overweging overstap op t-mobile

  • 10 September 2022
  • 7 reacties
  • 273 Bekeken

Hallo

Ik overweeg om over te stappen naar t-mobile thuis. Heb nu kpn glasvezel met eigen fritzbox7590 router aangesloten op de glasvezel van kpn netwerk. T-mobile zal hier dus leveren op de glasvezel van kpn netwerk. 

Het ding waar ik mee zit is de glasvezel aansluiting zit in de woonkamer en zit er dus niet op te wachten dat er naast het FTU_TY01 een los nt/ont geplaatst wordt ipv het nt dat er nu opgeschoven zit.

Kan mij iemand vertellen wat t-mobile plaatst mocht ik glasvezel bestellen?

Met vriendelijke groeten,

Eric

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ericp1989 

 Bij T-Mobile krijg je een losse CTS mediaconverter (AON) of een losse Huawei ONT (GPON). Indien je een Genexis XGS-PON ONT hebt dan blijf je die gebruiken.

Hallo @Ericp1989 

 Bij T-Mobile krijg je een losse CTS mediaconverter (AON) of een losse Huawei ONT (GPON). Indien je een Genexis XGS-PON ONT hebt dan blijf je die gebruiken.

Geen t-mobile thuis voor ons dus. Zit niet te wachten op een amateuristische aansluit methode. Snap werkelijk waar niet hoe providers het bedacht krijgen om apparatuur te gebruiken die niet compatibel is met de ftu. In een meterkast is dit nog niet zo heel erg maar in een woonkamer ziet het er echt niet uit. 

@Ericp1989 

Ik weet niet waar je jou fritzbox hebt staan maar die is pas lelijk. (Bedoel het niet persoonlijk)

Als dat bij de ftu is kun je eens kijken naar een 5530 of 5590.

Dan is het een kwestie direct op glasvezel.

Ik heb een 5590 (ook lelijk) maar hangt in de meterkast met een patchcover.

Wat betreft T-Mobile lekker TV kijken zonder kastjes (Android tv) dat moet kpn nog leren.

Alle functies via tv app.

 

 

@peter-keetfm fritzboxen zijn niet moeders mooiste inderdaad maar daar gaat het niet om. Ik wil een fatsoenlijk aansluitpunt voor mijn lelijke fritzbox en niet zo'n amateuristische als op deze foto.

Wie bedenkt zoiets om een glasvezel patchkabeltje open en bloot buiten de ftu te laten lopen… dat is vragen om problemen.

Bij ons zit de ftu net boven de vloer op de muur geschroefd. Dus zo'n situatie als op de foto zou hier buiten dat het er totaal niet uit ziet gegarandeerd voor problemen zorgen (kapot patchkabeltje). 

Een fritzbox rechtstreeks op glasvezel zie ik btw om meerdere redenen niet zitten.( onder andere de locatie waar die moet hangen ivm ftu)

@Ericp1989 

Je hebt gelijk maar het is helaas niet anders.

Als je op aon komt kun je die NT waarschijnlijk nog gebruiken.

Maar ik denk dat ook jij op gpon komt. en een Huawei glas kastje krijgt.

Als je overstapt.

 

 

@Ericp1989

Je hebt gelijk maar het is helaas niet anders.

Als je op aon komt kun je die NT waarschijnlijk nog gebruiken.

Maar ik denk dat ook jij op gpon komt. en een Huawei glas kastje krijgt.

Als je overstapt.

 

 

3 redenen waarom ik dus geen t mobile thuis ga afnemen. 

1 amateuristische aansluiting

2 huawei apparatuur 

3 gpon techniek 

Bedankt voor de hulp. Van mij mag een moderator mijn forum profiel verwijderen. 

 

@Ericp1989

Je hebt gelijk maar het is helaas niet anders.

Als je op aon komt kun je die NT waarschijnlijk nog gebruiken.

Maar ik denk dat ook jij op gpon komt. en een Huawei glas kastje krijgt.

Als je overstapt.

 

 

3 redenen waarom ik dus geen t mobile thuis ga afnemen. 

1 amateuristische aansluiting

2 huawei apparatuur 

3 gpon techniek 

Bedankt voor de hulp. Van mij mag een moderator mijn forum profiel verwijderen. 

 

Nou ik ben er blij mee.

Mijn hele leven bij kpn te hebben gezeten per 1 juli dit jaar de overstap gemaakt.

Er zijn altijd +/- punten maar ik vind het prima.

Een klein probleempje gehad met de demping op glasvezel en opgelost. (GPON)

T-mobile is een prima provider.

Ik zal geen kpn meer willen met die losse itv ontvangers.

 

Reageer