problemen na update tv-box

  • 30 April 2023
  • 8 reacties
  • 259 Bekeken

Na een update van de tv-box krijg ik steeds de melding dat er geen tv-diensten zijn en dat ik op "ok" moet drukken om opnieuw te verbinden. Heb tv-nox en modem opnieuw opgestart. Dit helpt even maar de volgende weer dezelfde melding.

Verder kan ik bij veel zenders het volume niet meer regelen met de afstandsbediening. Vreemd genoeg werkt het bij een aantal zenders wel!

Cal van Odido 11 maanden geleden

Hoi @Jaspernunspeet, goed dat je aan de bel trekt, hier wil ik voor je induiken! Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, ervaar je dit probleem op beide TV Boxen? Heb je de TV Boxen direct op het modem aangesloten of via een omweg, zoals een eigen router, switch of een stroomnetadapter? Zou je kunnen testen of het werkt als je de TV Box direct op het modem aansluit? Wellicht dat de update dan wel goed doorkomt en de TV Box in het vervolg wel goed werkt als je het via een omweg aansluit.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, hier wil ik het niet bij laten zitten!

Bekijk origineel

8 reacties

Na een update van de tv-box krijg ik steeds de melding dat er geen tv-diensten zijn en dat ik op "ok" moet drukken om opnieuw te verbinden. Heb tv-box en modem opnieuw opgestart. Dit helpt even maar de volgende dag weer dezelfde melding.

Verder kan ik bij veel zenders het volume niet meer regelen met de afstandsbediening. Vreemd genoeg werkt het bij een aantal zenders wel!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jaspernunspeet, goed dat je aan de bel trekt, hier wil ik voor je induiken! Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, ervaar je dit probleem op beide TV Boxen? Heb je de TV Boxen direct op het modem aangesloten of via een omweg, zoals een eigen router, switch of een stroomnetadapter? Zou je kunnen testen of het werkt als je de TV Box direct op het modem aansluit? Wellicht dat de update dan wel goed doorkomt en de TV Box in het vervolg wel goed werkt als je het via een omweg aansluit.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, hier wil ik het niet bij laten zitten!

Gisteren even gekeken maar er zit geen switch tussen. Kabel loopt van modem naar outlet en dan met patchkabel naar ontvanger. Heb voor de zekerheid even een kabel rechtstreeks aangesloten vanaf modem naar ontvanger. Wat opvalt is dat deze bij het opstarten nu niet zegt dat hij geen tv kanalen kan vinden maar hij laat het kanaal zien dat opstart maar blijft daarna hangen en geeft geen beeld.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jaspernunspeet, bedankt voor de informatie!

Ik zie dat je in bezit bent van twee TV Boxen, ervaar je dit bij beide boxen of alleen op een? Ook zie ik dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, deze vervang ik graag voor een nieuwer model. Hiervoor moet wel een monteur langskomen om de Media Converter aan te sluiten. Kan je mij laten weten of ik de modem swap in gang kan zetten? Hoor het graag.

Hoi Tommie,

Is inderdaad op beide tv's.

Echter het probleem van het regelen van het volume is echter op 1 tv 

Ik heb de ontvangers omgewisseld maar blijft bij die ene tv. Tevens voor de zekerheid de soundbar ertussen uit gehaald en de speakers van de tv aangezet maar dit probleem blijft ook!

Als je denkt dat een ander modem het probleem oplost dan wil ik deze graag omruilen!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jaspernunspeet, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de modem swap in gang gezet, ook heb ik besloten om je twee nieuwe TV Boxen op te sturen. De Entone Kamai Boxen hoeven we niet meer terug! Die mag je naar een milleupunt brengen of in de kast zetten. Zou je mij kunnen laten weten of alles na de installatie is verholpen, of nog ergens tegenaan loopt? De status van de bestelling is te zien in My T-Mobile. Hoor het graag!😊

Ok bedankt.

Ik hoop dat dit het probleem gaat oplossen.

Nog even een update .

Mijn afstandbediening van de tv kan ik zo instellen dat hij de tv-box ook kan bedienen. Ik heb en niet meer de afstandbediening van de tv-box nodig. Dus wat ik vroeger met de afstandsbediening van de tv-box deed kan ook met mijn eigen afstandsbediening. Het enige verschil is dat ik nu wel weer het volume kan regelen op iedere zender waar dit na de update van de tv-box vorige week met de bijbehorende afstandbediening niet meer kan.

Het nieuwe modem wordt pas de 19e geplaatst.

Eerder had ik  geen tijd. De uitkomst daarvan laat dus nog even op zich wachten!

Reageer