Opzegging ineens een maand later

  • 22 May 2023
  • 15 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb 12 april een bevestiging ontvangen dat ik mijn TVthuis abonnenement per 26-5 wil laten beëindigen

nu krijg ik ineens een mailtje dat dit 26-6 wordt beëindigd. Wat gaat hier fout?

Cal van Odido 10 maanden geleden

Hoi @dRichardK, heel goed dat je aan de bel trekt, dit wil ik graag voor je rechtzetten! Je hebt helemaal gelijk: je initiële en gewenste opzegging stond gepland voor 26 mei. Echter, de lijnbeheerder heeft besloten om de internetlijn pas op 26 juni op te zeggen aangezien de lijnbeheerder dan meteen de lijn kan overzetten naar de (ik vermoed) nieuwe provider van de nieuwe bewoners. Eigenlijk is het voor de netwerkbeheerder dus een kwestie van één keer in de wijkcentrale langskomen in plaats van twee keer. Hier kan jij natuurlijk niks aan doen en dat gaan wij je ook helemaal niet aanrekenen.

Omdat je abonnement hierdoor doorloopt tot 26 juni ga ik de periode van 27 mei tot 26 juni voor je vergoeden. Dit kan pas achteraf en daarom zorg ik ervoor dat je in de week van 26 juni een email van mij ontvangt dat wij het bedrag voor je gaan vergoeden met een creditfactuur.

Mocht je nog vragen hierover hebben, stel ze gerust. Hoe dan ook zorg ik ervoor dat het helemaal voor je wordt rechtgezet, ik zorg ervoor dat je hiervoor geen cent extra hoeft te betalen! 😃

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dRichardK, heel goed dat je aan de bel trekt, dit wil ik graag voor je rechtzetten! Je hebt helemaal gelijk: je initiële en gewenste opzegging stond gepland voor 26 mei. Echter, de lijnbeheerder heeft besloten om de internetlijn pas op 26 juni op te zeggen aangezien de lijnbeheerder dan meteen de lijn kan overzetten naar de (ik vermoed) nieuwe provider van de nieuwe bewoners. Eigenlijk is het voor de netwerkbeheerder dus een kwestie van één keer in de wijkcentrale langskomen in plaats van twee keer. Hier kan jij natuurlijk niks aan doen en dat gaan wij je ook helemaal niet aanrekenen.

Omdat je abonnement hierdoor doorloopt tot 26 juni ga ik de periode van 27 mei tot 26 juni voor je vergoeden. Dit kan pas achteraf en daarom zorg ik ervoor dat je in de week van 26 juni een email van mij ontvangt dat wij het bedrag voor je gaan vergoeden met een creditfactuur.

Mocht je nog vragen hierover hebben, stel ze gerust. Hoe dan ook zorg ik ervoor dat het helemaal voor je wordt rechtgezet, ik zorg ervoor dat je hiervoor geen cent extra hoeft te betalen! 😃

Reputatie 3

Oke helemaal prima, ik vertrouw er zeker op dat het allemaal goed komt.

Zou je ook kunnen zien of er bij mij op mijn nieuwe lokatie inmiddels al een monteur is ingepland. Ik snap dat daar hetzelfde euvel geld. Omdat er meerdere nieuwe bewonders zijn. Zalde netwerkbeheerder liever 1x een monteur langs sturen. Echter woon ik er inmiddels en een huis zonder internet met drie kids is geen pretje.

Reputatie 7
Badge +16

@dRichardK Ik vermoed dat het op jouw nieuwe adres inderdaad op een soortgelijke wijze zal verlopen. In de planningsmelding zie ik wel dat er een plandatum doorgegeven is, maar niet welke datum dat dan is, daarom heb ik gebeld met netbeheer en is aangegeven dat de vroegst mogelijke aansluitdatum tussen eind mei en eind juni ligt (een beetje congruent met de afsluiting op het oude adres). 

Reputatie 3

@dRichardK Ik vermoed dat het op jouw nieuwe adres inderdaad op een soortgelijke wijze zal verlopen. In de planningsmelding zie ik wel dat er een plandatum doorgegeven is, maar niet welke datum dat dan is, daarom heb ik gebeld met netbeheer en is aangegeven dat de vroegst mogelijke aansluitdatum tussen eind mei en eind juni ligt (een beetje congruent met de afsluiting op het oude adres). 

Ja dit zie ik ook staan op de site van KPN. ik heb inmiddels maar een unlimited data simkaart besteld bij Tele2 met een maand opzegtermijn.

Reputatie 3

Nou ik weet niet wat de status is van mijn bestelling. Ik ga de hele handel annuleren. Nergens staat een datum wanneer er internet beschikbaar zal komen. Nergens wordt aangegeven dat er contact is met de netbeheerder. Ik heb een installatie pakket van Ziggo aangevraagd die kunnen nl wel direct leveren en zorgen voor internet en tv. Jammer dat T-Mobile zijn thuis klanten niet wat meer serieus neemt. En zorgt dat er internet en tv beschikbaar is. Zo raak je trouwe klanten kwijt. Ik heb in april al doorgegeven dat ik hier naartoe verhuis. Misschien toch wat meer druk richting KPNnetwerk.nl.

Reputatie 3

Dit veranderd ook iedere week. Dan is het begin mei, dan half mei dan, mei juni. En nu alweer juni juli. Je kunt dus nergens van opaan.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dRichardK, logische vragen die je stelt, ik geef je hier graag antwoord op! Echter, ik zie dat je inmiddels de aanvraag al hebt stopgezet. Het lastige is dat wij in dit geval afhankelijk zijn van KPN NetwerkNL voor de aanleg waardoor ons inzicht beperkt is. Wél doen we heel graag onze best voor je op de status hiervan bij hen op te vragen. 

Hopelijk kunnen we in een later stadium meer voor je betekenen, maar vooral wil ik je voor nu nog heel veel succes toewensen!

PS: Ik blijf de maand overlap voor je oude adres in de gaten houden, hiervoor ga ik nog een vergoeding voor je regelen!

Reputatie 3

Ja ik vind het ook jammer dat ik weg moet bij T-Mobile. Ik heb nooit echt problemen gehad met de aansluiting. Maar nu ik op een nieuw adres woon en de aansluiting gewoon niet goed geregeld is zoals dat wel bij Ziggo is vind ik erg vreemd. Zeker als jullie dan ook nog afhankelijk zijn van KPNnetwerk. Ook kpn heb ik natuurlijk benaderd. Maar echt duidelijkheid kunnen ze mij niet geven. Wat betreft mijn oude aansluiting vind ik het heel raar dat mijn abonnement gewoon doorgezet is met een maand extra. (Dit bedrag storneer ik gewoon) . Dat regeld kpn dan wel voor zijn klant Verder vind ik het erg jammer dat T-Mobile niet met een goed alternatief komt zoals tijdelijk 4G Voor thuis nu moets ik een extra unlimited abonnement afsluiten bij Tele2 om toch internet te krijgen. En heb ik nog een abonnement moeten upgraden naar unlimited. Daarnaast voor meer dan 30 extra data moeten kopen. Om te zorgen dat iede in huis data heeft. Internet is net als water en electra een must. Ik heb 14 dagen bedenk tijd bij Ziggo. Daarvan zijn er nog 12over. Dus mocht T-Mobile binnen deze tijd kunnen garanderen dat er 1gb internet beschikbaar is en het ook werkt. Hou ik me aanbevolen. Anders zeg ik tot volgende keer.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat ben ik helemaal met je eens @dRichardK, tegenwoordig is het erg lastig om zonder internet te zitten! Omdat het om een nieuwe internetlijn gaat kan ik niet garanderen dat KPN NetwerkNL dit binnen twaalf dagen voor je aan kan leggen. Meestal hebben zij hier weken of maanden voor nodig, vooral in het geval van nieuwbouw. Dit in tegenstelling tot de COAX kabels van Ziggo die al wijdverspreid door Nederland liggen en ook niet meer nieuw aangelegd worden.

Helemaal goed dat je het bedrag storneert, dat is geen enkel probleem! Let er graag wel om dat dit een herinneringsmail zal veroorzaken. Hierover hoef je jezelf geen enkele zorgen te maken, zoals ik al aangaf zal ik alle kosten voor je verrekenen en ik los dit voor je op. 🙂

Ik wens je het beste toe bij Ziggo en hopelijk tot ooit!

Reputatie 3

Waarschijnlijk ben ik volgend jaar weer terug. Dan heeft T-Mobile ook vast weer een mooie aanbieding.

Reputatie 7
Badge +4

Voor een prachtige aanbieding bij je bij ons altijd aan het goede adres @dRichardK! 😉😄

Reputatie 3

Ik heb 12 april een bevestiging ontvangen dat ik mijn TVthuis abonnenement per 26-5 wil laten beëindigen

nu krijg ik ineens een mailtje dat dit 26-6 wordt beëindigd. Wat gaat hier fout?

Deze email heb ik niet ontvangen

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dRichardK, het is alweer even geleden dat we het hierover hebben gehad: zojuist heb ik de vergoeding van 26-05 tot en met 26-06 in orde gemaakt. Met het opstellen van de creditfactuur in juli zal dit bedrag weggestreept worden met het openstaande bedrag waardoor dit volledig recht wordt gezet.

Hiermee is dit hoofdstuk binnenkort afgesloten en ik hoop dat je hiermee fijn het weekend mee kan beginnen! 😁

Reputatie 3

Hoi

Hoi @dRichardK, het is alweer even geleden dat we het hierover hebben gehad: zojuist heb ik de vergoeding van 26-05 tot en met 26-06 in orde gemaakt. Met het opstellen van de creditfactuur in juli zal dit bedrag weggestreept worden met het openstaande bedrag waardoor dit volledig recht wordt gezet.

Hiermee is dit hoofdstuk binnenkort afgesloten en ik hoop dat je hiermee fijn het weekend mee kan beginnen! 😁

Hoi Cal,

 

Maar ik blijf nu wel mails krijgen dat ik voor een periode moet betalen terwijl ik allang mijn abonnement had opgezegt. ik ga natuurlijk niet betalen omdat jullie mijn abonnement met een maand verlengt hebben. om onduidelijke reden. (omdat KPN de lijn open wou houden) . Als of ik daar iets mee te maken heb, Mij sluiten ze niet aan. wo 12 apr 16:49 heb ik een bevestiging ontvangen van mijn opzegging per 26-05-2023

Daarnaast kan ik de hele factuur niet zien TMT1032280527

Reputatie 7
Badge +9

@dRichardK ons systeem heeft tijd nodig om de creditering door te voeren, dan zal de creditering het openstaande bedrag rechttrekken. Dit kost alleen wat tijd om te verwerken, daarna zul je nergens meer een bericht over ontvangen!

Reageer