Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51

  • 21 November 2022
  • 186 reacties
  • 16326 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. Daarom voeren wij de aankomende vier weken onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt in week 47, 48, 49, 50 en 51 ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt tijdelijk onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv kijken en bellen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

Jason van Odido 1 jaar geleden

Het lijkt erop dat iedereen die alleen geen TV kon gebruiken inmiddels weer online is, bedankt voor jullie tijd en begrip en voor het delen van de herstelmeldingen! Indien het nog niet werkt bij jou: voer een reset op het modem en de Media Converter uit (en de TV Box), daarna zou je weer online moeten zijn.

Voor iedereen die zich afvroeg waarom er geen onderhoudsmelding per e-mail kwam: het onderhoud heeft geen direct effect gehad op het losstaande probleem waarbij er helemaal geen verbinding mogelijk was (Internet, TV en Vast Bellen), maar puur op het issue met alleen geen TV. Vandaag dat er geen aankondiging kwam: er was niets aan te kondigen. De groep die enkel geen TV kon ontvangen, leek wel volledige impact te hebben van het onderhoud.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

186 reacties

Om 7.00 melding gehad zie foto, toen gereset en op Yes geklikt. Om 7.30 weer melding dat er geen verbinding was. Dit was in omgeving Weert.

 

Reputatie 1

Hier in Lelystad (8242) kan de verbinding zojuist weer terug.

ik heb weer internet.

 

nog nog even horen waarom het zo lang heeft moeten duren

Hier in Lelystad (8219) nog steeds geen internet……. wat een drama. Thuiswerken via hotspot. Ben benieuwd hoe lang dit nu gaat duren. Mijn hoop dat dit snel is opgelost is inmiddels wel vervlogen en vanuit T-Mobile blijft het stil. Geen updates…….  

 

Denk ff voor (hopelijk) de laatste keer je modem herstarten.

Hier (ook Lelystad), werkt internet weer.

 

TV/Bellen kan ik je niet vertellen, maar internet werkt weer.

Hier in Lelystad (8219) nog steeds geen internet……. wat een drama. Thuiswerken via hotspot. Ben benieuwd hoe lang dit nu gaat duren. Mijn hoop dat dit snel is opgelost is inmiddels wel vervlogen en vanuit T-Mobile blijft het stil. Geen updates…….  

 

Denk ff voor (hopelijk) de laatste keer je modem herstarten.

Hier (ook Lelystad), werkt internet weer.

 

TV/Bellen kan ik je niet vertellen, maar internet werkt weer.

YES,….werkt weer.

 

Ook in Rotterdam 3059, glasvezel. Wel internet beschikbaar.

Ook in raalte. Wel internet.

 

Het is gelukt!

Twee weken zonder internet en tv is een hele beproeving, maar je went er wel aan moet ik zeggen. Alleen niet voor herhaling vatbaar.

Bedankt voor je hulp en fijn dat je collega iets ontdekt heeft wat die meteen kon oplossen. 

Reputatie 7

Hi @Slara, yay - wat een ontzettend fijn nieuws! 😁 Hier word ik heel erg blij van en ik heb dan ook direct de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Je kunt deze checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil je heel erg bedanken voor jouw geduld van de afgelopen dagen. Nogmaals sorry voor het ongemak dat je hebt ervaren, ik hoop dat je nu volop van de feestdagen kunt genieten. 

Reputatie 3

@Jason @soepkip67 ,

Herstarten van alles levert geen oplossing. Maar dat had ik ook niet verwacht want het is het standaard T-Mobile antwoord als jullie niet weten wat er aan de hand is en jullie geen oplossing weten. 

Graag zsm oplossen.

Aanvulling: het lijkt weer te werken na 3x certificaat fout te accepteren. 

Te vroeg gejuicht!!!! Zelfde ellende als ervoor. 

Reputatie 1

Alles herstart conform instructies. Nu certificaat fout op Apple TV bij opstarten app en daarna foutmelding 70007 bij starten van een tv programma.

Reputatie 4

Resetten werkt uiteraard niet. Dit zit in een diepere netwerk laag bij T-mobile zelf. Als je geluk hebt werkt je telefoon en internet nog wel. Je kunt alleen maar ok klikken op ssl certificaat melding via originele afstandsbediening van Amino boxje. Daarna werkt het voor een uurtje of zo, daarna zal er wel weer een check plaatsvinden naar dat veiligheid certificaat en treedt dezelfde fout op. TV app heeft dit probleem niet, zit echt in combinatie Amino met T-mobile server.

Ongelooflijk dat dit nu al zo'n 12 uur duurt en niet is opgelost.

Overigens lijkt dit probleem niet op zichzelf staande te zijn. Al enkele dagen voor deze update deze nacht waren er meermaals problemen met internet verbinding. Heb modem en glasvezel converter al meerdere malen moeten herstarten. Echt zwaar ondermaats dit, met alles erop en eraan ben ik 100€ per maand kwijt aan T-mobile. Dan mag je toch kwaliteit verwachten... 

Hier werkt internet en tv niet. Sinds gisteravond al Error meldingen.

8232ES Lelystad 

Maar na een paar keer stroom er af gehad te hebben. Doet alles het weer. 

Reputatie 1

Hier werkt de TV app op de Apple TV weer naar behoren. De certificaat melding en 70007 error zijn dus weg.

Zonder extra reset sprongen alle lichtjes weer op groen en werkt het weer.

Een volgende keer een aankondiging van het onderhoud is bijzonder welkom.

Reputatie 7
Badge +16

Het lijkt erop dat iedereen die alleen geen TV kon gebruiken inmiddels weer online is, bedankt voor jullie tijd en begrip en voor het delen van de herstelmeldingen! Indien het nog niet werkt bij jou: voer een reset op het modem en de Media Converter uit (en de TV Box), daarna zou je weer online moeten zijn.

Voor iedereen die zich afvroeg waarom er geen onderhoudsmelding per e-mail kwam: het onderhoud heeft geen direct effect gehad op het losstaande probleem waarbij er helemaal geen verbinding mogelijk was (Internet, TV en Vast Bellen), maar puur op het issue met alleen geen TV. Vandaag dat er geen aankondiging kwam: er was niets aan te kondigen. De groep die enkel geen TV kon ontvangen, leek wel volledige impact te hebben van het onderhoud.

Goedenavond, mijn optische glasvezel verbinding thuis is zojuist verbroken, WiFi werkt goed, en nadat ik de zelfdiagnosestappen op de T-Mobile-website heb gevolgd en erachter ben gekomen dat het probleem buiten het huis ligt, moet ik de klantenservice bellen voor hulp.  Maar is de klantenservice alleen op dinsdag beschikbaar?! Ideeën?

Okay, het probleem is in de loop van de nacht verholpen.  Fijne Kerstdagen!

Reputatie 4

Geen internet en tv sinds gistermiddag. Melding gemaakt, maar klantenservice kan niet verder kijken. Lijnmeting is NIET mogelijk (Mac adres Huawei converter was niet te benaderen) dus moet technische dienst aan de slag (straat of wijk probleem).

 

Geen enkel idee wanneer of hoe lang dat duurt. Postcode 7207. Iemand van de moderatoren hier (Lisa? Jason?) die mij kan laten weten wat de status is? 

Aanvulling op mijn eerdere reactie. Ik heb mijn internetverbinding de afgelopen dagen gemonitord en de volgende dingen vallen op:

  • Als ik wakker word heb ik een verbinding maar die komt niet boven de 7Mbit uit. 
  • Rond 13uur valt vervolgens de verbinding helemaal weg om vervolgens niet terug te keren tot de volgende dag.
  • De converter die ik heb laat dan vervolgens oranje lampjes zien die groen horen te zijn terwijl de wereldbol op de Zyxel T50 gewoon ook groen brandt.
  • De volgende dag herhaalt dit riedeltje zich weer. 

Morgen komt hopelijk de monteur langs. Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik vermoed als ik het zo hoor en lees dat het met hetzelfde als in Lelystad te maken heeft. Ergens met een '’kastje'’ (meest kostbare kast in onze omgeving inmiddels). Ook omdat ik daar niet ver vandaan woon 3751GL.

Inmiddels hebben we weer internet. Het heeft een week geduurd. Ik ben benieuwd of t-mobile hier mee gaan compenseren met de dagen dat je geen gebruik heb kunnen maken van de diensten. En ook niet thuis kunnen werken ed. 

 

Nog steeds geen Wiffi, internet, tv, verwarming etcetera heb alle stappen onder nomen niets lukt, MAAR HET 3E LAMPJE VAN LINKS BRAND ROOD OP MIJN ZYXEL MODEM, T 50, ROOD HELE TIJD WAAR STAAT HET VOOR EN HOE LOS IK DIT OP groetjes Karel Berger FNV Overheid kaberger@t-mobilethuis.nl 

 

In Lelystad nog steeds geen internet, geen idee of ze de storing al verholpen hebben, zit al een hele dag zonder hoop niet datjes tot vanavond zo blijft. 
 

los lampje blijft langzaam knipperen, ook na een “reset” 

 

jammer genoeg had ik dit ook al voor het weekend en dinsdag was het weer verholpen.. woensdag ervan mogen genieten.. en vandaag weer hetzelfde, ik ben dus ook een beetje onzeker of het na de storing weer helemaal goed is 😅😅😅

Vanaf 12:30 uur  zonder TV, Internet en vast bellen.

Héél vervelend!

Ik mis vanavond vooral mijn tv.

Ik hoop zó dat het nu héél snel opgelost wordt.

Net een maand bij T-Mobile i.v.m. glasvezelnetwerk, ik zou veel minder storingen krijgen dan bij Tele2....nou dat is NIET waar.

Reputatie 3

Het wordt met de dag slechter bij T-Mobile. 

8913 ook al de hele dag geen internet..

Ik heb nog steeds geen internet en tv in Utrecht. Lampje van internet op modem kleurt rood en heb al duizend keer gereset.

Hier in Bilthoven ook geen internet nog. Modem is rood. T-Mobile wilt geen monteur langs sturen? Heel apart… Als zij een dienst leveren dat niet werkt moeten ze het toch oplossen?