Overname T-Mobile nederland

  • 6 September 2021
  • 15 reacties
  • 562 Bekeken

Reputatie 3

 

Binnen een maand komt de Indiase miljardair Mukesh Ambani met een bod van 5,7 miljard dollar (4,8 miljard euro) op het Nederlandse telecombedrijf T-Mobile. Zijn bedrijf Reliance Industries Ltd is bezig om de financiering van het overnamesom rond te krijgen.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5252524/rijkste-man-azie-bereidt-miljardenbod-op-t-mobile-voor

Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de klanten en prijzen.

Jason van Odido 2 jaar geleden

Hoi @simnlru, klasse dat je het hier aankaart: vandaag is inderdaad een grote dag voor T-Mobile. Voor jou als klant van T-Mobile verandert niets door deze voorgenomen aandeelhouderswijziging.

Voor meer info kun je een kijkje nemen in dit topic: 

 

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Naar mijn mening beter dan weer een private equity partij. Veel van die partijen zijn van prijzen verhogen, bedrijf uitkleden, assets verkopen en restand volstoppen met schulden. Daarna gaat het failliet of wordt het weer doorgeschoven naar de volgende partij.

Deze partij is een grootheid in Azië en laat die nu ook eens erg tech minded zijn. In dat opzicht een interessante. Qua prijzen en klanten is het afwachten. Dat is koffiedik kijken hoe ze inspelen op de Nederlandse markt. Zoveel ruimte is er niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @simnlru, klasse dat je het hier aankaart: vandaag is inderdaad een grote dag voor T-Mobile. Voor jou als klant van T-Mobile verandert niets door deze voorgenomen aandeelhouderswijziging.

Voor meer info kun je een kijkje nemen in dit topic: 

 

Reputatie 2

Dus de nieuwe voorgenomen eigenaren kunnen zelfs de naam blijven gebruiken?

Wat goed die overnamen van T-mobile door Apax en Warburg Pincus. Hierdoor komen er miljoenen, zo niet miljarden meer in kas en kunnen er goedkopere diensten geleverd gaan worden. Ik kijk nu al uit naar de verlaging van mijn abonnementskosten bij T-Mobile…….???

Reputatie 7
Badge +15

Wat goed die overnamen van T-mobile door Apax en Warburg Pincus. Hierdoor komen er miljoenen, zo niet miljarden meer in kas en kunnen er goedkopere diensten geleverd gaan worden. Ik kijk nu al uit naar de verlaging van mijn abonnementskosten bij T-Mobile…….???

T-Mobile is al een prijsvechter en stunt met hele goedkope prijzen, ik denk niet dat ze nog goedkoper.

Reputatie 7
Badge +16

@Waqqas Zeker een mooie toevoeging, maar een kleine nuance : we zijn per definitie niet een prijsvechter, wij zijn een A-klasse merk met een zeer scherpe prijs! 😉

Reputatie 6
Badge

Naar mijn mening beter dan weer een private equity partij. Veel van die partijen zijn van prijzen verhogen, bedrijf uitkleden, assets verkopen en restand volstoppen met schulden. Daarna gaat het failliet of wordt het weer doorgeschoven naar de volgende partij.

Deze partij is een grootheid in Azië en laat die nu ook eens erg tech minded zijn. In dat opzicht een interessante. Qua prijzen en klanten is het afwachten. Dat is koffiedik kijken hoe ze inspelen op de Nederlandse markt. Zoveel ruimte is er niet.


Wat er in 24 uur allemaal niet kan veranderen :wink: . Nu is het de aankondiging van de grote verhuisdag :wave::wave:

Lijkt mij slecht nieuws en ik begrijp niet dat mensen hier zo positief op reageren.

Het wordt overgenomen door een groep investeerders en dat zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

Die willen zo snel mogelijk hun geld terug verdienen. Dat betekent vaak dat ze winst naar hun eigen rekening sluizen en het bedrijf in onderdelen verkopen. Dus bijvoorbeeld de infrastructuur en uiteindelijk blijft tmobile berooid achter.

Reputatie 3

Naar mijn mening beter dan weer een private equity partij. Veel van die partijen zijn van prijzen verhogen, bedrijf uitkleden, assets verkopen en restand volstoppen met schulden. Daarna gaat het failliet of wordt het weer doorgeschoven naar de volgende partij.

Deze partij is een grootheid in Azië en laat die nu ook eens erg tech minded zijn. In dat opzicht een interessante. Qua prijzen en klanten is het afwachten. Dat is koffiedik kijken hoe ze inspelen op de Nederlandse markt. Zoveel ruimte is er niet.

En het is toch een private equity partij geworden.. Wat is je mening nu? 

@Waqqas Zeker een mooie toevoeging, maar een kleine nuance : we zijn per definitie niet een prijsvechter, wij zijn een A-klasse merk met een zeer scherpe prijs! 😉

Mijn reactie was ook cynisch bedoeld. Investeerders willen winst maken. Ik ga er vast vanuit, dat de prijzen alleen maar zullen stijgen de komende tijd. De klant wordt nooit beter van overnames, de aandeelhouders wel. 

Lijkt mij slecht nieuws en ik begrijp niet dat mensen hier zo positief op reageren.

Het wordt overgenomen door een groep investeerders en dat zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

Die willen zo snel mogelijk hun geld terug verdienen. Dat betekent vaak dat ze winst naar hun eigen rekening sluizen en het bedrijf in onderdelen verkopen. Dus bijvoorbeeld de infrastructuur en uiteindelijk blijft tmobile berooid achter.

Of de soep zo heet gegeten zal worden, weet ik niet, maar de klant wordt nooit beter van overnames. Er moet en zal rendement gedraaid gaan worden en de enige, die dat gaan betalen, zijn de klanten. Mark my words.

Reputatie 7

Lijkt mij slecht nieuws en ik begrijp niet dat mensen hier zo positief op reageren.

Het wordt overgenomen door een groep investeerders en dat zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

Die willen zo snel mogelijk hun geld terug verdienen. Dat betekent vaak dat ze winst naar hun eigen rekening sluizen en het bedrijf in onderdelen verkopen. Dus bijvoorbeeld de infrastructuur en uiteindelijk blijft tmobile berooid achter.

 is het met Ziggo ook zo slecht afgelopen ?

Reputatie 3

Lijkt mij slecht nieuws en ik begrijp niet dat mensen hier zo positief op reageren.

Het wordt overgenomen door een groep investeerders en dat zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

Die willen zo snel mogelijk hun geld terug verdienen. Dat betekent vaak dat ze winst naar hun eigen rekening sluizen en het bedrijf in onderdelen verkopen. Dus bijvoorbeeld de infrastructuur en uiteindelijk blijft tmobile berooid achter.

 is het met Ziggo ook zo slecht afgelopen ?

Ziggo valt toch niet onder investeerders groep? Deels liberty global wat een groot telecommunications bedrijf is en Vodafone wat ook zeker geen kleine speler is wereldwijd in telecommunicatie. Over apex niet altijd de beste dingen  gehoord en een Amerikaanse investerdeerder.. Ik weet het niet hoor. Heb er niet zo een hoge pet van op. Maar we zullen wel zien wat de toekomst brengt. 

Reputatie 7
Badge +5

LINK

Ook een link betreffende de overname.

Reacties het lezen waard.

Reputatie 7
Badge +4

Naar mijn mening beter dan weer een private equity partij. Veel van die partijen zijn van prijzen verhogen, bedrijf uitkleden, assets verkopen en restand volstoppen met schulden. Daarna gaat het failliet of wordt het weer doorgeschoven naar de volgende partij.

Deze partij is een grootheid in Azië en laat die nu ook eens erg tech minded zijn. In dat opzicht een interessante. Qua prijzen en klanten is het afwachten. Dat is koffiedik kijken hoe ze inspelen op de Nederlandse markt. Zoveel ruimte is er niet.

En het is toch een private equity partij geworden.. Wat is je mening nu? 


Niet anders dan wat ik al schreef. :wink: Positief is dat er (vooralsnog) niets verandert in strategie, organisatie, voor klanten. Alhoewel een kwaliteitsslag in het Thuisproduct zou wel zeer wenselijk zijn. Maar voor de wat langere termijn is het afwachten en hopen dat dit niet het zoveelste bedrijf is dat kapot gaat aan private equity. Een ander veelvoorkomend scenario is dat zo'n partij eigen een tussenstap is voor een snelle doorverkoop. Zeker gezien Deutsche Telekom cash nodig heeft. Maar dat blijft voor nu koffiedik kijken.

Reageer