Beantwoord

Overstapservice niet uitgevoerd?


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Op 31 maart heb ik T-Mobile Thuis Glasvezel Internet 400Mb en Vast Bellen aangevraagd via Breedbandwinkel.nl, inclusief overstapservice met nummerbehoud vaste telefoon (voorheen Tele2).

Vanaf 8 juli is glasvezel in werking en daags erna werkte de vaste telefoon via het T-Mobile abonnement.

Ik vrees dat T-Mobile het abonnement bij Tele2 niet opgezegd heeft omdat ik inmiddels een rekening van Tele2 ontvangen heb over de maand juli 2022.

Dubbele kosten zal ik dan ook op T-Mobile verhalen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 July 2022, 21:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Olgers 

Het kan zo zijn dat het abonnement bij Tele2 wel beëindigd is maar ipv abonnementskosten voor 7 dagen hebben ze abonnementskosten voor de hele periode in rekening gebracht. Ik denk dat je de abonnementskosten voor de overige dagen wel teruggestort zal krijgen.

 

Aanvullend op @Waqqas

Website van Tele2;

Je geeft op 9 maart je opzegging door per 9 april. We factureren tot en met 30 april. In mei krijg je van ons een je zogenaamde eindfactuur. Als je verbruikskosten hebt gemaakt tussen 9 en 30 april, zie je deze ook terug op de laatste factuur in mei. Het bedrag dat je op de eindfactuur onder “Vergoedingen” ziet staan wordt eerst verrekend met eventueel openstaande bedragen. Als je dan nog een bedrag tegoed hebt (meestal is dit zo), wordt het binnen 4 weken na dagtekening van de factuur van mei terugbetaald op het bij ons bekende rekeningnummer.

 

Binnenkort zal je dus nog een eindfactuur ontvangen.

 

Reputatie 1

Dank voor de reacties.

Klinkt allemaal positief. Maar ik zou zo graag willen weten òf mijn Tele2 abonnement echt opgezegd is door T-Mobile.

Of moet ik daar pas na vele weken achterkomen om vervolgens alle moeite moeten doen om het teveel betaalde terug te krijgen. 

 

Wat geeft je My Tele2 account aan als je daar inlogt, lijkt mij dat daarin wel iets vermeld staat over de diensten die je wel of juist niet afneemt (lees actieve/inactieve diensten) ?

Reputatie 7
Badge +15

@Olgers

Mocht je geen account hebben dan zou je het ook even kunnen navragen bij de klantenservice op telefoonnummer 020 - 754 4444.

Reputatie 1

 

Wat geeft je My Tele2 account aan als je daar inlogt, lijkt mij dat daarin wel iets vermeld staat over de diensten die je wel of juist niet afneemt (lees actieve/inactieve diensten) ?

Mijn Tele2 account geeft het volgende aan:

"Heb je alléén vaste telefonie, dan kun je geen gebruik maken van MijnTele2.”
Dat schiet lekker op!

Ik ga maandag bellen. Dat deed ik zondag met de klantenservice van T-Mobile (volgens de website open op zondag) maar kreeg halverwege de mededeling ‘klantenservice is gesloten’. 

Reputatie 7
Badge +14

Alleen vaste telefonie? Dan is dat een heel oud product waarbij je dus zonder internet of modem goedkoper kon bellen. Op zich niets mis mee, maar dat is niet een product waarop een overstap service van toepassing is. Dat is als je een lopend internet product hebt, eventueel met tv en bellen en dat vervangt door een T-Mobile internet product. Dan wordt de oude internetverbinding naadloos over gezet naar de nieuwe van T-Mobile.

Met alleen het bestaande nummer meenemen is er spake van nummerbehoud. Dat is dus wel uitgevoerd, je oude provider zal dan het abonnement daarmee moeten beeindigen. Wel kan er sprake zijn van een facturatie periode vooruit. Dan wordt de maand daarna pro rato het deel van de maand dat je geen gebruik meer maakte van het abonnement gecrediteerd.

Reputatie 1

Het blijkt dus dat mijn abonnement bij Tele2 niet is opgezegd door T-Mobile. 

Volgens Tele2 zou ik in maart, toen ik het T-Mobile abonnement ben aangegaan via Beedbandwinkel.nl, een mail van T-Mobile gehad moeten hebben waarop ik had moeten bevestigen dat T-Mobile mijn Tele2 abonnement moest opzeggen.

Ik bewaar al mijn mail, voorzover het van belang kan zijn, maar een mail van T-Mobile hieromtrent staat er niet tussen. 

In de overeenkomst met Breedbandwinkel staat mijn wens dat de nieuwe aanbieder (T-Mobile) het oude contract (Tele2) op zal zeggen.

Daar ben ik dan ook vanuit gegaan.

Ik vertrouw nu maar op T-Mobile dat zij de teveel betaalde Tele2-kosten op zich nemen. 

 

Reputatie 7

Hi @Olgers,

Thanks voor je bericht! Ook ik laat graag nog mijn licht erover schijnen, mocht dat nodig zijn. Wil je mij een privébericht met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dat kan je doen door op mijn naam te drukken. Op die manier kan ik met je meekijken en zien wat er precies is misgegaan. Ik hoop het snel van je te horen.

Reputatie 1

Dag Boris, heb je nog tijd gehad om je licht erover te laten schijnen?
Dank en groet,
Rob
 

Reputatie 7

Hi @Olgers,

Ik heb de gegevens ontvangen, waarvoor hartelijk dank! Ik heb direct meegekeken met de situatie en zie dat we in maart het Overstapdossier hebben moeten weigeren door een onvolledige aanvulling van het klantnummer. We hebben dit tijdig laten weten via de mail, namelijk op 31 maart, terwijl de oplevering van je verbinding in juli is afgerond. Hoe naar de dubbele kosten zijn, gaf dit de gelegenheid om bij tijdig het abonnement bij Tele2 stop te zeggen. De dubbele kosten kan ik daarom niet vergoeden, ondanks dat ik het rot vind. 

Reputatie 1

Dag Boris, dank voor je moeite je hierin te verdiepen.

Zoals ik al eerder vermeldde, ik bewaar al mijn mail. Maar, ik ben niet perfect dus er kan aan mijn kant ook iets gebeurd zijn.

Graag zou ik de mail van 31 maart willen inzien. 

Ook wil ik graag van je weten wat de ‘onvolledige aanvulling’ van het klantnummer geweest moet zijn.

Ik ben het contract met T-Mobile aangegaan via Breedbandwinkel waar ik een volledige bevestiging van heb ontvangen. Daar zou dan ook een verkeerd klantnummer in gestaan moeten hebben.

Dank en vriendelijke groet,

Rob 

Reputatie 7
Badge +14

Het gaat natuurlijk om het (hele) oude klantnummer van Tele2 wat had moet worden opgezegd?

Reputatie 7

Hi @Olgers,

Het gaat hierbij inderdaad om de gegevens die @eric al aankaart, en waarbij de gegevens die je in My T-Mobile Thuis hebt kunnen aanleveren, niet kloppen. Dat kan bijvoorbeeld een foutje zijn, in dit geval bij het oude klantnummer van Tele2. Hierdoor hebben we het Overstapdossier niet kunnen aanmaken.

De e-mail is gestuurd op 31 maart, rond 14.00 ‘s middags. Omdat dit een geautomatiseerde mail is, kan ik deze niet inzichtelijk maken. Ik vermoed dat deze in een spamfilter of folder is beland.  

Reputatie 1

Dag Boris, dank weer voor je bericht. 

Ik heb de volgende vragen:

  1. Wat betreft foute gegevens wil ik toch graag weten welke gegevens ik fout aangeleverd zou hebben. Wat klopt er niet? 
  2. hoe is T-Mobile vervolgens aan de juiste gegevens gekomen om het Overstapdossier aan te maken?
  3. bij het overnemen van mijn e-mailadres wordt nog wel eens een fout gemaakt. Er wordt nog wel eens mail verwijderd door mod - privacy gebruikt ipv mod deleted. Kan het zijn dat T-Mobile mod deleted gebruikt heeft? Is dat het geval dan heeft de mail van 31 maart mij dus niet bereikt. 
  4. zoals eerder gezegd, ik bewaar nagenoeg al mijn mail en controleer dagelijks mijn spam.

Eerlijk gezegd vind ik het iets te makkelijk om alles bij mij als klant neer te leggen. 

Vriendelijke groet,

Rob Olgers

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Olgers, om je een zo concreet mogelijk beeld te schetsen van waarom de Overstapservice geweigerd is, zet ik je vragen en de bijbehorende antwoorden hieronder:

  1. Het klantnummer, c.q. contractnummer, was niet correct;
  2. T-Mobile heeft geen juiste gegevens ontvangen en daarom is het dossier geweigerd. Het aanmaken ervan kan ook met foute gegevens, maar wordt dan vervolgens afgewezen door de uitgaande of inkomende provider;
  3. Moderators hebben geen enkele inzage in jouw mailverkeer. Een moderator-edit wordt inderdaad in topics gebruikt wanneer je openbaar persoonlijke gegevens deelt, dat staat los van geautomatiseerde e-mails;
  4. Helemaal begrijpelijk en dat is ook verstandig, toch is deze e-mail erdoorheen geglipt. Ik kan hieronder een screenshot plaatsen van de desbetreffende e-mail.

Dit is de e-mail die op 31 maart verstuurd is vanuit ons:

 

Reputatie 1

Dag Jason, dank voor je bericht.

Ik heb nog 2 vragen betreffende de volgende punten:

  1. punt 1: Het klantnummer, c.q. contractnummer, was niet correct; Wie heeft het foutieve klantnummer, c.q. contractnummer aan T-Mobile doorgeven? Niet Breedbandwinkel want die heeft er mij niet om gevraagd. Ook niet van mij omdat ik enkel contact heb gehad met Breedbandwinkel, niet met T-Mobile. Dus graag een bewijs van wie T-Mobile het foutieve nummer ontvangen heeft.
  2. punt 4: De e-mail die op 31 maart verstuurd is vanuit T-Mobile: naar welk e-mailadres is dit verstuurd? Graag een voorbeeld mét e-mailadres van geadresseerde. Zie mijn eerdere bericht hierover.

Je begrijpt dit laat mij niet los, omdat ik vind dat ‘de oorzaak’ dat dingen fout gaan vaak bij de klant neergelegd wordt. Vaak terecht omdat het voor sommigen er niet makkelijk op wordt. Elk bedrijf, elke website, elk scherm, werkt anders. Het een nog klant(on)vriendelijker dan de ander.

Maar soms kan de oorzaak ergens anders liggen.

Dank en vriendelijke groet,

Rob Olgers

Reputatie 7
Badge +16

@Olgers Geen dank, heel graag gedaan! 

  1. Het overstapdossier is aangemaakt bij het verkooppunt waar jij de aanvraag gedaan hebt, ik kan niet specifiek zien wie dat geweest is. Ik doe de gok dat dit dan door Breedbandwinkel ingevoerd is, kan dat kloppen? Je zult daar al moeten hebben aangegeven dat je van de Overstapservice gebruik wilde maken, dat kan nadien niet door iemand anders - behalve door jezelf - worden ingediend namelijk;
  2. Geen probleem! Ik stuur je het desbetreffende e-mailadres per privébericht toe, we mogen geen persoonlijke gegevens in publieke berichten delen.

Ik begrijp je 1000 procent en zou precies hetzelfde willen achterhalen! Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er foutieve data wordt ingevoerd, dat is ook meteen de reden dat T-Mobile ervoor gekozen heeft om hier dan vervolgens blijk van kennis aan te geven via zowel My T-Mobile Thuis als via een e-mail.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Olgers et al: In navolging van het privébericht, plak ik mijn bericht hier ook nog voor alle meelezers:

Dat is inderdaad niet zo heel handig. Ik vermoed dat de shopmedewerker dan achteraf het e-mailadres gewijzigd heeft, dat kunnen wij niet doen - althans dat zou kunnen, maar niemand komt in het account zonder dat er een opdracht vanuit jou doorgegeven wordt, dus dat lijkt me zeer onlogisch.

Nu weten we in ieder geval waar het probleem gestart is. Nog een ander punt overigens: de weigering van het overstapverzoek heeft ook in My T-Mobile Thuis gestaan, dat doen we om te voorkomen dat het niet gezien wordt. Er zijn natuurlijk altijd mensen die hun mailbox niet continu in de gaten houden, of waarbij het mailverkeer misgaat - net zoals hier het geval geweest is.

Vraagje: hoe hoog is het factuurbedrag van Tele2? Jammer genoeg kunnen we geen gemaakte kosten bij andere providers vergoeden, maar omdat dit een uitzonderlijke situatie betreft, wil ik wel de volledige eerste maand van het T-Mobile voor thuis contract vergoeden. Dit komt neer op € 24,84 en zal verrekend worden met een volgende factuur. Het maandbedrag wordt dan verminderd met de vergoeding. Een eventueel restant dat open blijft aan onze kant zal vervolgens overgemaakt worden binnen 32 dagen na de factuurdatum waarop verrekend is. Mocht er na de eerste verrekening niets meer te verrekenen zijn, dan wordt het bedrag dat nog open blijft staan aan jouw kant alsnog geïncasseerd. Stel dat jouw maandbedrag volgende maand bijvoorbeeld € 30 is, dan wordt die € 24,84 hiervan afgetrokken en incasseert T-Mobile nog een bedrag van € 5,16.

Reputatie 1

Dag Jason, misschien nog even uitleggen wat ‘niet zo handig’ was:

Ergens onderweg heeft iemand mijn e-mailadres veranderd omdat men dacht dat dat anders moest zijn.

Om die reden hebben mails van T-Mobile mij nooit bereikt. 
Goed opgelost door T-Mobile. 

Reputatie 7
Badge +16

Ah excuses, ik dacht dat dat duidelijk was uit de zin erna; goede toevoeging! 😄👍

Reputatie 1

Is waar. Sorry.

Reputatie 7
Badge +16

Nergens voor nodig, klasse dat je het benoemt - het was duidelijk niet meteen evident waar het om ging! 😄

Reputatie 1

Dag Jason, nog even terugkomend op mijn ‘akkefietje’, in mijn contract met Breedbandwinkel stond: U ontvangt de eerste vier maanden Viaplay cadeau i.c.m. een nieuw 1-jarig T-Mobile abonnement voor thuis. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u hierover een aparte e-mail. In deze mail vindt u instructies om direct een Viaplay voucher aan te vragen.
Die voucher heeft mij dus ook nooit bereikt. 
Is dat nog iets aan te doen?

Dank en vriendelijke groet,

Rob Olgers

Reputatie 1

Jason, nog een probleem.

Doordat de mail van 31 maart mij niet heeft bereikt, weet ik ook mijn klant-/contractnummer niet bij T-Mobile.

Ook kan ik nog altijd niet in mijn account op T-mobile.nl. De site zegt nog altijd ‘we zijn ermee bezig’.

Groet,

Rob