteur in het weekend is stuk duurder, ook voor de netwerk beheerder. Daar gaan ze morgen weer is rustig naar kijken. 

Ik heb sinds 2 dagen dat het geluid haperd. Tv box gereset. Geluid blijft haperen ook bij radio. Als ik Videoland of Netflix of YouTube kijkt geen last van.

@MarkLelystad 

Ik ben zaterdagmiddag gebeld door een medewerkster van T-mobile  dat het hoogstwaarschijnlijk een storing in de wijkcentrale werd mij gezegd, en dat het dan begin aankomende week waarschijnlijk opgelost zou zijn.

Nou, laten we dat dan maar hopen....🍀

@MarkLelystad

Ik ben zaterdagmiddag gebeld door een medewerkster van T-mobile  dat het hoogstwaarschijnlijk een storing in de wijkcentrale werd mij gezegd, en dat het dan begin aankomende week waarschijnlijk opgelost zou zijn.

Nou, laten we dat dan maar hopen....🍀

Dat is zeker te hopen. We zitten al vanaf donderdag zonder internet. 

Even een update, ik heb net een monteur van guidion gehad thuis, gestuurd naar de centrale kast van 8223 en inderdaad alle kabels liggen eruit omdat ze een grotere poort hebben aangebracht.. inmiddels bij mij al weer werkend maar heb hem ook doorgegeven veel mensen uit Lelystad zitten met hetzelfde probleem en hoogst waarschijnlijk ligt het dus ook daar aan. 

Ik heb sinds donderdag al geen tv en internet..  al 5 dagen dus niet. En als ik bel weet niemand hoelang het nog gaan duren… enorm slecht dus! Zit zelfs te twijfelen om over te stappen, want vind dit niet normaal.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie graag laten weten dat er door mijn collega's nog heel hard gewerkt wordt aan het issue in Lelystad! We delen gelijk een update zodra we iets concreet kunnen melden. Heel erg bedankt voor jullie geduld, dat wordt enorm gewaardeerd. 

Reputatie 7

Hi @Slara, dankjewel voor de melding! Bij jou lijkt er wat anders te spelen. Ik heb nagevraagd of ook andere steden onder dit issue kunnen vallen, maar het algemene probleem speelt enkel in Lelystad. Ik keek meteen of ik jou van een status update kan voorzien en ik zie dat onze monteursservice Guidion is aangestuurd om jou probleemvrij te krijgen. Excuses voor het ongemak! 

Hi @Aschurer, ik ben meteen gaan kijken of ik je van een update kan voorzien! Voor jou is ook onze monteursservice Guidion aangestuurd om jouw verbinding weer up and running te krijgen. Ik ga duimen dat je snel weer online bent. 

Hi @WesselKoning, heel goed dat je het aangeeft! Het issue dat jij ervaart staat los van de issues in Lelystad, dus ik help je graag om dit individueel aan te pakken. Kun je aangeven of het WAN lampje (tweede lampje van links) continue groen brandt op het modem? Kun je daarnaast aangeven welke lampjes er op de Media Converter branden? Ik wil je zo snel mogelijk weer online krijgen, dus ik hoor het graag. 

Hi @Mark92929, we doen er alles aan om jou zo snel mogelijk weer online te krijgen! Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in de regio problemen ervaren met jullie diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden, de volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Fingers crossed dat dit heel snel volgt!

Hi @Chvandevlag, hartstikke goed dat je dit hier meldt! Ik had graag een andere ervaring gelezen. Ik zie dat jouw onderzoek ook netjes is geopend voor het weekend. Mijn collega's van de technische dienst doen alles wat ze kunnen om dit op te lossen. Ik hoop dat er snel een update uitrolt die we met jou kunnen delen. Sorry voor het ongemak!

Hi @angelika, merci voor het aankaarten! Ik help je hier graag bij. Kun je aangeven of je ook gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het dan wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag. 

@Superboos

Vanmiddag heb ik contact gehad met een vriendelijke monteur en hij heeft voor mij ook de storing op kunnen lossen!

Ik denk mede dankzij u, er lagen inderdaad meerdere kabels eruit.

En ook postcode 8223

🤷🏼‍♀️ Wie heeft zo'n fout kunnen maken?

Ik zei het van de week al, toen T-Mobile bij mij geïnstalleerd werd, moest de monteur ook naar een 'kast' om het te activeren.

Dit was dus hetzelfde euvel.

Gelukkig is het voor ons, en ik hoop voor veel meer mensen, opgelost. 

Met vriendelijke groet,

Karin

Reputatie 1

In de avonduren, vanaf rond 7 tot in de avond heb ik regelmatig problemen met nieuwe verbindingen maken via het internet. Wanneer de verbinding tot stand is zijn er geen problemen. Netflix oid kijken kan even duren maar daarna kan er een film of serie gestreamed worden. Erg irritant is dit gezien ik webdeveloper ben en ook in de avond uren moet kunnen werken. Is een degelijker probleem bekend? Glasvezel kastje en modem zijn al meerdere keren van het stroom afgehaald.

@Superboos

Vanmiddag heb ik contact gehad met een vriendelijke monteur en hij heeft voor mij ook de storing op kunnen lossen!

Ik denk mede dankzij u, er lagen inderdaad meerdere kabels eruit.

En ook postcode 8223

🤷🏼‍♀️ Wie heeft zo'n fout kunnen maken?

Ik zei het van de week al, toen T-Mobile bij mij geïnstalleerd werd, moest de monteur ook naar een 'kast' om het te activeren.

Dit was dus hetzelfde euvel.

Gelukkig is het voor ons, en ik hoop voor veel meer mensen, opgelost. 

Met vriendelijke groet,

Karin

 

 

dat kan zomaar kloppen Karin, ik vertelde de monteur dat ik eerst een afspraak had op de 19e samen met andere maar dat ik met geluk kon opgeschoven worden naar vandaag. 
 

hij ging verder in zijn agenda kijken en zei ja verrek, middelgronden is vlak bij je ? Ik zei ja hoor 😅😅

 

maar goed het probleem was dus onderhoud bij het kastje om het netwerk te vergroten en kennelijk is diegene echt alleen daarvoor gekomen.. alle stekkers lagen eruit.. maar gelukkig dan maar dat wij weer online zijn 🥳🥳

@Lisa

de monteur is net bij mij geweest en hij kon het niet verhelpen. Hij zei dat het probleem bij T-mobile ligt en jullie technische dienst dit nog aan het onderzoeken is. De monteur zei ook dat hij dit vaker heeft gezien in de afgelopen dagen sinds jullie onderhoud. Ik wil graag dat jullie hier fatsoenlijk over communiceren en me fatsoenlijk op de hoogte houden. Sinds donderdag zonder internet is echt niet handig. Dat het een moeilijk probleem is voor jullie kan ik nog begrijpen, maar COMMUNICEER gewoon. 
 

Utrecht trouwens…

Reputatie 7

Hi @De4Jongens, dankjewel voor deze terugkoppeling! Super dat het bij jullie is opgelost. Zojuist heb ik de vergoeding aangemaakt voor de dagen dat je offline was. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Hi @AnT12, heel goed dat je dit doorgeeft! Momenteel is hier geen algemeen probleem van bekend, dus ik ga je hierbij helpen. Kun je hier een apart topic voor aanmaken? Zo kunnen we het overzicht bewaken. Kun je daarin aangeven welk probleem je ervaart tijdens het maken van verbinding? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding te zien of duurt het net als Netflix een poos voordat het is geladen? Ik hoor het graag. 

Hi guys, graag wil ik laten weten dat de boosdoener in Lelystad gevonden lijkt te zijn door de technische dienst! We verwachten het deze week op te lossen. Zodra ik meer hoor, dan laat ik het weer direct weten. Voor degene die inmiddels weer online zijn, krijg ik graag nog een seintje voor wie dat nog niet heeft gedaan. Ik ga namelijk de compensaties voor jullie in orde maken van de dagen dat jullie offline waren. 

Hi @Slara, jeetje - dat is niet de terugkoppeling waar ik op had gehoopt! Dankjewel dat je dit meteen laat weten. Ik ben het helemaal met je eens dat je hier op de juiste manier van op de hoogte gehouden dient te worden. Die taak neem ik dan ook graag op mij. Ik heb hiervoor aangeklopt bij één van mijn collega's van de technische dienst. Zodra er een update beschikbaar is, dan deel ik die hier met je. We gaan dit echt voor je fixen!

 

Het lijkt alsof het probleem zich verder spreidt dan alleen Lelystad. Ik woon in Spakenburg en ik heb ook al sinds afgelopen donderdag geen internet. Is de oorzaak dezelfde? Kan iemand dit bevestigen? Morgenochtend komt er een monteur langs om te '’kijken'’ - hopelijk heb ik dan internet. 

Wel raar inderdaad dat verder geen melding of notificatie gegeven is van deze problemen. 

Dit moet wel een van de meest slechte service ooit zijn. Geen berichtgeving dat er een storing is, geen oplossing of alternatief in het verschiet, een monteur die 1 uur van tevoren afzegt en vervolgens niks van zich laat horen. Zit je dan. En nu? Het is december, niet de beste maand lijkt mij om onderhoud te plegen. Pauper t-mobile. Ik sta op het punt al mijn contracten te beëindigen en over te stappen naar een andere provider. Ik durf te wedden dat ik via die weg eerder een werkende internetverbinding heb. 

Reputatie 7

Hi @RTamiz, merci voor jouw melding! Jeetje, ik had gehoopt dat je probleemvrij zou zijn na het bezoek van de monteur. Excuses dat de afspraak zonder reden is afgezegd, want zo hoort het zeker niet te gaan. Jouw issue valt niet onder het euvel in Lelystad, maar de exacte oorzaak durf ik niet met je te delen. Dit wordt met je gedeeld tijdens het monteursbezoek. Ik zie gelukkig dat de afspraak nu voor vrijdag staat. De monteur gaat er alles aan doen om het probleem te verhelpen. Geef je hier vrijdag aan of je weer online bent? Dan maak ik namelijk meteen de vergoeding voor jou in orde. 

Ik begrijp jouw vraag waarom er geen melding staat over Lelystad in het algemene topic en geef je daar graag kort wat toelichting over. Dit is afhankelijk van de impact of de melding in het topic komt te staan. Zo komen lokale problemen er bijvoorbeeld niet in te staan. Vaak proberen wij lokale problemen dan door te geven via de My-omgeving, zodat men hier toch van op de hoogte is. 

 

Inmiddels al meer dan twee weken zonder internet (vanaf 29-11). T-Mobile heeft nog steeds geen update :-( We mogen ook niet opzeggen. Het liefst willen we ook niet opzeggen, maar het begint wel erg lang te duren. Hebben jullie hier al enige indicatie? Moet er niet een monteur komen? Hoelang is het nog wachten? Hoor het graag.

Dat is ook de reden waarom ze er niet zo’n haast mee hebben. De impact is lokaal. Want ik zit nog steeds zonder internet. Al bijna een week. Je wordt door elke medewerker met een kluitje in het riet gestuurd, met algemene klantenservice termen. Snap ik, is het werk. Kunnen zij niks aan doen. Maar met een concrete update komt niemand. Ik wacht wel tot vrijdag tot de monteur komt. Tot die tijd heb ik er niet zoveel verwachting meer van. 
Ik snap heus dat niet alles binnen 24 uur op te lossen is. Alleen laat dan krachttermen zoals, we hebben ze aangestuurd, ze gaan keihard aan de slag, spoedig etc, achter wegen. Eerlijkheid is fijner. Zoals: ‘we hebben t gemeld maar we verwachten geen oplossing voor t weekend en pas eventueel in de loop van volgende week.’ Snap wel dat je de monteurs geen onregelmatigsheidstoeslag in t weekend gaat betalen, voor natuurlijk een lokaal probleem. 

Dat is ook de reden waarom ze er niet zo’n haast mee hebben. De impact is lokaal. Want ik zit nog steeds zonder internet. Al bijna een week. Je wordt door elke medewerker met een kluitje in het riet gestuurd, met algemene klantenservice termen. Snap ik, is het werk. Kunnen zij niks aan doen. Maar met een concrete update komt niemand. Ik wacht wel tot vrijdag tot de monteur komt. Tot die tijd heb ik er niet zoveel verwachting meer van. 
Ik snap heus dat niet alles binnen 24 uur op te lossen is. Alleen laat dan krachttermen zoals, we hebben ze aangestuurd, ze gaan keihard aan de slag, spoedig etc, achter wegen. Eerlijkheid is fijner. Zoals: ‘we hebben t gemeld maar we verwachten geen oplossing voor t weekend en pas eventueel in de loop van volgende week.’ Snap wel dat je de monteurs geen onregelmatigsheidstoeslag in t weekend gaat betalen, voor natuurlijk een lokaal probleem. 

Wij hebben vanaf vorige week donderdag geen internet ect in Lelystad . Er is wel gemeld dat de monteur moet komen maar tot op hede nog geen afspraak. Wat ook belachelijk is. Tig keer gebeld naar klantenservice. Wat je zegt je wordt van kastje naar de muur gestuurd. Maar nog niet echt concreet. We worden ook niet echt op de hoogte gehouden over de stand van zaken. Het enige wat de 1 heb gezegd dat er een breuk in de glasvezel kabel zit en dat kpn er boven op zit. Nou merk er niks van helaas. Thuiswerken wordt het ook niet. Om steeds maar kantoor te rijden ga ik ook niet doen. Gezien de koste. Dit kan je niet maken dat je zolang zonder zit. En niets laat horen. 

😓 opnieuw dezelfde storing ..…

8223ZM 

@Superboos 

Goedemorgen, heeft u ook weer dezelfde storing? Geen internet, tv, vast bellen.☹

8223

Mvg Karin

Reputatie 4

Geen internet en tv sinds gistermiddag. Melding gemaakt, maar klantenservice kan niet verder kijken. Lijnmeting is NIET mogelijk (Mac adres Huawei converter was niet te benaderen) dus moet technische dienst aan de slag (straat of wijk probleem).

 

Geen enkel idee wanneer of hoe lang dat duurt. Postcode 7207. Iemand van de moderatoren hier (Lisa? Jason?) die mij kan laten weten wat de status is?