Beantwoord

Overstappen DSL naar Glas, geen korting voor bestaande klanten?

  • 30 January 2023
  • 6 reacties
  • 310 Bekeken

Reputatie 2

Inmiddels heeft KPN glasvezel bij mij aangelegd.

Hier gaat T-Mobile ook gebruik van maken.

Ik kan dus overstappen van mijn oude VDSL T-Mobile Thuis, naar de nieuwe glasvezel.

Nu merk ik echter, dat T-Mobile een mooie deal heeft voor nieuwe klanten!

Deze krijgen dan 6 maanden lang alles voor maar €30,- per maand en geen aansluitkosten!

Erg mooi, maar ik ben al heel erg lang een trouwe klant bij T-Mobile, al lange tijd mobiel en sinds vandaag mijn vrouw ook met haar mobiel. Wij hebben dus 3 contracten lopen!

En uitgerekend ik wordt dan met €255,- genaaid bij het overstappen naar glasvezel!!!

Dit geloof je toch niet??!! Dit kan en mag niet!

Je bestaande klanten als vuil behandelen en de hoofdprijs laten betalen terwijl een nieuwe klant wel dit voordeel krijgt! Echt SCHOFTERIG! Ik mag toch tenminste ook dit zelfde voordeel krijgen!

Wat hebben jullie hier op te zeggen??

Ik voel me echt zo belazerd, echt niet fijn als je al meer dan 15 jaar klant bent!

Theo

 

icon

Beste antwoord door eric 30 January 2023, 15:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

Net voor de zekerheid uitgebreid gebeld met T-Mobile.

Inderdaad worden bestaande klanten gewoon GENAAID en mogen de hoofdprijs betalen!!!

Ik ga op deze manier echt geen glasvezel nemen en dan in 6 maanden €255,- meer betalen dan nodig is!

Nieuwe klanten: Welkom allemaal! Je krijgt 6 maanden flinke korting!!

Bestaande klanten: STIK maar en betaal de hoofdprijs!!! Ook al ben je meer dan 15 jaar klant!!!

Want wij naaien onze vaste klanten graag!!!!

WALGELIJK dit T-Mobile!!! Ga jullie schamen en bedenk goed wat jullie je vaste trouwe klanten aandoen!!!

Reputatie 7
Badge +14

Bestaande klanten hebben al een keer een voordeel gehad en hoeven met de overgang naar glasvezel niet nog een keer de éénmalige kosten te betalen. Misschien moet je nog een keer bellen/andere medewerker spreken en kijken wat bij opnieuw een jaarcontarct vastleggen mogelijk is?

Reputatie 2

Bestaande klanten hebben al een keer een voordeel gehad en hoeven met de overgang naar glasvezel niet nog een keer de éénmalige kosten te betalen. Misschien moet je nog een keer bellen/andere medewerker spreken en kijken wat bij opnieuw een jaarcontarct vastleggen mogelijk is?

Dank je Eric,

Ik heb uitgebreid contact gehad.

De aansluitkosten hoef je ook als bestaande klant niet te betalen, daar zit het probleem ook niet.

Als je echter gewoon op de site staat, wordt er met geen woord gerept over dan de getoonde korting alleen voor nieuwe klanten is!

En als je dan inderdaad de aanvraag gaat doen, dan krijg je pas te horen dat de bestaande klanten geen korting krijgen, ook al is dit wel een volledig nieuw contract!

Echt heel vreemd en zo voel je je ineens flink belazerd! Het gaat hier om serieus geld!

In mijn geval, met korting zou het 6 maanden lang €30,- per maand zijn, en nu mag ik gewoon direct €72,50 per maand gaan betalen, is een verschil van wel €255,- voor het eerste half jaar!

Hiermee laten ze dus zien dat bestaande klanten de korting van nieuwe klanten maar moeten betalen!

Je krijgt dus een mes in je rug, ter plekke! Nou, mij niet gezien!

T-Mobile behandeld bestaande klanten als vuil!

Nog iets anders, mijn mobiele abonnement is vanwege inflatie ruim €2,- per maand omhoog gegaan.

Mijn vrouw is sinds vandaag ook een nieuwe T-Mobile mobiele klant en zij betaald gewoon nog het oude tarief van ruim €2,- per maand minder! Nog een feit dat je als trouwe klant het moet bezuren en je als vuil behandeld wordt! Ik vind deze praktijken zeer ernstig en hoop echt dat veel meer mensen zich hiertegen gaan verzetten!!! T-Mobile, ga eens AL jullie klanten met respect behandelen!

Reputatie 7
Badge +14

Bestaande klanten hebben al een keer een voordeel gehad en hoeven met de overgang naar glasvezel niet nog een keer de éénmalige kosten te betalen. Misschien moet je nog een keer bellen/andere medewerker spreken en kijken wat bij opnieuw een jaarcontarct vastleggen mogelijk is?

 

Je trekt het je wel heel erg aan. Houdt het wel netjes op het forum, we staan hier niet op de markt.

Het systeem van nieuwe klantkortingen en promoties is bij alle providers heel divers. Soms worden nieuwe klanten zelfs gelokt met een TV toestel erbij. Dat onderscheid van bestaande en nieuwe is er overal. 

De inflatiecorrectie is inderdaad fors dit jaar. Je kent de achterliggende redenen. Wat een voordeel kan zijn voor het verlengen van een abonnement is dat je dan weer de prijs betaald, met alle bijkomende voorwaarden, die dan geldt voor dat abonnement. Dus de prijs zoals deze op de website wordt gecommuniceerd is dan weer de prijs die gaat gelden, zelfs voor bestaande klanten. 

 

 

Ik heb dezelfde probleem. Ik denk om te gaan elders kijken en in de tussentijd alleen met mobiel internetten. In ieder geval ga ik mijn t mobile thuis abonnement opzeggen.

Reputatie 7
Badge +14

Dat kan een idee zijn. Als het DSL abonnement dan volledig buiten werking is zou je een nieuwe glasvezel aanvraag kunnen doen.

Reageer