Onverwachte slotfactuur wegens miscommunicatie verhuizing

  • 27 April 2023
  • 8 reacties
  • 88 Bekeken

Bij het verstrijken van de contractperiode ben ik verrast met een hoge slotfactuur. 10.3.2022 heb ik een jaarcontract afgesloten bij T-mobile waar ik tijdens de contractperiode (1 november) een verhuizing heb doorgeven. Tijdens deze verhuizing hebben wij een maand zonder internet gezeten omdat hun installatie partner Guidion de aanvraag niet goed binnen had gekregen, wat een IT technische probleem bleek bij de planningstool van Guidion. Tijdens deze periode is het niet gelukt om met Guidion een nieuwe afspraak te maken en uiteindelijk heb ik zelf de installatie voltooid. Prima we hadden weer internet (1 december). Na onze zeer teleurstellend ervaring met t-mobile en hun partner keek ik uit om de overstap te maken naar een andere provider. 14.03.2023 had ik een verzoek ingediend om mijn contract te beëindigen, nadat mijn contractduur was verstreken. Deze week kreeg ik onverwachts nog een slotfactuur voor de kiezen voor de resterende looptijd tot 31-11-2023, een flinke factuur waar ik niet van op de hoogte was gesteld. In de bevestigingsmail van de opzegging ben ik niet geattendeerd op de resterende looptijd en ging er vanuit dat de contract beëindigd was zonder extra kosten.

Ondertussen heb ik hierover contact opgenomen, volgens T-Mobile ben goed op de hoogte gesteld omdat er een mail is verstuurd waarbij het contract stilzwijgend met een jaar is verlengd. Bij het opzeggen ben ik niet gewezen op de resterende looptijd van 8 maanden en voel mij daarom belazerd. De medewerker van de klantenservice had toegezegd zijn best te doen om de factuur de crediteren en zou hiervoor terugbellen, zoals verwacht ben ik vervolgens niet meer teruggebeld. 

 

Wat kan ik uit deze situatie nog bereiken? Ik voel mij belazerd doordat ik niet goed ben geïnformeerd over het stilzwijgend verlengen van een jaar en vervolgens bij het opzeggen van het contract niet geattendeerd wordt op mijn persoonlijke resterende looptijd.  


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mirthe14940183 , welkom bij de community. 

Bij het verhuizen naar een nieuw adres ga je een nieuw jaarcontract aan. Voor een eventuele kortere looptijd op je oude adres hoef je bij verhuizing geen boete te betalen.

Alle voorwaarden staan hier. Ook staat e.e.a. in de bevestiging van de nieuwe aansluiting de je hebt gehad. Als jij tussentijds opzegt dan is dat jouw recht en beslissing. Daar hoeven verder geen waarschuwingen bij. Helaas zul je deze afkoopsom moeten betalen. 

Ik snap dat je me wijst op de voorwaarden. Als ik dat eens wist dat had ik natuurlijk mijn abonnement in november al stopgezet. Dit is ontzettende misleiding. We hebben al zoveel problemen met jullie gehad. En wat doen jullie aan de maanden dat we geen internet hebben gehad? Daarnaast zijn de kosten in rekening gebracht terwijl er voor mij geen factuur inzichtelijk is gemaakt. Je zegt dat de factuur online staat, maar ondertussen blokkeren jullie mijn account/pagina. Je zou me op zijn minst de specificaties moeten laten zien. 

Reputatie 7
Badge +14

Natuurlijk moet de factuur zichtbaar zijn. Tot 6 maanden na afsluiten van het abonnement zou je email account moeten blijven werken. Een moderator kan wel assisteren om die factuur uit je my-tmobile omgeving te halen. Laat je gegevens na in je persoonlijke forum account info. Moderators lezen mee en behandelen de topics op volgorde dus dan zien ze jouw verzoek voor de factuur staan.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mirthe14940183, goed dat je hier een topic voor aanmaakt, ik verhelder het graag voor je! Sorry, het stoot mij tegen het zere been dat je zo lang bij Guidion hebt moeten wachten. Dit is ons ook niet in de koude kleren gaan zitten en daarom hebben wij jouw abonnementskosten voor zowel november als december kwijtgescholden waardoor je twee maanden geen incasso van ons hebt ontvangen. Hiermee hebben wij naar ons inziens hier een goede compensatie voor gegeven.

Eigenlijk heeft @eric je al het volledige antwoord gegeven: bij een verhuizing ga je een contractverlening van 1 jaar aan en hierover hebben wij jou per email op 14-9-2022 geïnformeerd. Ook is dit bij het doorgeven van de verhuizing aangegeven. Deze datum is ook altijd te vinden in je My T-Mobile Thuis account via deze link: Mijn gegevens → Contract.

Hoewel ik door de combinatie van onze vergoeding en de contractduur niet de afkoopsom kan kwijtschelden, wil ik je wel heel graag een uitweg bieden. Als je een nieuw contract bij ons zou nemen dan heb ik al voor je geregeld dat wij de afkoopsom voor je kwijt zullen schelden. Omdat wij zowel kosten maken bij het aan- als afsluiten van een internetlijn is dit een contract voor twaalf maanden. 

Om je facturen en accountinformatie inzichtelijk te maken heb ik meteen een aantal aanpassingen voor je gedaan. Je kan een nieuw account aanmaken via: My T-Mobile account aanmaken.

Ik hoop je nog een goede uitweg te kunnen bieden en laat het gerust weten als je nog vragen of wensen hebt, binnen de mogelijkheden die ik heb wil ik je graag zo goed mogelijk hiermee helpen! 

Ik heb een nieuw account aangemaakt maar je moet hiervoor een abonnement koppelen en dan geeft hij aan dat er niets gevonden is. Hij zegt dat het niet voor komt in jullie systeem. Ik hoor graag. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mirthe14940183, fijn dat je dit terugkoppelt! Heb je hiervoor het email adres gebruikt dat je ook gebruikt om in te loggen op de Community? Ik zie met dit email adres namelijk nog geen (leeg) account. Het beste kan ik je aanraden om met dit email adres een account aan te maken.

Ik hoor graag of het je is gelukt, dit is zeker op te lossen! 

Het is niet gelukt. Ik kan geen abonnement toevoegen. Kun je mij niet gewoon mailen? Dit kost hartstikke veel tijd, terwijl het niet werkt. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is zeker weten een optie @Mirthe14940183! Ik heb zojuist je facturen vanaf januari dit jaar op de mail gezet. Mocht je nog andere wensen hebben, geef het gerust aan! 🙂

Reageer