Beantwoord

Onterechte factuur na optijd opzegging van Tmobile thuis


Reputatie 1

Ik had mijn t-mobile thuis abonnement telefonisch netjes opgezegd binnen bedenktijd. Wel 10 dagen van te voren. Ik kreeg de dag na mijn opzegging netjes een email dat het wordt stopgezet op 14 juni. Maar tot verbazing krijg ik opeens een afschrijving van 394 euro. T-mobile zei dat dit de afkoopsom is met het verhaal dat de lijn niet was stopgezet binnen de opzeg datum. Maar dit is niet de juiste handeling vind ik. Ik doe een beroep op een service om de dienst STOP TE ZETTEN  binnen de opzeg datum. Waarom Gebeurd dat niet? Misschien omdat de andere aanbieder de lijn pas over kon nemen op de 14e ipv op de 13e (laatste dag voor opzegging), maar ik vind niet dat t-mobile zich daarmee dient te bemoeien. Ik doe toch niet voor niets binnen de bedenktijd opzeggen??? Is toch niet logisch of ben ik op m’n achterhoofd gevallen?? Heb ik klanten service gebeld en de aardige dam heeft er voor gezorgd dat ik de helft terug kan krijgen. Maar nogmaals, ik heb gehandeld naar wat mij is aangegeven en dat is binnen de bedenktijd een opzegging ingediend. Ik heb geen beroep gedaan om de lijn te laten overnemen door een andere partij. Dat is mijn zorg en NIET van t-mobile. Ik wil gewoon het hele bedrag terug hebben en niet de helft. Daarnaast ben ik al qua mobiele abonnement houder al 20 jaar klant bij t-mobile, vraag nooit om iets, maar dit is wat ik terug krijg van team MTQ na zo lang trouwe klant bij t-mobile. Bespottelijk dit en onbegrijpelijk.

icon

Beste antwoord door Lisa 10 August 2021, 10:37

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Marvnl , welkom bij de klant helpt klant community.

Uit je verhaal maak ik een beetje op dat je dus 4 dagen na de oplevering hebt gebelt om op te zeggen? Maar blijkbaar heb je een voorbehoud gemaakt, dat de lijn eerst moest worden overgenomen door een nieuwe provider? Anders doet T-Mobile er geen 10 dagen over om je abonnement binnen de wettelijke termijn om te annuleren daadwerkelijk te stoppen. 

Dat klinkt toch alsof die overstapservice van die nieuwe provider de lijn te laat heeft overgenomen.

Reputatie 1

Hi, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb gezegd dat ik naar mijn oude provider terug ga, maar heb nooit gezegd of gevraagd of T-Mobile daar rekening mee hoeft te houden of niet. Wat er technisch gebeurd op de achtergrond en voorwaarden daarvan is voor mij allemaal geen weet en ik ben van mening dat je daar niet je klanten mee kan belasten. Ook ben ik NIET geïnformeerd dat het me ook nog eens wat zou kosten omdat het de lijn opzegging overschrijven. Ik vond dat een grote misser, want het geeft mij als klant niet de kans om een oplossing ervoor te bieden. In mijn geval heb ik dst want ik heb via werk gewoon een datasimkaart in m’n fritzbox modem. Ik neem aan dat je dit kan begrijpen en iets niet klop aan deze service?

Reputatie 1

Ik heb net een klacht gemeld over T-Mobile, zie http://bit.ly/3jvi03U Help me door dit bericht te liken! @klacht #klacht.nl

Reputatie 7
Badge +14

Klacht.nl is geen medium via waar T-Mobile communiceert. Je ziet ook dat topics die daar gepost worden niet het stadium "opgelost" bereiken. Hier op het forum lezen moderators mee en kunnen nog in de systemen kijken. Dat is handig omdat jouw initiële post aangaf dat de andere aanbieder de lijn pas de 14e kon overnemen i.p.v. de 13e...... Nu zeg je dat de andere aanbieder een sim levert i.p.v. een vaste internetverbinding. Dan is er niets 'over te nemen'.

Reputatie 1

Hi, het gaat er bij mij niet om de communicatie tussen tmobile en de andere provider. Daar sta ik buiten. Als backup heb ik een usb dongle met een data simkaart in de modem in het geval de glasvezel even down is. Dus al zit ik even een dagje of 2 zonder glasvezel verbinding thuis, pakt het internet verder op dmv de simkaart. Dat heb ik via m’n werk geregeld voor het thuis werken. Dat gezegd hebbende, kan je je voorstellen dat het niet logisch is dat ik een perfecte overname van glasvezel aangevraagd heb, want als jullie de lijn de 11 opgezegd zouden hebben en de nieuwe provider pas de 14e weer glas konden leveren, dan had ik alsnog 50/50 mn internet dmv m’n simkaart als back-up. 
 

daarnaast, heb ik het voelt dat ik steeds in herhaling val, t-mobile heeft gezegd dat ik een bedenktijd heb tot en met de 13e. En ik heb het 1 juli ingediend om het op te zeggen. Dat is toch meer dan genoeg tijd. Ik heb verder niks te maken met hoe t-mobile onderling communiceert met andere provider als klant zijnde. Ik heb te maken met hoe t-mobile naar mij communiceert. En als t-mobile mij zeg dat ik een BEDENK tijd heb, dan kon ik het in bewijs van spreken ook op de 10e hebben opgezegd zonder er voor op te hoeven draaien. Ik heb het binnen de lijnen ingediend en wordt er alsnog voor beboet. Ik snap dat gewoon niet en vind dit niet klantvriendelijk. En na zo lang klant te zijn van t-mobile, sinds t-mobile in NL begon, krijg ik niet eens ergens een voordeel terug. Ik vraag nooit wat. Snap je dat dit voor mij in het verkeerde keelgat schiet? 
 

betreft de klachtenportaal, ik probeer het ergens op te laten vallen en er over te discussiëren. Want t-mobile zelf ziet het niet in als ik. Heb nooit klachten zo ingediend, en ben nog zoekenden. Ik zoek nog de juiste portaal die me help wijzer te worden met de juiste info. 

 

Reputatie 3

Probeer te storneren bij je bank en ook de incasso voor T-Mobile stop te zetten. Je kan dan ook nog aangifte doen voor wederrechtelijke incasso.. 

T-Mobile gaat nogal eigenzinnig om met opzeggingen.. weet wel dat een bij een afkoop wederkerigheid bestaat en T-Mobile dan dus ook de afgenomen service MOET leveren, doen ze dit niet stel ze ingebreke t.a.v. de afgesproken te leveren diensten, met opdracht dit binnen redelijke (2w) te doen.

Redeneren met T-Mobile heeft mi geen enkele zin, ze zullen je vragen niet beantwoorden. en proberen hun eigen schip schoon te houden.

Je kan dit schriftelijk (aangetekend) doen naar:

T-Mobile

T.a.v. Legal

Waldorpstraat 60

2521 CC Den Haag

Of per mail naar:

klachtenmanagement.thuis@t-mobile.nl

 

Het kost wat moeite, maar als je in je recht staat zijn dit de adressen voor je klachten, de community is niets anders dan een filter om het proces te traineren.

O ja, en bewaar je mails, deze hebben in het juridische verkeer vrijwel dezelfde status als brieven.

Reputatie 3

Klacht.nl is geen medium via waar T-Mobile communiceert. Je ziet ook dat topics die daar gepost worden niet het stadium "opgelost" bereiken. Hier op het forum lezen moderators mee en kunnen nog in de systemen kijken. Dat is handig omdat jouw initiële post aangaf dat de andere aanbieder de lijn pas de 14e kon overnemen i.p.v. de 13e...... Nu zeg je dat de andere aanbieder een sim levert i.p.v. een vaste internetverbinding. Dan is er niets 'over te nemen'.

he @eric , da’s niet echt een antwoord, @Marvnl zegt tijdig op binnen de proeftermijn, een afkoopsom is dan toch niet aan de orde? Rare praktijken bij het opzeggen, ik kan er over meepraten..

alle gezever over derde partijen en overnemen is een andere discussie en vallen niet binnen het contract of de afspraken. 

Er staat: ‘je kan opzeggen tot de 13e”. @Marvnl deed dit ruimschoots ervoor en voldeed aan de afspraken, nu T-Mobile nog.. maar dat kan ff duren.

Houdt vol @Marvnl dit ga je winnen.

Reputatie 7

Door het overstappen op het zelfde medium gaat het mis. En word er direct een afkoop bij gezet. Als T mobile je lijn opzegt word dit direct geregeld. En bij de andere niet. Dan moet er achteraf een credit aangemaakt worden. Vervelend maar zo is het proces ingericht op dit moment. (De 14agen bedenktijd na levering is er nog niet zo lang)

 

Ik had alwel een reactie van een moderator verwacht.

Reputatie 3

Door het overstappen op het zelfde medium gaat het mis. En word er direct een afkoop bij gezet. Als T mobile je lijn opzegt word dit direct geregeld. En bij de andere niet. Dan moet er achteraf een credit aangemaakt worden. Vervelend maar zo is het proces ingericht op dit moment. (De 14agen bedenktijd na levering is er nog niet zo lang)

 

Ik had alwel een reactie van een moderator verwacht.

Gaat het niet om, afspraak is: 14 dagen bedenktijd,

en niet: 14 dagen bedenktijd als dit met derden te regelen is.

T-mobile probeert dit (zie oa dit forum) regelmatig en lijkt een modus operandum bij opzeggen, doel: nog even wat extra binnenslepen. 

Alleen al het feit dat @Marvnl de helft van de afkoop terug kan krijgen laat zien hoe zwak dit in elkaar steekt. Als T-Mobile in haar recht zou staan, zouden ze dit (met zekerheid) niet doen..

Les: als je bij T-Mobile opzegt, zet dan ook de incasso stop!

Reputatie 7

Hi @Marvnl, heel erg bedankt dat jij zo helder via deze weg jouw verhaal doet! Ik ben meteen een kijkje gaan nemen achter de schermen om hier zo goed mogelijk in te duiken. Ik wil je graag laten weten dat ik jou helemaal begrijp en ben dan ook met mijn collega in gesprek gegaan die voor jou de helft van de afkoopsom heeft vergoed. Ik heb goed nieuws voor jou: ik heb ervoor gezorgd dat jij de andere helft ook terugkrijgt. Zoals ik zie heb jij gewoon keurig binnen de bedenktijd bij ons aangeklopt. Jij kunt de status van deze vergoeding terugzien in jouw My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Mijn excuses dat het op deze manier is verlopen! 

Heel tof om te lezen dat jij al zo lang Mobiel klant bij ons bent. Ik wil ervoor zorgen dat jouw gevoel weer positief omdraait door jou op te fleuren. Tip: houd morgen daarom de deurbel goed in de gaten. Ik hoop dat jij zo helemaal tevreden bent en wij dit samen goed hebben kunnen afsluiten. Als jij ook nog andere vragen hebt, stel die dan nog gerust. Dan help ik je daar graag mee verder. Voor nu wil ik jou een hele mooie dag wensen! 🌼

Reputatie 1

@Ritzee super tof jou reactie zeg! Enorm gewaardeerd! Ik bericht nooit op een community site, maar ben blij dat dit er Wel is. Jou reactie heeft flink geholpen. 
 

@Lisa hartelijk dank en fijn dat dit alsnog gebeurd en bij jullie alsnog begrepen wordt. Scheelt mij enorm veel tijd en energie. Ik was bereid om het geadviseerd proces van Ritzee te volgen, maar dat hoeft gelukkig niet meer :). Uiteindelijk gaat het er bij mij om hoe het proces wordt opgepakt en beëindigd. Hier ben ik tevreden mee :)

Trouwens, ik ben morgen gewoon op kantoor aan het werk. Maar als het om afleveren gaat dan kunnen de buren het aannemen. Hee tof van jullie! Eind goed al goed 👌🏽

Reputatie 3

@Ritzee super tof jou reactie zeg! Enorm gewaardeerd! Ik bericht nooit op een community site, maar ben blij dat dit er Wel is. Jou reactie heeft flink geholpen. 

 

@Marvnl graag gedaan, nog even afwachten, dan komt het hopelijk goed. 

Aleen samen houden we T-Mobile onder controle :sunglasses:

 

Reputatie 1

Kijk eens wat ik heb ontvangen van dear T-mobile! Ik voel me weer gewaardeerde klant :)

 

hartelijk dank!

 

Reputatie 7

Hi @Marvnl, super leuk om te zien dat jij zo blij bent met het bloemetje! Heel graag gedaan. Ik ben blij dat wij dit samen zo hebben kunnen afronden. Voor nu wil ik je nog een hele fijne week toewensen en weet dat jij bij resterende vragen altijd hier terechtkan! 😊

Hoi TMOBILE,

 

Ik heb ook netjes mijn abonnement opgezegd op 13 februari voor 31 maart, vervolgens is de 2.50 van mijn 06 contract afgehaald maar heb niks meer ontvangen van mijn opzegging van mijn abonnement tmobile thuis. Wel heb ik een mail gekregen ter bevestiging van mijn opzegging en dat ik het kastje moest terugsturen.

Heb kastje met benodigdheden is teruggestuurd door de qr code te scannen bij dhl servicepunt. Dit terugsturen is gebeurd op 30 maart om 15.55 bij Musletotaal in Veldhoven.

Wat is momenteel de status van alles?

 

Groetjes Nicole Verhallen

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @nicoleverhallen, welkom op onze Community!

Ik kijk graag de status voor je na, alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik graag met je mee! 

het is al geregeld! thanks

Reageer