Beantwoord

onterecht afgesloten ivm verkeerde migratieaanvraag.

  • 7 December 2022
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

T-Mobile heeft mij onterecht afgesloten van internet na meerdere verkeerde migratie verzoeken. in eerste instantie heb ik dit tegen kunnen houden nadat ik hier melding van kreeg. helaas is op 1 december alsnog mijn aansluiting afgesloten doordat ik bij het laatste migratieverzoek niet ben geïnformeerd.
voor de duidelijkheid, dit migratie verzoek is niet van mij gekomen. tot 1 december heb ik totaal geen intentie gehad om over te stappen.
Ondanks de vriendelijke klantencervice medewerkers, bied T-mobile totaal geen oplossing voor de door hen veroorzaakte situatie. de enige oplossing die is geboden, is het opnieuw aanvragen van een aansluiting. helaas kan de nieuwe aansluiting volgens t-mobile pas in januari gerealiseerd worden.
voor zover ik dit in kan schatten is deze bewering complete onzin, echter is t-mobile niet van plan om hun eigen blunders te corrigeren.
een tijdelijke oplossing om mijn telefoon als hotspot te gebruiken is absoluut niet voldoende, aangezien ik mijn telefoon mee neem wanneer ik niet thuis ben. op dat moment hebben mijn kinderen dus geen internet of televisie in huis.
de klantenservice geeft aan dat zij niets meer kunnen doen en dat geloof ik , maar T-mobile kan hier zeker veel meer in doen. helaas heeft de klantenservice geen bevoegdheid om zelf maar iemand door te verbinden.

T-mobile: hoe verwachten jullie deze fout op zeer korte termijn recht te gaan zetten?

icon

Beste antwoord door eric 7 December 2022, 13:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Passie01 , welkom bij de community,

Lijnkaping staat in de telecombranche bekend onder de term ‘slamming’. Bij lijnkaping wordt een telecomabonnement van een klant overgenomen door een andere telecomaanbieder, zonder dat de klant dit zelf wil. De klant heeft dus niet ingestemd met het overzetten van de lijn naar een andere telecomaanbieder. Bij lijnkaping ontvangt de klant plotseling een rekening van zijn ‘nieuwe aanbieder’. Hij moet dan ook (vaak) een afkoopsom betalen aan zijn ‘oude aanbieder’.

Jij hebt dus te maken met een Slamming probleem.  Ook een nogal vasthoudend iemand, die nadat de nieuwe overeenkomst wordt gecancelled, weer eenzelfde aanvraag indiend. Het kan natuurlijk een foute ingave van die persoon zijn bij een internet provider aanvraag, maar de lijnovername aanvraag naar de oude provider mag nooit door de oude provider geblokkeerd worden. Dat zijn nu eenmaal de ACM regels.  Op jouw adres is nu dus een nieuwe leverancier actief. Wellicht heb je daar zelfs een brief van gehad?  Neem dan direct contact op met die nieuwe leverancier en annuleer die overeenkomst binnen 14 dagen na start van die dienstverlening.

Voor wat betreft de oude provider t-mobile, die kan je alleen helpen door een nieuwe aanvraag in te dienen op diezelfde lijn. Mocht die “kapende leveracnier” nog op de lijn zitten, dan zal deze dus verplicht zijn de aansluiting vrij te maken. Voor T-Mobile is het helaas wel een geheel nieuwe aansluiting met bijbehorende prijzen en voorwaarden.

Reageer