Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51

  • 21 November 2022
  • 186 reacties
  • 16326 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. Daarom voeren wij de aankomende vier weken onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt in week 47, 48, 49, 50 en 51 ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt tijdelijk onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv kijken en bellen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

Jason van Odido 1 jaar geleden

Het lijkt erop dat iedereen die alleen geen TV kon gebruiken inmiddels weer online is, bedankt voor jullie tijd en begrip en voor het delen van de herstelmeldingen! Indien het nog niet werkt bij jou: voer een reset op het modem en de Media Converter uit (en de TV Box), daarna zou je weer online moeten zijn.

Voor iedereen die zich afvroeg waarom er geen onderhoudsmelding per e-mail kwam: het onderhoud heeft geen direct effect gehad op het losstaande probleem waarbij er helemaal geen verbinding mogelijk was (Internet, TV en Vast Bellen), maar puur op het issue met alleen geen TV. Vandaag dat er geen aankondiging kwam: er was niets aan te kondigen. De groep die enkel geen TV kon ontvangen, leek wel volledige impact te hebben van het onderhoud.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

186 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als zowel vaste als mobiele data het niet doen, dan zou je eens een andere telefoon moeten proberen.  Die t-mobile netwerken hebben niets met elkaar te maken. 

Ik krijg sinds een tijd regelmatig de melding 'geen internetverbinding' op het echerm van mijn telefoon. Dit is rcht vet irritant! Ik leef nl heel veel snachts omdat ik een slaapstoornis heb en 24/7 neuropatische pijn. Ik lees dan vaak luisterboeken, maar die app doet het dus dan niet meer! Zowel niet via wifi als mobiel netwerk, beiden van t-mobile. Bij vorige provider nooit last van gehad! Overgestapt om alles onder 1 dak te hebben, maar dan wil ik wel dat alles werkt! Ik betaal ervoor!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ronnygeeninternet, slim dat je jouw bevindingen met de Communtiy deelt, dank daarvoor! Ik zie wel dat het gaat om speedtests die je uitgevoerd hebt op wifi en op een mobiel apparaat; dit biedt geen realistische resultaten jammer genoeg. Graag wil ik je vragen om een drietal speedtests uit te voeren op een pc of laptop en dan via een bekabelde verbinding. Je hoort minstens 75 procent van de maximale downloadsnelheid bekabeld binnen te kunnen halen - haal je deze bekabelde snelheid niet? Dan wil ik je vragen om de resultaten met ons te delen, dan pakken wij het verder op voor je! 

 

Hoi @Marcurios, de inlogcodes zijn zeer zeker niet verlopen/ongeldig geworden. Ik zie echter wel dat jouw abonnement per vandaag stopgezet wordt; dit is de reden dat vandaag in de loop van de dag alle producten ongeldig zullen worden. Heb jij dit zo afgestemd met de Klantenservice?

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. Daarom voeren wij de aankomende vier weken onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt in week 47, 48, 49, 50 en 51 ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt tijdelijk onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv kijken en bellen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

Wat is er nu gaande, ik zit gewoon TV te kijken, krijg ik sessie is verlopen, en ik wil opnieuw inloggen en dan krijg ik de melding dat mijn klantnummer en pincode niet klopt, kijk ik in mijn T-Mobile staat daar dat dat gewoon de codes zijn die ik gebruik, dus zijn ineens mijn codes ongeldig geworden, wat flikken jullie me nou, zit ik ineens gewoon met een zwart beeld en kan ik helemaal geen tv meer kijken.

Ik wil dan wel graag een financiele vergoeding voor zolang dat niet werkt, want dit kan gewoon niet natuurlijk.

Hoi @Cal dit is de snelheid van da afgelopen paar dagen en dat gaat zo al 5 weken lang  envolgend jaar ook nog eens een week. En ik betaalt wel vol tarief voor een dienst die wij al een tijd niet meer kunnen bekijken. Zelfs de inter actieve tv zegt na een paar seconde beeld te geven om de internet kabel te controleren of die er wel goed inzit  

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ronnygeeninternet, geen zorgen, de monteur zal ook zeker een blik werpen op de internetaansluiting! Sorry dat dit niet al is opgelost, het liefst zag ik je ook al zorgeloos genieten van het internet. Dit gaat absoluut goed komen!

Beste @Cal er is al een nieu modem gekomen. En er zou al een monteur zijn gekomen maar guidion had niet in hun online agenda gekeken. En ik zie het heel somber in dat ik in het nieuwe jaar nog geen internet van jullie heb. Maar 1 voordeel heb ik jullie zijn niet de enige aanbieder en deze maand doe ik niet afrekenen. 
 

mvg Ronny

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ronnygeeninternet, top dat je hier een reactie voor plaatst, ik help je graag! Ons vermoeden is dat het niet helemaal goed gaat met de aansluiting zelf, de bekabeling, of het modem. Daarom hebben wij de monteur van Guidion voor je aangestuurd en de monteur zal ook reserve bekabeling en apparatuur bij zich hebben. Ik kijk uit naar de komst van de monteur, ik weet zeker dat de monteur veel voor je kan betekenen!

Ik weet niet welk onderhoud er gepleegt wordt maar 4 weken geleden werd mijn internet verbinding er langzaam van de max50 mbps die ik zou moeten hebben tot 15mbps of nog veel minder. En ineens opvrijdag en zaterdag 22/23-12-22 in eens volle bak en een dag later weer 5mbps. Als een nieuw modem gehad diverse medewerkers die mijn netwerk hebben nagekeken hebben. Een bedrijf die een monteur aansturen niet eens op hun eigen computers kijken hoe een klant zijn afspraak wil hebben en maar gewoon wat doen. En nu moet er weer een monteur komen van guidion. Ik heb er een hard hoofd in dat ik ooit nog fatsoenlijk internet krijg van T-Mobile

 

mvg ronny

Goedenavond, mijn optische glasvezel verbinding thuis is zojuist verbroken, WiFi werkt goed, en nadat ik de zelfdiagnosestappen op de T-Mobile-website heb gevolgd en erachter ben gekomen dat het probleem buiten het huis ligt, moet ik de klantenservice bellen voor hulp.  Maar is de klantenservice alleen op dinsdag beschikbaar?! Ideeën?

Okay, het probleem is in de loop van de nacht verholpen.  Fijne Kerstdagen!

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond, mijn optische glasvezel verbinding thuis is zojuist verbroken, WiFi werkt goed, en nadat ik de zelfdiagnosestappen op de T-Mobile-website heb gevolgd en erachter ben gekomen dat het probleem buiten het huis ligt, moet ik de klantenservice bellen voor hulp.  Maar is de klantenservice alleen op dinsdag beschikbaar?! Ideeën?

Als dit morgen nog zo is kun je beter even een eigen topic starten. Geef dan wat details over wat voor stappen je al hebt gezet en wat er allemaal is gebeurd. Dan wordt je daar verder geholpen.

Goedenavond, mijn optische glasvezel verbinding thuis is zojuist verbroken, WiFi werkt goed, en nadat ik de zelfdiagnosestappen op de T-Mobile-website heb gevolgd en erachter ben gekomen dat het probleem buiten het huis ligt, moet ik de klantenservice bellen voor hulp.  Maar is de klantenservice alleen op dinsdag beschikbaar?! Ideeën?

Reputatie 7

Hi @Marijn en mary, heel goed dat jullie hiervoor gelijk aan de bel trekken! Wat rot om te lezen dat jullie momenteel zonder diensten zitten. Ik ben gelijk mee gaan kijken, omdat ik dit zo snel mogelijk wil verhelpen. Ik zie dat één van mijn collega's mij al voor is geweest en een verzoek heeft ingediend bij onze technische dienst. Zodra hier een update uitrolt, dan komt mijn collega daar bij jullie op terug. Omdat ik wil dat jullie deze dagen zo min mogelijk hinder ervaren, heb ik zojuist een Unlimited Data voucher gestuurd via een privébericht. Zo kun je een hotspot maken van je telefoon en toch onbeperkt internetten. Excuses voor het ongemak! ❤

Reputatie 7
Badge +14

Wij kunnen nog steeds geen internet en Geen tv kijken ook werkt de huistelefoon niet we hebben de modem van het het stroom gehaald niks werkt

Je kunt beter even een eigen topic starten. Geef dan wat details over wat voor aansluiting en wat er allemaal is gebeurd. Dan wordt je daar verder geholpen.

Wij kunnen nog steeds geen internet en Geen tv kijken ook werkt de huistelefoon niet we hebben de modem van het het stroom gehaald niks werkt

Reputatie 7

Hi @Slara, yay - wat een ontzettend fijn nieuws! 😁 Hier word ik heel erg blij van en ik heb dan ook direct de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Je kunt deze checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil je heel erg bedanken voor jouw geduld van de afgelopen dagen. Nogmaals sorry voor het ongemak dat je hebt ervaren, ik hoop dat je nu volop van de feestdagen kunt genieten. 

Het is gelukt!

Twee weken zonder internet en tv is een hele beproeving, maar je went er wel aan moet ik zeggen. Alleen niet voor herhaling vatbaar.

Bedankt voor je hulp en fijn dat je collega iets ontdekt heeft wat die meteen kon oplossen. 

Reputatie 7

Hi @Slara, ik krijg zojuist heel goed nieuws door van mijn collega! Mijn collega heeft iets opgemerkt achter de schermen wat hij zojuist heeft hersteld. Ik duim dus dat hij de oplossing heeft gevonden en de netwerkbeheerder niet meer nodig is. Wel ziet mijn collega dat er geen modem zichtbaar is. Kun jij het modem aansluiten op de ONT en het modem herstarten? We willen heel graag checken of je dan weer online bent. Ik hoor het graag, fingers crossed! 🤞

Reputatie 7

Hi @Slara, ik wil je graag laten weten dat ik net op jouw privébericht ben teruggekomen! Voor de volledigheid plaats ik het ook hier. De netwerkbeheerder wilt contact met jou opnemen om een afspraak in te plannen. Ik zie alleen dat ze aangeven dat je hier nog niet op hebt gereageerd. Heb je een sms ontvangen met daarin de afspraaktool? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier voor je achteraan kan gaan. 

Hi @RTamiz, super dat @Jason jou heeft geholpen met de voucher! Excuses dat die niet meteen goed was doorgekomen. Gisteren was ik nog een dagje vrij, dus ik heb vandaag direct gecheckt wat de status van jouw issue is. Ik zie dat de technische dienst opnieuw Guidion heeft aangestuurd. Ik ben heel blij dat die afspraak inmiddels al gemaakt is, top. Laat je het weten als je nog een extra voucher nodig hebt? Dan sturen we jou die met liefde toe. 

@RTamiz Excuses, dan is het op de één of andere manier misgegaan toen de Community op dat moment problemen had met het inladen van topics - vermoed ik! Ik stuur je meteen een vouchercode toe. 

Bedankt Jason!

Reputatie 7
Badge +16

@RTamiz Excuses, dan is het op de één of andere manier misgegaan toen de Community op dat moment problemen had met het inladen van topics - vermoed ik! Ik stuur je meteen een vouchercode toe. 

Hoi @RTamiz, Lisa heeft je een privébericht gestuurd met daarin de vouchercode. Je kunt jouw privéberichten bekijken door op je eigen naam/profiel te klikken en dan op de Privéberichten te klikken: 

 

Hi @Jason sorry maar ik heb niks ontvangen, zie printscreen.

 

Groet, T

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RTamiz, Lisa heeft je een privébericht gestuurd met daarin de vouchercode. Je kunt jouw privéberichten bekijken door op je eigen naam/profiel te klikken en dan op de Privéberichten te klikken: 

 

Hi @Jason zou je er dan voor kunnen zorgen dat ik die vouchercode ontvang? Want die heb ik niet namelijk.

 

Groet,

T

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RTamiz, je dient de Unlimited Internet voucher wel eerst te activeren voordat deze ingaat. Dit kun je doen door met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart de vouchercode per sms te sturen aan 2244. Na ongeveer vijf tot tien minuten ontvang je dan de activatiebevestiging. Zodra de voucher geactiveerd is, kun je zeven dagen lang onbeperkt gebruikmaken van een onbeperkte databundel.