Beantwoord

Onterechte buitengerechtelijke incassokosten

  • 21 November 2022
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb in augustus een factuur ontvangen met een afkoopsom voor het opzeggen van de TV abonnement. Volgens mijn lopende abonnement zouden onder andere extra's maandelijks opzegbaar zijn. Ik heb uiteindelijke die afkoopsom niet betaald en dit is uiteindelijk verrekend maar nu zit ik nog met buitengerechtelijke incassokosten. Ik weiger iets te betalen en een maand te moeten wachten op de verrekening. Nu heb ik reeds meerdere herinneringen gehad voor deze incasso kosten. Telkens als ik support spreek zeggen zij dat ze dit niet direct kunnen aanpassen omdat het systeem eenmaal zo werkt. Er moet iemand op de afdeling boekhouding/financiën eens wakker worden en zorgen dat dit stopt!

Ik wordt zowat gedwongen om dat bedrag te betalen en maar te wachten op de verrekening (een maand later!). strakjes wordt ik dus geblokkeerd omdat ik weiger te betalen voor iets dat niet mijn fout is.

Bij wie moet ik nu zijn zodat dit per direct kan worden opgelost??

icon

Beste antwoord door R. Spreeuwenberg 6 December 2022, 10:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @R. Spreeuwenberg, bedankt voor je uitleg op de Community! Ik heb de situatie bekeken en kom tot de volgende conclusie: op 22 november 2021 heb je TV toegevoegd aan jouw abonnement, toen is dit op 28-12-2021 weer uitgezet, vervolgens heb je op 18 mei 2022 TV wederom toegevoegd aan het abonnement. Vanaf 24 januari 2022 gelden de nieuwe voorwaarden en gaat het huidige portfolio/prijsplan van kracht. Dit geldt ook wanneer je enkel een losse wijziging aan het abonnement aanbrengt. Dit houdt in dat je op 18 mei jongstleden ervoor gekozen hebt om TV toe te voegen onder de nieuwe voorwaarden; dat betekent dat TV dan gedurende jouw resterende contractperiode doorloopt. 

Neem alle ins en outs door in het artikel dat we begin dit jaar geplaatst hebben: Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community.

Graag verzoek ik je om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen. 

Reputatie 2

Beste Jason, alles is inmiddels financieel afgehandeld. Opmerking hierbij is dat ik door de ene persoon van support in mijn gelijk werd gesteld en door de ander weer niet. Ook heb ik bij het opzeggen van mijn TV abonnement geen melding gehad dat ik nog extra kosten zou hebben wegens het vroegtijdig opzeggen. Kortom het was een zooitje.

Daarbij komt nog dat ik volgens mij geen communicatie heb ontvangen (tenminste niet dat ik mij kan herinneren) over de wijziging van het afnemen van een tv abonnement. Hierdoor zou voor mij dus de voorwaarden van mijn lopende contract gehanteerd moeten worden en niet de nieuwe voorwaarden.

Dit is ook terug te zien in de link die je doorgeeft:

Let op! Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

Reputatie 7
Badge +16

Dan wil ik bij deze mijn excuses aanbieden! Ik meen te heugen dat het los toevoegen van het TV-abonnement ook geldt als overgang naar de nieuwe voorwaarden, maar dan ben ik verkeerd geïnformeerd/heb ik niet de volledig juiste info geraadpleegd - jammer genoeg gebeurt dat ook weleens, sorry!

Er rest mij niets anders dan te zeggen: goed uitgezocht! Jij hebt wel je huiswerk gedaan en dat verdient een dikke pluim. Ik ben erg blij te horen dat het nu bij deze afgehandeld is. 

Als er ooit nog iets speelt, dan mag je vanzelfsprekend zeker weer bij ons aankloppen. Ik beloof je dat ik bij een volgende keer me niet beperk tot het oproepen van informatie, maar een stap verder ga.