Beantwoord

Port forwarding naar poort 80 Zyxel T50

  • 28 January 2022
  • 8 reacties
  • 513 Bekeken

Goedemorgen,

Ik probeer poort 80 te openen op mijn router, maar helaas tot op heden is het me niet gelukt.

Kan iemand mij hierbij helpen?Hierbij wat scherm-afdrukken van de instellingen tot nu toe


Is dit misschien het probleem? bij NMGT staat poort 80 ingeschakeld, echter als ik dat controleer op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/  dan geeft die aan dat deze gesloten is

 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 January 2022, 11:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Scene01 

Heb je Deze uitleg gevolgd? En maak je alleen gebruik van de Zyxel modem of heb je hier nog iets achter hangen?

Vergeet het server IP adres niet statisch te maken.

Hallo Waqqas,

Ja, heb de uitleg gevolgd. Nee, heb achter de Zyxel een Orbi router hangen. 

Wat bedoel je met server IP adres niet statisch te maken? Bedoel je dat het apparaat een vaste IP adres krijgt? dat heb ik gedaan, maar dan op de Orbi router, aangezien het apparaat daar op draait

Reputatie 7
Badge +15

@Scene01 

Dan moet je het IP adres dat de Orbi van de Zyxel krijgt ook statisch maken en in de DMZ van de Zyxel zetten.

Met statische IP adres wordt inderdaad een vaste IP adres bedoeld.

Gedaan, maar krijg de melding dat poort 80 nog steeds dicht is.

Moet ik misschien de router opnieuw opstarten?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Scene01

Je zou de Zyxel en Orbi eens kunnen herstarten.

Wellicht eens een fabrieksreset uitvoeren en eerst DMZ naar de Orbi en vaste IP adres dmv statische DHCP.

In de Orbi staat de portforwarding naar het apparaat goed? De portforwarding regel in de Zyxel moet in de Orbi volgens mij.

Moet ik de portforwarding instellen op beide apparaten? Of alleen de Orbi?

Reputatie 7
Badge +15

@Scene01

Vanuit de Zyxel DMZ naar de Orbi en vanuit de Orbi (vaste IP) portforwarden naar het apparaat waarvoor poort 80 open moet volgens mij omdat hij verbonden is met de Orbi.

Het werkt! Dank je wel Waqqas