Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51

  • 21 November 2022
  • 186 reacties
  • 16325 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. Daarom voeren wij de aankomende vier weken onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt in week 47, 48, 49, 50 en 51 ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt tijdelijk onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv kijken en bellen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

Jason van Odido 1 jaar geleden

Het lijkt erop dat iedereen die alleen geen TV kon gebruiken inmiddels weer online is, bedankt voor jullie tijd en begrip en voor het delen van de herstelmeldingen! Indien het nog niet werkt bij jou: voer een reset op het modem en de Media Converter uit (en de TV Box), daarna zou je weer online moeten zijn.

Voor iedereen die zich afvroeg waarom er geen onderhoudsmelding per e-mail kwam: het onderhoud heeft geen direct effect gehad op het losstaande probleem waarbij er helemaal geen verbinding mogelijk was (Internet, TV en Vast Bellen), maar puur op het issue met alleen geen TV. Vandaag dat er geen aankondiging kwam: er was niets aan te kondigen. De groep die enkel geen TV kon ontvangen, leek wel volledige impact te hebben van het onderhoud.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

186 reacties

T-Mobile  gebeld, vriendelijke man aan de telefoon gehad, maar hij kon helaas niet zeggen wanneer de storing  verholpen zou zijn.

Opnieuw afwachten 🙈 

Dit bezorgt mij best veel stress en uiteraard ongemak.

Gelukkig heb ik mijn geliefde 'oude' Nokia prepaid mobieltje nog, maar die moet ik nu ook weer opwaarderen.

Kost stress én geld!

2 van zulke storingen, zó kort achterelkaar.🤔

Vreemd...zeker wanneer je weet dat er vorige keer veel kabels eruit lagen in de 'kast'.

Geen idee hoe zo'n kast er uitziet.

Ik hoop van harte dat er snel een monteur daar naar toegaat.

Leve het glasvezelnetwerk! Not.

Mijn postcode is 8223ZM

Reputatie 7
Badge +7

Hallo@robbietobbie ,

Het is niet de bedoeling om je probleem in meerdere topics te uitten.
Zie hiervoor de huisregels: Hoe gaan wij met elkaar om
Dit voorkomt verwarring en je wordt er echt niet eerder mee geholpen

De moderators reageren vanzelf op volgorde van binnenkomst in je eigen topic: T50 vervangen door T54

Aanvulling op mijn eerdere reactie. Ik heb mijn internetverbinding de afgelopen dagen gemonitord en de volgende dingen vallen op:

  • Als ik wakker word heb ik een verbinding maar die komt niet boven de 7Mbit uit. 
  • Rond 13uur valt vervolgens de verbinding helemaal weg om vervolgens niet terug te keren tot de volgende dag.
  • De converter die ik heb laat dan vervolgens oranje lampjes zien die groen horen te zijn terwijl de wereldbol op de Zyxel T50 gewoon ook groen brandt.
  • De volgende dag herhaalt dit riedeltje zich weer. 

Morgen komt hopelijk de monteur langs. Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik vermoed als ik het zo hoor en lees dat het met hetzelfde als in Lelystad te maken heeft. Ergens met een '’kastje'’ (meest kostbare kast in onze omgeving inmiddels). Ook omdat ik daar niet ver vandaan woon 3751GL.

Gelukkig komt er morgen een monteur i.p.v 27 december.

Hopen dat hij de storing snel kan oplossen.🍀

Hetzelfde euvel als vorige week donderdag, alles ligt eruit.

Hope and Pray 🤗

Postcode 8223

@Superboos

Goedemorgen, heeft u ook weer dezelfde storing? Geen internet, tv, vast bellen.☹

8223

Mvg Karin

Hey Karin, nee bij mij niet. Internet is gewoon werkende, tv heb ik niet gekeken.. kijk niet zo veel ernaar. Maar tot zover geen problemen. 
 

Al zijn onze huizen wel heel dicht bij elkaar, ik denk dat iemand heeft staan prutsen met je poort in de centrale kast. Kan me niet voorstellen dat je nu ineens een glasvezel storing hebt… 

Aanvulling op mijn eerdere reactie. Ik heb mijn internetverbinding de afgelopen dagen gemonitord en de volgende dingen vallen op:

  • Als ik wakker word heb ik een verbinding maar die komt niet boven de 7Mbit uit. 
  • Rond 13uur valt vervolgens de verbinding helemaal weg om vervolgens niet terug te keren tot de volgende dag.
  • De converter die ik heb laat dan vervolgens oranje lampjes zien die groen horen te zijn terwijl de wereldbol op de Zyxel T50 gewoon ook groen brandt.
  • De volgende dag herhaalt dit riedeltje zich weer. 

Morgen komt hopelijk de monteur langs. Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik vermoed als ik het zo hoor en lees dat het met hetzelfde als in Lelystad te maken heeft. Ergens met een '’kastje'’ (meest kostbare kast in onze omgeving inmiddels). Ook omdat ik daar niet ver vandaan woon 3751

 

Net de monteur bij mij over de vloer gehad. Volgens hem waren de instellingen van de converter niet juist - aan de achterkant zitten er blijkbaar kleine schakelaartjes. 1 en 6, of 2 en 4 hadden aan moeten staan en dat was bij mij niet het geval. Vervolgens ook nog eens de internetkabel (fiberkabel die de connectie maakt met de converter) zelf vervangen. Even leek het erop dat dat de oorzaak was en had ik een zeer snelle verbinding met het internet. Laptop opgestart om wat tests te doen en alles werkte naar behoren. 5 hele minuten lang! Want zodra de monteur wegreed, had ik geen internet meer! @Lisa  volgens mij is nu toch wel echt duidelijk dat dit een centraal probleem betreft of niet?

 

Gelukkig komt er morgen een monteur i.p.v 27 december.

Hopen dat hij de storing snel kan oplossen.🍀

Hetzelfde euvel als vorige week donderdag, alles ligt eruit.

Hope and Pray 🤗

Postcode 8223

Nou Karin ik heb me kpn monteur zojuist ook naar het kastje gestuurd voor jullie 🤣🤣

 

2 adressen in de middelgronden en ook de bastion en hemmeland op dezelfde kaart aangesloten… ik denk dat het zo allemaal weer verholpen is. 

@Lisa Is er nu nog steeds niet bekend wat het probleem is? En belangrijker: wanneer het eindelijk eens opgelost wordt? Ik dacht dat jullie ons op de hoogte gingen houden. Mijn MB’s zijn bijna op en ja, jullie bieden T-Mobile Unlimited aan, maar als je een andere mobiele provider hebt heb je daar niks aan. 
 

Als ik had geweten dat T-Mobile zo kon falen - en ja ik zeg het weer - in communicatie, had ik nooit een abonnement bij jullie afgesloten.

 

Utrecht trouwens weer.

Inmiddels hebben we weer internet. Het heeft een week geduurd. Ik ben benieuwd of t-mobile hier mee gaan compenseren met de dagen dat je geen gebruik heb kunnen maken van de diensten. En ook niet thuis kunnen werken ed. 

 

Reputatie 7

Hi @Mark92929, ik had echt ontzettend gehoopt dat ik je voor het weekend kon verblijden met een concrete update! Mijn collega's zijn nog steeds heel druk bezig om jou online te krijgen. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in jouw regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden. We proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar het oplossen van deze problematiek neemt jammer genoeg langer de tijd in beslag. Excuses hiervoor! 

Hi @MarkLelystad, ik wil je graag laten weten dat jouw issue iets anders is dan het algemene issue dat er in Lelystad speelde! Ik ben heel blij dat Guidion jouw verbinding weer up and running heeft kunnen krijgen. Zojuist heb ik dan ook meteen de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van!

Hi @Oceamborn, ik ben ontzettend blij om te zien dat je weer online bent! Dankjewel voor het doorgeven. Heel fijn dat je ook al bent voorzien van een vergoeding, top. Laat het gerust weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen. 

Hi @De4Jongens, jeetje - wat balen dat je opnieuw problemen ervaarde! Ik ben super blij dat Guidion jou vandaag weer online heeft gekregen. Voor deze extra dag heb ik de vergoeding van eerst aangevuld. Ik wil je een heel fijn weekend wensen!

Hi @robbietobbie, ik ben heel blij dat wij elkaar al verder hebben gesproken in het onderstaande topic! 😊 Maak er een mooi weekend van:

Hi @RTamiz, hartstikke fijn dat je jouw verbinding kon monitoren - dankjewel! Ik had enorm gehoopt dat je van een top verbinding genoot na het monteursbezoek. Wat rot dat dit anders is verlopen. Er is direct een nieuw onderzoek ingediend door één van mijn collega's om dit op te lossen. Het issue dat jij ervaart valt niet onder een algemeen probleem, dus dit gaan we individueel aanvliegen. Zojuist heb ik je van een 7-daagse Unlimited Data voucher voorzien. Zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon en op deze manier zo min mogeljik hinder ervaart. Na het weekend gaan we checken of er een update voor jou is. Ik heb een collega in ieder geval gevraagd om hier gelijk na het weekend naar te kijken als hem dat lukt. 

Hi @Slara, ik heb vlak voor het weekend expres nog voor je gekeken - alleen ik zie nog geen terugkoppeling! Nogmaals excuses hiervoor. Mijn collega's zijn er nog druk mee bezig. Ik heb je meteen van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht, omdat ik echt wil dat je zo min mogelijk hinder ervaart. Weet dat de vouchers ook beschikbaar zijn voor een Tele2 of Ben mobiel abonnement. 

 

Hi @Mark92929, ik had echt ontzettend gehoopt dat ik je voor het weekend kon verblijden met een concrete update! Mijn collega's zijn nog steeds heel druk bezig om jou online te krijgen. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in jouw regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden. We proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar het oplossen van deze problematiek neemt jammer genoeg langer de tijd in beslag. Excuses hiervoor! 

Hi @MarkLelystad, ik wil je graag laten weten dat jouw issue iets anders is dan het algemene issue dat er in Lelystad speelde! Ik ben heel blij dat Guidion jouw verbinding weer up and running heeft kunnen krijgen. Zojuist heb ik dan ook meteen de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van!

Hi @Oceamborn, ik ben ontzettend blij om te zien dat je weer online bent! Dankjewel voor het doorgeven. Heel fijn dat je ook al bent voorzien van een vergoeding, top. Laat het gerust weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen. 

Hi @De4Jongens, jeetje - wat balen dat je opnieuw problemen ervaarde! Ik ben super blij dat Guidion jou vandaag weer online heeft gekregen. Voor deze extra dag heb ik de vergoeding van eerst aangevuld. Ik wil je een heel fijn weekend wensen!

Hi @robbietobbie, ik ben heel blij dat wij elkaar al verder hebben gesproken in het onderstaande topic! 😊 Maak er een mooi weekend van:

Hi @RTamiz, hartstikke fijn dat je jouw verbinding kon monitoren - dankjewel! Ik had enorm gehoopt dat je van een top verbinding genoot na het monteursbezoek. Wat rot dat dit anders is verlopen. Er is direct een nieuw onderzoek ingediend door één van mijn collega's om dit op te lossen. Het issue dat jij ervaart valt niet onder een algemeen probleem, dus dit gaan we individueel aanvliegen. Zojuist heb ik je van een 7-daagse Unlimited Data voucher voorzien. Zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon en op deze manier zo min mogeljik hinder ervaart. Na het weekend gaan we checken of er een update voor jou is. Ik heb een collega in ieder geval gevraagd om hier gelijk na het weekend naar te kijken als hem dat lukt. 

Hi @Slara, ik heb vlak voor het weekend expres nog voor je gekeken - alleen ik zie nog geen terugkoppeling! Nogmaals excuses hiervoor. Mijn collega's zijn er nog druk mee bezig. Ik heb je meteen van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht, omdat ik echt wil dat je zo min mogelijk hinder ervaart. Weet dat de vouchers ook beschikbaar zijn voor een Tele2 of Ben mobiel abonnement. 

 

Hi @Lisa volgens mij klopt dat niet van die 7 dagen unlimited bundel. Er wordt nog gewoon internet vanuit mijn eigen bundel verbruikt.  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RTamiz, je dient de Unlimited Internet voucher wel eerst te activeren voordat deze ingaat. Dit kun je doen door met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart de vouchercode per sms te sturen aan 2244. Na ongeveer vijf tot tien minuten ontvang je dan de activatiebevestiging. Zodra de voucher geactiveerd is, kun je zeven dagen lang onbeperkt gebruikmaken van een onbeperkte databundel.

Hi @Jason zou je er dan voor kunnen zorgen dat ik die vouchercode ontvang? Want die heb ik niet namelijk.

 

Groet,

T

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RTamiz, Lisa heeft je een privébericht gestuurd met daarin de vouchercode. Je kunt jouw privéberichten bekijken door op je eigen naam/profiel te klikken en dan op de Privéberichten te klikken: 

 

Hoi @RTamiz, Lisa heeft je een privébericht gestuurd met daarin de vouchercode. Je kunt jouw privéberichten bekijken door op je eigen naam/profiel te klikken en dan op de Privéberichten te klikken: 

 

Hi @Jason sorry maar ik heb niks ontvangen, zie printscreen.

 

Groet, T

 

Reputatie 7
Badge +16

@RTamiz Excuses, dan is het op de één of andere manier misgegaan toen de Community op dat moment problemen had met het inladen van topics - vermoed ik! Ik stuur je meteen een vouchercode toe. 

@RTamiz Excuses, dan is het op de één of andere manier misgegaan toen de Community op dat moment problemen had met het inladen van topics - vermoed ik! Ik stuur je meteen een vouchercode toe. 

Bedankt Jason!

Reputatie 7

Hi @Slara, ik wil je graag laten weten dat ik net op jouw privébericht ben teruggekomen! Voor de volledigheid plaats ik het ook hier. De netwerkbeheerder wilt contact met jou opnemen om een afspraak in te plannen. Ik zie alleen dat ze aangeven dat je hier nog niet op hebt gereageerd. Heb je een sms ontvangen met daarin de afspraaktool? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier voor je achteraan kan gaan. 

Hi @RTamiz, super dat @Jason jou heeft geholpen met de voucher! Excuses dat die niet meteen goed was doorgekomen. Gisteren was ik nog een dagje vrij, dus ik heb vandaag direct gecheckt wat de status van jouw issue is. Ik zie dat de technische dienst opnieuw Guidion heeft aangestuurd. Ik ben heel blij dat die afspraak inmiddels al gemaakt is, top. Laat je het weten als je nog een extra voucher nodig hebt? Dan sturen we jou die met liefde toe. 

Reputatie 7

Hi @Slara, ik krijg zojuist heel goed nieuws door van mijn collega! Mijn collega heeft iets opgemerkt achter de schermen wat hij zojuist heeft hersteld. Ik duim dus dat hij de oplossing heeft gevonden en de netwerkbeheerder niet meer nodig is. Wel ziet mijn collega dat er geen modem zichtbaar is. Kun jij het modem aansluiten op de ONT en het modem herstarten? We willen heel graag checken of je dan weer online bent. Ik hoor het graag, fingers crossed! 🤞

Het is gelukt!

Twee weken zonder internet en tv is een hele beproeving, maar je went er wel aan moet ik zeggen. Alleen niet voor herhaling vatbaar.

Bedankt voor je hulp en fijn dat je collega iets ontdekt heeft wat die meteen kon oplossen. 

Reputatie 7

Hi @Slara, yay - wat een ontzettend fijn nieuws! 😁 Hier word ik heel erg blij van en ik heb dan ook direct de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Je kunt deze checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil je heel erg bedanken voor jouw geduld van de afgelopen dagen. Nogmaals sorry voor het ongemak dat je hebt ervaren, ik hoop dat je nu volop van de feestdagen kunt genieten. 

Wij kunnen nog steeds geen internet en Geen tv kijken ook werkt de huistelefoon niet we hebben de modem van het het stroom gehaald niks werkt

Reputatie 7
Badge +14

Wij kunnen nog steeds geen internet en Geen tv kijken ook werkt de huistelefoon niet we hebben de modem van het het stroom gehaald niks werkt

Je kunt beter even een eigen topic starten. Geef dan wat details over wat voor aansluiting en wat er allemaal is gebeurd. Dan wordt je daar verder geholpen.

Reputatie 7

Hi @Marijn en mary, heel goed dat jullie hiervoor gelijk aan de bel trekken! Wat rot om te lezen dat jullie momenteel zonder diensten zitten. Ik ben gelijk mee gaan kijken, omdat ik dit zo snel mogelijk wil verhelpen. Ik zie dat één van mijn collega's mij al voor is geweest en een verzoek heeft ingediend bij onze technische dienst. Zodra hier een update uitrolt, dan komt mijn collega daar bij jullie op terug. Omdat ik wil dat jullie deze dagen zo min mogelijk hinder ervaren, heb ik zojuist een Unlimited Data voucher gestuurd via een privébericht. Zo kun je een hotspot maken van je telefoon en toch onbeperkt internetten. Excuses voor het ongemak! ❤

Goedenavond, mijn optische glasvezel verbinding thuis is zojuist verbroken, WiFi werkt goed, en nadat ik de zelfdiagnosestappen op de T-Mobile-website heb gevolgd en erachter ben gekomen dat het probleem buiten het huis ligt, moet ik de klantenservice bellen voor hulp.  Maar is de klantenservice alleen op dinsdag beschikbaar?! Ideeën?