[Opgelost] Problemen met de thuisverbinding


Reputatie 7
Badge +16

[23-02-2023/13:00] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten op Glasvezel problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

 

Update 13:50 Het onderzoek loopt in volle vaart. We zullen jullie van een concrete update voorzien zodra deze er is.

 

Update 15:20 We zijn druk bezig om dit in goede banen te geleiden en zorgen er zo snel mogelijk voor dat alles weer hersteld is. 

 

Update 21:40 Het probleem is hardnekkiger dan gedacht. Het duo onderzoek met de beheerder en leverancier is nog in volle gang, we zijn ontzettend hard aan het werk. Onze excuses voor het ongemak.

 

[24-02-2023] Update 08:32 Het onderzoek loopt nog verder voor de aansluitingen die niet online zijn gekomen. Een herstart van modem en Media Converter lijkt in de meeste gevallen te helpen. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reboot modem | T-Mobile Community.

Update 08:49 Het is lastig te coördineren wie wel/niet tot de groep behoort die sinds (eer)gisteren problemen ervaren met de verbinding. Het gaat om aansluitingen op het glasvezelnetwerk van T-Mobile (ODF) en speelt sinds 22 en 23 februari. Een vriendelijk verzoek aan iedereen die hier niet onder valt om of een eigen topic aan te maken, of een bestaand topic op te pakken. We willen graag alles samen met het onderzoeksteam herstellen en verzamelen voorbeelden van mensen die nog niet online gekomen zijn maar wel graag op basis van voorgenoemde voorwaarden. Bedankt!

 

Update 10:11 Bij nader onderzoek van alle offline-aansluitingen blijkt dat de Media Converter nog niet gereset is. Zorg ervoor dat deze stroomloos gehouden wordt, samen met het modem. In alle gevallen komen de verbindingen dan vanzelf weer online!

 

Update 20:30 Goedenavond all, jammer genoeg is het toch nog niet voor iedereen opgelost. Het wordt zeker niet pas maandag eer er weer naar gekeken zal worden, dat is onzin. Vanavond en morgen zal er minstens net zoveel aandacht aan besteed worden om het voor de individuele cases ook te herstellen. Mocht iemand nog een voucher kunnen gebruiken, geef het dan alsjeblieft in dit topic aan. Alvast bedankt en ondanks alles een mooie avond toegewenst!

 

Update 22:00 Alle geanalyseerde aansluitingen zijn weer online gekomen na de reset van de Media Converter en het modem. Mocht je toch nog niet online zijn? Maak dan een eigen topic aan of neem contact op met onze Klantenservice.

Jason van Odido 1 jaar geleden

UPDATE: De algemene verbindingsproblemen zijn voorbij, zoals eerder gemeld. Voor een ieder die toch nog problemen ervaart, heb ik een nieuw topic aangemaakt. Dit topic is te vinden wanneer je op jouw profiel klikt en dan naar je eigen topics gaat (voorbeeld "Geen service ODF Fiber”). 

Dit topic gaat nu op slot. 

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

200 reacties

[23-02-2023/13:00] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten op Glasvezel problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

 

Update 13:50 Het onderzoek loopt in volle vaart. We zullen jullie van een concrete update voorzien zodra deze er is.

 

Update 15:20 We zijn druk bezig om dit in goede banen te geleiden en zorgen er zo snel mogelijk voor dat alles weer hersteld is. 

 

Update 21:40 Het probleem is hardnekkiger dan gedacht. Het duo onderzoek met de beheerder en leverancier is nog in volle gang, we zijn ontzettend hard aan het werk. Onze excuses voor het ongemak.

 

[24-02-2023] Update 08:32 Het onderzoek loopt nog verder voor de aansluitingen die niet online zijn gekomen. Een herstart van modem en Media Converter lijkt in de meeste gevallen te helpen. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reboot modem | T-Mobile Community.

Update 08:49 Het is lastig te coördineren wie wel/niet tot de groep behoort die sinds (eer)gisteren problemen ervaren met de verbinding. Het gaat om aansluitingen op het glasvezelnetwerk van T-Mobile (ODF) en speelt sinds 22 en 23 februari. Een vriendelijk verzoek aan iedereen die hier niet onder valt om of een eigen topic aan te maken, of een bestaand topic op te pakken. We willen graag alles samen met het onderzoeksteam herstellen en verzamelen voorbeelden van mensen die nog niet online gekomen zijn maar wel graag op basis van voorgenoemde voorwaarden. Bedankt!

 

Update 10:11 Bij nader onderzoek van alle offline-aansluitingen blijkt dat de Media Converter nog niet gereset is. Zorg ervoor dat deze stroomloos gehouden wordt, samen met het modem. In alle gevallen komen de verbindingen dan vanzelf weer online!

 

 

Hi thanks for the response. I have tried the above mentioned steps for rebooting media converter and the modem. But the PON light on the media converter is flashing and the internet light is still red in the modem. I also do not have a working internet. 

Could you provide more info on how to get a working internet? 

Zojuist iemand van de klantenservice gesproken omdat het nog steeds niet werkt, alle stappen al doorlopen en aan de telefoon weer. Is een ticket geworden naar de technische dienst maar die is blijkbaar al naar huis en dat word op zijn vroegst maandag? Dit kan niet serieus zijn toch?

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond all, jammer genoeg is het toch nog niet voor iedereen opgelost. Het wordt zeker niet pas maandag eer er weer naar gekeken zal worden, dat is onzin. Vanavond en morgen zal er minstens net zoveel aandacht aan besteed worden om het voor de individuele cases ook te herstellen. Mocht iemand nog een voucher kunnen gebruiken, geef het dan alsjeblieft in dit topic aan. Alvast bedankt en ondanks alles een mooie avond toegewenst!

P.s. indien er nog een zinnige update kan worden gegeven, zal ik die meteen plaatsen hier!

Reputatie 7
Badge +14

Top!

Vandaag is de probleem nog niet opgelost. Graag zou ik weer 4 vouchers willen voor mijn gezin omdat die van gisteren 24uur geldig zijn. Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +16

@Filizko Ik stuur je de vouchercodes toe per PB!

Reputatie 7
Badge +16

Update 22:00 Alle geanalyseerde aansluitingen zijn weer online gekomen na de reset van de Media Converter en het modem. Mocht je toch nog niet online zijn? Maak dan een eigen topic aan of neem contact op met onze Klantenservice.

Hoe kunnen jullie zeggen dat het zou werken al 2 dagen geen internet zit tegen een rood lampje aan te kijken al diverse malen  een reset gegeven maat nog steeds geen internet

Hier nog steeds geen WiFi? Resetten is meerdere malen gebeurd. 
 

I also have problem with my gigabit connection. I have 150 mbps on speedtest tops for the past 2 days. 

PS: Not sure what this voucher thing is though.

Hier ook nog geen internet met een T-50 modem zonder glasvezel sinds gisteravond, wat te doen? 

Nou probleem is niet voor iedereen opgelost. Na meerdere malen gereset te hebben, Heb ik nog steeds geen internet/WiFi op de T-50.  Sinds het aanleg van glasvezel hier in de straat, heb ik bijna een week geen internet/wife meer. Er brand nog steeds geen lichtje bij wereldbol. Vanalles al gedaan. Wat te doen?? Al bijna een week zonder WiFi/internet

Nog steeds geen internet hier in Utrecht. Ontvang graag 2 vouchers voor ons.

Hoezo staat alles weer op groen man, heel het internet heeft het nog geen seconde gedaan.

Bij mij werkt ook niks

Hier ook nog niks in de lucht, kan ik vandaag nog monteur verwachten? Erg onhandig zo.

Sinds gisteren ook geen internet, ook niet na het volgen van de instructies hierboven…. 

Ook ik sluit mij aan bij de heersende WiFi problemen. Sinds twee dagen heb ik geen internet meer. Helpdesk is door ‘drukte’ onbereikbaar. Al het mogelijke binnen mijn kennisbereik geprobeerd. Ik zie graag dat dit zsm wordt opgelost. Ondertussen kijk ik naar een alternatieve internet leverancier. 

 

Hi T Mobile ik zou graag ook de voucher willen hebben. Ik heb al 2 dagen geen internet thuis

Reputatie 7
Badge +5

@Ketel21, @Patrickvb15 en @hendri8n Ik zie dat er voor jullie inmiddels een onderzoek bij de technische dienst loopt. Dit kan een aantal werkdagen duren, we nemen contact op zodra er ontwikkelingen zijn!

@Soulplox I can see no problems in your connection. Do you measure this speed on wifi or ethernet? I can see that you performed a reset yesterday, but did you also restarted the converter between your modem and the FTU? Please test this. If this doesn't help, please start your own topic in which you put all the information about this issue, such as a ethernet speedtest performed via www.speedtest.net. Thanks in advance!

@Laurens1927 Ik zie dat jij een DSL connectie hebt, dit topic geldt niet voor jou. Ook zie ik dat je inmiddels contact hebt gehad en dat het probleem ontdekt en opgelost is. Helemaal mooi!

@xLCx Niet fijn om te lezen! Ik mis een abonnement gelinkt aan jouw e-mailadres of je klantnummer in je profiel. Ik kan daarom niet met je meekijken. Test sowieso een herstart van de converter, dit kan goed de oplossing zijn. Geen geluk? Start dan je eigen topic met de omschrijving van het probleem, en vergeet niet je klantnummer in je Community profiel te zetten. Dan gaan we snel samen aan de slag! @remon_v en @TulayT Voor jullie geldt hetzelfde!

@Skrd Jouw verbinding heb ik uit kunnen lezen, je zit op het WBA netwerk (KPN) wat betekent dat dit topic niet voor jou geldt. Je verbinding ziet er trouwens aan mijn kant super uit, ik vermoed dat je inmiddels weer online bent! Je kunt anders contact opnemen met de klantenservice of een apart topic starten. We gaan dan samen zo snel mogelijk aan de slag.

@Bosman1986 Ik snap dat je dit wilt weten! Ik zie dat het verzoek openstaat. Deze pakt de technische dienst zo snel mogelijk op. Er zal eerst worden gekeken of het van een afstand opgelost kan worden en zo niet sturen we Guidion voor je aan. Dank voor je geduld!

@Alexs123 Ik zie dat je zojuist contact hebt gehad met mijn collega Mark. Jullie zouden samen iets testen, mocht je antwoord hebben kun je het beste opnieuw contact opnemen. Succes!

Modem blijkt defect te zijn. Goed geholpen. Even behelpen met een hotspot voor de WiFi, maar dat is niet anders. 

@Jason Ik moet wachten op de technische dienst, dit kan 5 werkdagen duren, krijg ik dan elke dag een nieuwe voucher of kan de unlimited data tot die tijd worden aangezet omdat er nog steeds geen internet is?

Vandaag wederom contact gehad met klantenservice en pas nu is er een melding uitgezet naar monteur terwijl dit al meerdere keren beloofd was. 

Ondertussen lopen de kosten voor mobiel internet behoorlijk op en worden wij er wel een beetje gek van. Goed begin van het nieuwe contract zo… 

Ik zie graag dat dit vandaag opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen, iedereen die een voucher heeft verzocht, heeft er één gekregen in een privébericht + uitleg. Mocht je nog geen verbinding hebben, dan zal er op individueel niveau getroubleshoot worden. De algemene verbindingsproblemen zijn voorbij.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: De algemene verbindingsproblemen zijn voorbij, zoals eerder gemeld. Voor een ieder die toch nog problemen ervaart, heb ik een nieuw topic aangemaakt. Dit topic is te vinden wanneer je op jouw profiel klikt en dan naar je eigen topics gaat (voorbeeld "Geen service ODF Fiber”). 

Dit topic gaat nu op slot.