Beantwoord

Overstap naar T-mobile: glasvezel + 2 * mobiel

  • 2 January 2022
  • 9 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Wij, mijn vriendin en ik (oud klant Ben / T-Mobile), overwegen een overstap van KPN mobiel + ADSL, naar T-Mobile mobiel + glasvezel. De reden hiervan is, is omdat KPN ook in 2022 geen haast lijkt te hebben met de aanleg en/of aansluiting glasvezel bij ons (Den Haag Bloemenbuurt), terwijl wij steeds meer vragen van onze internetverbinding (thuiswerk, Teams, Facetime, netflix etc.). 

Ik heb een en ander op een rijtje gezet: wat we nu hebben bij KPN, en 2 mogelijke T-mobile-abonnementen.


Huidig (KPN)
Vriendin mobiel:             € 17/mnd
ADSL 60 mb:                 € 27/mnd
Totaal:                        € 44/mnd
....................................
Ik mobiel:                     € 16/mnd
Totaal:                        € 60/mnd
_____________________________________


T-Mobile 1:
Mobiel + onbeperkt 5G:        € 25/mnd
Glasvezel 1Gb:                € 25/mnd
Totaal:                        € 50/mnd


T-Mobile 2:
Mobiel    10 GB (120min):        € 15/mnd
Glasvezel 100 Mb:            € 35/mnd
Totaal:                        € 50/mnd

Vraag 1: wat wordt het voordeel voor de tweede persoon (ik) in ons huishouden? Bij KPN is er de zogenaamde ‘husselkorting’: https://www.kpn.com/hussel.htm wat allerlei voordelen biedt voor personen binnen een huishouden. 
Bij T-mobile zie ik zoiets niet zo snel, behalve ‘klantvoordeel’. Maar dat is me niet helemaal duidelijk welk voordeel dit mij oplevert bij een mobiel (SIM-only) abonnement (https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/kan-ik-korting-krijgen-als-er-meer-t-mobile-klanten-op-mijn-adres-wonen-bijvoorbeeld-familiekorting/000217214)

Vraag 2: de tweede combinatie is veel minder aantrekkelijk m.b.t. MB's en mb's, maar kost hetzelfde als de eerste. Wat is hier het addertje onder het gras?


Vraag 3: behoort een persoonlijk aanbod tot de mogelijkheden? (normaliter waren we even een T-mobile winkel binnen gelopen)
 

icon

Beste antwoord door eric 2 January 2022, 15:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Matthijs77 welkom bij de community.

Als je op jouw postcode kijkt dan zie je wat de lever mogelijkheden van glasvezel zijn. Als het 1000 mbit toont, dan heb je een eigen glasvezelaansluiting van T-Mobile. Voor die 25 euro (incl klantvoordeel) leveren ze die snelheid. In het geval er staat max. 100 Mbit leveren ze voor die 25 euro (incl. klantvoordeel) een verbinding via het KPN netwerk, wat hen meer geld kost, vandaar deze “beperking”.

Het voordeel voor 2 of meer mobiel en/of vaste abonnementen is tevens dat je op elk mobiel abonnement een maandelijkse korting van € 2,50 krijgt en 2 GB extra internet.

Het beste aanbod in de markt is inderdaad een glasvezel aansluiting (1000 of 100) en een unlimited bellen en unlimited 5G data voor samen 50 euro! Als je er dan nog een 10 Gbit data + 120 minuten bellen bij neemt kost dat door het klantvoordeel nu €15,- meer. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Matthijs77 

Als je op de bestelpagina aangeeft ja, er zijn meerdere abonnementen op dit adres dan zie je ook meteen de kortingen en voordelen in het overzicht.

https://www.t-mobile.nl/

Het enigste wat je hoeft te doen is achteraf wanneer je diensten actief zijn, klantvoordeel activeren in elk T-Mobile account. Als je dat niet doet dan betaal je de prijs zonder korting 😉

Reputatie 1

Bedankt @eric en @Waqqas , helder!

Reputatie 1

Waar tijdens het bestelproces kan ik aangeven dat er meerdere mobiele abonnementen zijn, die ook moeten overstappen? Ik ben nog niet verder gegaan dan de pagina waarop ik mijn gegevens moet invullen (legitimatie, rekening nr. etc.), en daar ben ik dat nog niet tegen gekomen.

Reputatie 7
Badge +14

Je besteld alle producten “los” van elkaar. Zodra er twee actief zijn kun je in MIJN T-mobile aangeven dat je klantvoordeel wilt activeren. Dat die je dan bij het onderdeel THUIS als bij het onderdeel MOBIEL.

Reputatie 1

Ok. Dus als ik het goed begrijp: mijn vriendin, die nu ons KPN ADSL-abonnement heeft, besteld T-Mobile Thuis + Mobiel. En ik stap met mijn eigen mobiele KPN-abonnement zelf afzonderlijk over. Als de abonnementen van mijn vriendin en mij beide actief zijn activeren we het klantvoordeel?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Matthijs77

Juist :)

 

Dit mogen ook toekomstige abonnementen zijn, het geeft je enkel de voordelen weer met klantvoordeel.

Mochten er dan nog problemen zijn dan kan je ze hier plaatsen 😀

Reputatie 7
Badge +1

Een zus van mij die laatst terug kwam uit het buitenland heeft gekozen voor T-Mobile voor haar mobiele en vaste diensten, wat ik wel heel duidelijk zag bij klantvoordeel dat de abonnementen op het zelfde adres moeten staan.

Zelf heb ik geen mobiel van T-Mobile alleen internet en tv, met 3 gratis themapakketten, dat was nog een actie van de voorloper van T-Mobile en is automatisch meegegaan toen het T-Mobile werd.

Reputatie 1

Zojuist overgestapt, bij deze dus opgelost 🍻.