Beantwoord

oude modem versus nieuwe

  • 28 March 2023
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 3 reacties

ik heb bij het afsluiten  van een glas verlenging een nieuw modem gekregen.Het opnieuw installeren is naturrlijk altijd gedoe. Het oude is een Dina (bovenste plaatje), en het nieuwe een Zyxel ( onderste plaatje)Ik gebruik het modem niet voor WIFI. Wel voor DHCP.  De WIFI gaat door twee ASUS routers in een AI mesh setup.

Kernvraag: heb ik iets te winnen met het modem vervangen, gezien ik het niet gebruik voor WIFI?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 March 2023, 18:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @arttext 

De Asus kan je rechtstreeks aansluiten op de mediaçonverter, in de interface bij advanced > IPTV vul je VLAN ID 300 in bij internet en je bent klaar.

Hiermee is 1 apparaat die onnodig stroom verbruikt weg, portforwarding hoeft niet 2 keer (van de Zyxel naar de Asus en van de Asus naar het eindstation).

Blijkbaar blokkeert de Zyxel iets bij online gamen waardoor veel klanten liever kiezen voor een eigen router (daarmee is het opgelost).

Da's mooi maar dan ben ik telefoon en TV kwijt

Reputatie 7
Badge +15

@arttext

Telefonie zal dan wel een probleem worden dus je kan dan misschien de Zyxel laten staan, tv werkt ook via een internet poort dus met de Asus heb je dan ook op elke poort internet en tv net als met de Zyxel.

Reageer