Beantwoord

Opzeggen

  • 16 September 2021
  • 11 reacties
  • 613 Bekeken

Na 16 min in de wacht en de vierde persoon die ik uiteindelijk te spreken kreeg, heb ik op diens aanwijzing de reden voor mijn opzegging met documenten onderbouwt aan T mobile gezonden.

Antwoord per email: Abonnement wordt stopgezet per 17.09.2021 en de aanwijzing hoe de spullen te retourneren. (Duidelijk!) Echter de volgende opmerking baart mij nu al zorgen, Heb je opgezegd binnen je contracttermijn, dan kan het zijn dat we de resterende maanden in rekening brengen op de rekening met je laatste abonnementskosten. Dit is nu precies mijn probleem. Ik verwacht een respons op mijn ingezonden `bewijslast ‘ om mij juist niet mijn contractduur te hoeven houden.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 17 September 2021, 13:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FVugteveen 

Zou je de hele email eens als foto kunnen bijvoegen, uiteraard zonder privégegevens? Misschien dat we dan wat beter kunnen meedenken.

Volgens dit stukje tekst is het dus gewoon duidelijk dat als je bedenktermijn al voorbij is en je zit nog vast aan je contract dan worden de resterende maanden in één keer geïncasseerd.

Via website heb ik uitgevonden dat ik telefonisch contact op moet nemen om mijn abonnement te kunnen beeindigen met als reden emigreren.

Volgens de klantenservice medewerker zou een verhuisbericht afdoende zijn. Echter mijn uitschrijving is van 2017, vanwege uitzending naar buitenland voor mn werk. (dit was noodzakelijk !) Nu woon ik sinds 2017 al op een buitenlands adres ZONDER ingeschreven te zijn aldaar (ook vanwege mn werk!).

Nu met pensioen en MOET ik ingeschreven staan (ook uitgevoerd!) Echter de instantie die mij ingeschreven heeft doet dat op datum ingang huurcontract. (dus met terugwerkende kracht). 

Deze in/uitschrijving bewijslast was niet genoeg voor Tmobile om te kunnen zeggen je bent geemigreerd.

Tevens heb ik mijn huis waar Tmobile geinstalleerd is nu verkocht, en ik KAN ook niet Tmobile meenemen. Daarvoor heb ik bewijs aangeleverd en dat zou volgens klantenservice voldoende moeten zijn.

 

Het antwoord op het verzoek is een email met de tekst Heb je opgezegd binnen je contracttermijn, dan kan het zijn dat we de resterende maanden in rekening brengen op de rekening met je laatste abonnementskosten.

Een beetje duidelijker geworden?

Na 16 min in de wacht en de vierde persoon die ik uiteindelijk te spreken kreeg, heb ik op diens aanwijzing de reden voor mijn opzegging met documenten onderbouwt aan T mobile gezonden.

Antwoord per email: Abonnement wordt stopgezet per 17.09.2021 en de aanwijzing hoe de spullen te retourneren. (Duidelijk!) Echter de volgende opmerking baart mij nu al zorgen, Heb je opgezegd binnen je contracttermijn, dan kan het zijn dat we de resterende maanden in rekening brengen op de rekening met je laatste abonnementskosten. Dit is nu precies mijn probleem. Ik verwacht een respons op mijn ingezonden `bewijslast ‘ om mij juist niet mijn contractduur te hoeven houden.

 

Vaak is dit een standaard regel die bedrijven vermelden in dergelijke correspondentie.

Waarmee je echter wel rekening zal moeten houden is de wijze waarop de overeenkomst ontbonden wordt. Je hebt opzeggen en ontbinden.

 

Opzeggen

De overeenkomst wordt beëindigd, eventuele resterende abonnementskosten zijn wanneer de overeenkomst tussentijds wordt beëindigd, verschuldigd.

 

Ontbinden

Wanneer je niet tevreden bent over de dienst ( d.w.z. de diensten niet kunt gebruiken), dan heb je misschien het recht de overeenkomst tussentijds te ontbinden. Een voorbeeld-brief is te vinden bij Consuwijzer. 

Heb je T-Mobile niet in gebreke gesteld, dan bestaat er dus kans dat ze het niet als ontbinding van de overeenkomst verwerken maar als gewone opzegging.

 

Wanneer je verhuist naar een gebied waar T-Mobile niet kan leveren, dan kan je vaak ook de overeenkomst opzeggen. In dat geval is wel een bewijs benodigd waaruit kan worden opgemaakt dat je bent verhuist naar een gebied waarin T-Mobile niet kan leveren.

In geval van emigratie naar het buitenland kan bijvoorbeeld een uittreksel van de gemeente worden gebruikt. 

 

Nu met pensioen en MOET ik ingeschreven staan (ook uitgevoerd!) Echter de instantie die mij ingeschreven heeft doet dat op datum ingang huurcontract. (dus met terugwerkende kracht). 

Als het goed is, is in dat geval sprake van een postadres waarop je ingeschreven bent, geen woon of verblijfplaats (?). Als dit het geval is, zou het ook als zodanig bij de gemeente waarin je ingeschreven staat, moeten zijn vermeld.

Heb je dit document - betreft dacht ik een uittreksel van de gemeente waarin je ingeschreven bent - toevallig ook naar T-Mobile gestuurd ?

 

Reputatie 7
Badge +15

@FVugteveen

Je woont dus al sinds 2017 in het buitenland, een T-Mobile thuis contract heeft een looptijd van een jaar en daarna is je contract maandelijks opzegbaar.

Je betaald dan enkel nog voor de laatste maand de abonnementskosten ( een maand opzegtermijn ).

Bovenstaande mbt emigratie doorgeven is dan niet nodig omdat je niet meer in je contractperiode zit.

 

Als het goed is, is in dat geval sprake van een postadres waarop je ingeschreven bent, geen woon of verblijfplaats (?). Als dit het geval is, zou het ook als zodanig bij de gemeente waarin je ingeschreven staat, moeten zijn vermeld.

Nee, ik ben nu formeel ingeschreven op buitenlands adres. Voorheen in NL inzichtbaar bij RNI. (registratie niet ingezetenen) vanwege salaris uit NL, belasting in NL en stemrecht in NL. Eigen woning in NL met TV en internet voor die keren dat wij in NL waren en het huis als onderkomen(vakantiehuis) gebruikten. Niet bestemd voor derden! Was  bedoeld om daar terug te keren.

Heb je dit document - betreft dacht ik een uittreksel van de gemeente waarin je ingeschreven bent - toevallig ook naar T-Mobile gestuurd ? Nee dat was niet nodig want de datums vermeld op die documenten liggen in 2017 !

@Waqqas 

Nee ik woonde ten tijde van afsluiten niet , ik verbleef in buitenland (RNI). Echter doordat ik na deze periode NU wel daar wilde blijven, moest ik me inschrijven. Daarna volgde inschrijving adhv huur huidige verblijfplaats. Normaliter moet eenieder zich inschrijven, behalve als je voor de NL staat bent uitgezonden. Doordat de inschrijving gebruik maakt van het huurcontract is de datum op 2017 komen te staan.

Buiten dit alles: TMobile heeft TELE2 overgenomen die per April dit jaar zou stoppen met leveren. Uiteraard bood Tmobile aan dit over te nemen. Er was zelfs een projectteam TMobile die de transitie soepel moest doen verlopen. Ik heb toen aangegeven dat het weinig zinvol is een nieuw contract af te sluiten. (moeten toch opnames van zijn :) ) Echter via internet was het huis verbonden met Smarthome systemen, dus na toezegging dat deze klanten konden rekenen op coulance, erop vertrouwd!

Dat zou al genoeg redenen moeten zijn om de beeindiging te accepteren.! zonder kosten voor de rest van contractduur. Bovendien is er geen mogelijkheid dit mee te nemen naar mijn nieuwe adres. 

Ik verwacht van Tmobile een kant en klaar antwoord op een duidelijke vraag, en niet van het kan zo zijn dat….. dat kun je NU al bepalen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @FVugteveen, klasse dat je jouw verhaal doet op de Community!

Ik ben in de situatie gedoken en kan me best vinden in jouw verklaring van de woonsituatie destijds/momenteel, waarom we echter nog geen erkenning konden geven aan de officiële verhuizing, is omdat wij geen verhuisdocument van jou ontvangen hebben. In weerwil van het feit dat ik me kan voorstellen dat je hierover huiverig bent omdat wij hebben aangegeven dat dit een toekomstige verhuisdatum dient te hebben - daar valt contractueel niets aan te wijzigen. Echter, uit coulance, wil ik met alle liefde het contract opzeggen op zo'n manier dat jij geen verdere maandkosten meer hoeft te betalen. 

Stuur alsjeblieft jouw verhuisdocument naar ons e-mailadres, met toevoeging van jouw Thuis klantnummer in het onderwerp/in de titel, dan beloof ik je dat ik dit vandaag nog oppak en in orde maak! Sorry voor alle tegenstrijdige informatie trouwens, ik kan me goed voorstellen dat je momenteel wel andere zaken aan je hoofd hebt.

@Jason,

Allereerst bedankt dat je dit oppakt. XXXX moderator edit: dit is geen e-mailadres dat in gebruik is voor klantdoeleinden.

Naar klantenservice@t-mobilethuis.nl heb ik reeds een koopovereenkomst gestuurd.

Deze zal ik tevens toevoegen als je dit bericht bevestigd hebt.

 

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +16

@FVugteveen Nee dat is niet het bedoelde e-mailadres, overigens is dat een e-mailadres dat niet voor klantdoeleinden gebruikt wordt, dus die zal ik ook schrapen uit jouw bericht! 😉

Ik zie jouw koopovereenkomst niet tussen de documenten staan, kan het zijn dat je destijds het klantnummer niet toegevoegd hebt? Dan pakt de administratie deze namelijk niet automatisch over en wordt het niet gekoppeld aan jouw klantprofiel. Kun je het alsjeblieft nog eens sturen en dan naar klantenservice@? Thanks voor je medewerking en uiteraard heel graag gedaan van mijn kant!

@FVugteveen Nee dat is niet het bedoelde e-mailadres, overigens is dat een e-mailadres dat niet voor klantdoeleinden gebruikt wordt, dus die zal ik ook schrapen uit jouw bericht! 😉

Ik zie jouw koopovereenkomst niet tussen de documenten staan, kan het zijn dat je destijds het klantnummer niet toegevoegd hebt? Dan pakt de administratie deze namelijk niet automatisch over en wordt het niet gekoppeld aan jouw klantprofiel. Kun je het alsjeblieft nog eens sturen en dan naar klantenservice@? Thanks voor je medewerking en uiteraard heel graag gedaan van mijn kant!

Uitgevoerd conform aanwijzing :) 

Reputatie 7
Badge +16

@FVugteveen Top, dankjewel! Ik heb het meteen in gang gezet. Maandag kan ik de opzegging aanpassen opdat deze omgezet is en aan jou zodoende geen enkele afkoopsom in rekening gebracht wordt!