[Opgelost] Problemen vast Internet en TV T-Mobile Thuis 22-11-2021

  • 22 November 2021
  • 54 reacties
  • 6957 Bekeken
[Opgelost] Problemen vast Internet en TV T-Mobile Thuis 22-11-2021
Reputatie 7
Badge +16

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet en TV. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

 

[Update 10:45] Door aanpassingen in het netwerk zijn de problemen verholpen. Alle websites en services zijn weer beschikbaar via het vaste netwerk.


54 reacties

Reputatie 4

Sinds vanochtend (wederom) DNS/routering perikelen bij T-Mobile Thuis. Ik heb tot nu toe problemen met;

  • T-Mobile zelf…!
  • NOS
  • Netflix

DNS servers omzetten werkt niet.

https://eu-west-2.console.aws.amazon.com is niet te bereiken…

 

Zelfde probleem in regio Utrecht, veel sites werken niet.

Eindhoven om 8:30 glasvezel is down! kan niet aanmelden met router, geen verbinding, mijn fritzbox router doet het veder goed echt een probleem aan t-mobile kant.

In bussum problemen met o.a. t-mobile.nl, zeer slecht bereikbaar
gsf schoolsite is niet bereikbaar
Sites als tweakers.nl wel weer prima bereikbaar

Sinds vanochtend (wederom) DNS perikelen bij T-Mobile Thuis. Ik heb tot nu toe problemen met;

  • T-Mobile zelf…!
  • NOS
  • Netflix

DNS servers omzetten werkt niet.

https://eu-west-2.console.aws.amazon.com is niet te bereiken…

 

Als DNS omzetten niet werkt dan is het dus geen DNS probleem, maar routering. Nog irritanter want de workaround dan is een VPN op een netwerk dat wel te bereiken is.

Zelfde internet problemen in Alkmaar, 1827JN.

 

Reputatie 1

Ook hier in Weesp problemen. Sommige sites geen probleem andere sites onbereikbaar. Als het lang gaat duren toch maar naar kantoor 

Reputatie 1

Emmen (glas 1gbps) sinds vanmorgen 7:45 al last van slecht bereikbare sites. Tracert naar nos.nl:

Tracing route to nos.nl [65.9.82.32]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-32-208-87.ftth.glasoperator.nl [87.208.32.1]
  3    12 ms    11 ms    11 ms  10.10.13.185
  4    11 ms    11 ms    12 ms  10.10.12.61
  5    12 ms    11 ms    11 ms  10.10.80.145
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.

Zelfde internet problemen in Alkmaar, 1827JN.

 

1814JA ook...

Sinds vanochtend (wederom) DNS perikelen bij T-Mobile Thuis. Ik heb tot nu toe problemen met;

  • T-Mobile zelf…!
  • NOS
  • Netflix

DNS servers omzetten werkt niet.

https://eu-west-2.console.aws.amazon.com is niet te bereiken…

 

Als DNS omzetten niet werkt dan is het dus geen DNS probleem, maar routering. Nog irritanter want de workaround dan is een VPN op een netwerk dat wel te bereiken is.

Het is geen DNS probleem, 1.1.1.1 en 8.8.8.8 hebben hetzelfde probleem. VPN via CloudFlare werkt wel goed.

Internet en TV problemen in Arnhem. 6846 RV

geen tv en slecht internet

Reputatie 2

Goedemorgen,

Hier (1087JK) ook behoorlijk veel problemen, alles wat zo'n beetje draait op AWS werkt niet. Het lijken me eerder BGP issues dan DNS gerelateerde issues. DNS lijkt het prima te doen.

Same connection problems in Almere. 

Zipcode 1273BV also affected, seems to be severely affecting AWS based services, Office365 still works fine. Changed DNS servers to the google one’s, no improvement. Get your BGP routing right guys…...don’t try to be cheapo again by routing everything via the Telekom backbone just to save some interconnect fees…..

2552LP has the same issues.

Reputatie 1

Op 3317 werkt NOS app en Netflix weer.

Ook problemen op postcode 3991

Alleen ned 1,2,3 te ontvangen in Voorburg (via tmobile app apple tv)

Ook hier geen verbinding met talloze websites mogelijk, 8043. 

3312 problemen met internet op diverse pagina's en app, maar andere webpagina's en apps werken dan weer wel, zij het heel langzaam

3825 is affected.

Reputatie 5

Een “aantal klanten” is wel een understatement als ik het aantal meldingen op forums e.d. voorbij zie komen en de klantenservice op dit moment totaal onbereikbaar is. Hier ook werkt een groot aantal diensten zoals MS Teams e.d. niet.

 

Gekke is dat het via mobiel wel werkt. Dus zit bij T_Mobile in het vaste netwerk. 2551 - Den Haag. 

2408 heeft ook last van routing problemen. Hierdoor kan ik niet thuiswerken. (vmwareidentity.eu) is niet te bereiken 

2182 Hillegom zelfde probleem, ligt aan de routing met VPN connectie via Kasperski kan ik wel alles bereiken. De routing voor het thuisnetwerk van T-Mobile doet het gewoon niet.

3452 Vleuten ook issues, lijkt op routeringsprobleem

Pinging d1q9ljqir4kc24.cloudfront.net [65.9.82.2] with 32 bytes of data:
Request timed out.

 

Reageer