Beantwoord

Recycle apparatuur

  • 5 November 2022
  • 17 reacties
  • 270 Bekeken

  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 104 reacties

Mogguh,

Ik heb mijn TV abo opgezegd omdat er toch echt niets meer te zien valt op de TV tegenwoordig. Gevraagd hoe de spullen terug te sturen en dan krijg ik dit antwoord:
Beste heer van der Wiel,

Je hebt nog apparatuur van T-Mobile Thuis die je niet meer nodig hebt. Deze apparatuur hoef je niet terug te sturen. Breng de apparatuur naar een inzamelpunt voor kleine elektronica. Daar kan het milieuvriendelijk verwerkt worden. Kijk op inleverpunten.stichting-open.org/ voor een afhaalpunt bij jou in de buurt.

Mooi, ikke doen dus en netjes ingeleverd bij een verzamelpunt hier in Puttershoek. Hierna weer een mail gekregen dat ik alles in moet leveren. Het is onmogelijk om hierop te reageren OF om aan te geven dat je het hebt ingeleverd ter recycling. Hierna weer een mail met dezelfde vraag en dan is voor mij de maat vol.
Welke pannenkoek heeft dit systeem verzonnen? Geef mensen de kans om aan te geven dat ze het ingeleverd hebben.

Misschien dat er hier een moderator aanwezig is die mijn status kan veranderen?

icon

Beste antwoord door Ginny 6 November 2022, 13:25

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OpaGod 

Je kunt op deze pagina alvast voor je zelf zien of het tv kastje die je had terug moest naar T-Mobile of niet.

Reputatie 7
Badge +5

@Waqqas 

Leuk dat je een link stuurt waar de KLANT kan zien of hij zijn apparatuur terug had moeten sturen of niet.

Maar een dergelijke reactie gaat voorbij aan de KLACHT die @OpaGod hier deponeert omtrent de eerste ontvangen mail van Tmobile “U HOEFT NIETS TERUG TE STUREN” en de daarop volgende tweede mail dat hij dat wel moet doen.

Ergens in de administratieve systemen van Tmobile zit een kronkel waardoor dit 2e verzoek aan hem gezonden werd.

Goed dat @OpaGod hier reageert omdat er na dergelijk administratief gestuntel ook een boete of  vergoeding geëist kan worden voor niet ingeleverde apparatuur.

Dus moderators als @Jason of @Lisa even actie om e.e.a. in het juiste spoor te zetten.
Bedenk wel dat @OpaGod nog steeds KLANT is bij Tmobile en alleen zijn TV opgezegd heeft.
En klanten zijn wel diegenen die er voor zorgen dat er elke maand een salaris uitbetaald kan worden 😉

Reputatie 7
Badge +15

@yalerta

Maar hiermee ziet @OpaGod wel wat juist was en wat niet juist was, in dit geval moest het Amino tv kastje terug en indien het om een andere tv kastje ging dan hoefde die dus niet terug, gezien de handtekening 50 Mbps VDSL met een Huawei kan het best zo zijn dat het nog om een oude ging.

Reputatie 7
Badge +14

@yalerta

Maar hiermee ziet @OpaGod wel wat juist was en wat niet juist was, in dit geval moest het Amino tv kastje terug en indien het om een andere tv kastje ging dan hoefde die dus niet terug, gezien de handtekening 50 Mbps VDSL met een Huawei kan het best zo zijn dat het nog om een oude ging.

@Waqqas Nee want ook die pagina klopt niet! Het is gewoon heel verwarrend en onduidelijk. Ik hoef de media converter ook niet terug te sturen maar dat staat nergens. Dus ik bewaar hem nog maar even!

@OpaGod De moderators gaan je vast het juiste antwoord geven. 
Fijne zondag

Reputatie 6

Hoi @OpaGod, ik heb je profiel erbij gepakt en alle uitgaande e-mails bekeken. Zo zie ik dat de e-mail die door jou hierboven geciteerd is verzonden is op 5 november. Op de dag van opzegging hebben we jou ook een e-mail gestuurd waarin staat dat de apparatuur niet retour hoeft. Behalve deze twee e-mails zie ik geen uitgaande berichten naar jou. Ben je in de gelegenheid om hier screenshots te maken van deze e-mails waarbij ook de datum het afzendadres zichtbaar is? Het heeft er alle schijn van dat deze e-mails niet van ons afkomstig zijn, wellicht zijn het phishing e-mails. De apparatuur hoeft in ieder geval niet terug en voor zover hier zichtbaar is er ook geen communicatie uitgestuurd dat het wel terug moet.

@CrisTien, een Media Converter is een onderdeel van het aansluitpunt en wordt toegestuurd op het moment dat het om een nieuwe glasvezelverbinding gaat. De Media Converter wordt ‘onderdeel’ van de woning en blijft hangen wanneer je je abonnement opzegt of wanneer je verhuist. Een Media Converter hoeft dan ook nooit teruggestuurd te worden en wordt ook niet benoemd in de retour e-mails, net zoals bijvoorbeeld een UTP-kabel. Het mág retour als je er vanaf wilt, maar het hoeft niet.

Reputatie 7
Badge +14

@Ginny 

Ik heb geen retour mails gehad en excuus ik heb hem meegenomen uit het oude huis maar kan hem wel terugbrengen? 

Reputatie 6

Hoi @CrisTien, op 27 september hebben we jou per e-mail laten weten dat je alleen het modem meeneemt naar het nieuwe adres en dat je, wanneer je TV hebt opgezegd, je de TV Box terug kunt sturen naar ons. Als je de beschikbaarheid nog hebt, dan kun je hem inderdaad achterlaten in je oude woning. Anders is het geen ramp, dan wordt er een nieuwe Media Converter geleverd wanneer de nieuwe bewoner een abonnement aanvraagt.

Reputatie 7
Badge +14

@Ginny oeps Ja die mail heb ik wel gezien!  🤭 bloos 

Ik zal vragen wat de nieuwe bewoners willen. 
Dank je


 

 

@yalerta

Maar hiermee ziet @OpaGod wel wat juist was en wat niet juist was, in dit geval moest het Amino tv kastje terug en indien het om een andere tv kastje ging dan hoefde die dus niet terug, gezien de handtekening 50 Mbps VDSL met een Huawei kan het best zo zijn dat het nog om een oude ging.

Waar ook maar wat op een site staat wat goed zou kunnen zijn is echt niet interessant in dit verhaal, echt 0,0 van toepassing.

Er komt een mail, U mag de TV box naar de milieustraat brengen, afzender T-Mobile, dat is relevant en het enige juiste wat men dan kan doen, als men er later op terug komt is dat jammer, het eerste geldt en het tweede zou nog mogelijk zijn als het eerste bericht nog niet uitgevoerd is.

Enige wat wel zou kunnen, is na bericht 1 het item toch retour te zenden, TM is de eigenaar en blijft als eerste verantwoordelijk ook als ze deze niet meer terug willen mag die retour en mag TM hem laten verwijderen.

@GinnyIs de MC regeling veranderd, ik moest hem wel retour sturen.

@Doornekamp33

Na mijn weten moet alles retour. (Bij opzegging)

In ieder geval gaf de Guidion monteur het aan.

Hij wees alleen al het glasvezel kabeltje aan.

Die nog in de doos zat.

Alles wat ik van T-mobile heb ontvangen ligt netjes in een doos in de meterkast.

Ik gebruik mijn eigen router direct op glasvezel met mijn eigen patchcover en patchkabel.

 

 

 

Dat moest ik ook, maar Moderator Ginny zegt net bij Cristien dat zei hem achter moest laten in het oude huis.

Reputatie 7
Badge +16

@Doornekamp33 Dit gaat om de Media Converter, deze is niet verplicht om te retourneren, maar het liefst ontvangen we alle apparatuur retour, dit geldt ook voor bekabeling en accessoires/overige apparatuur zoals de converter. Lang verhaal kort: in tegenstelling tot de Zyxel modems en Aria TV Boxen, zal er geen boete opgelegd worden wanneer andere apparatuur niet geretourneerd wordt.

Hoop dat dit het enigszins verduidelijkt! 😄

@Jason , Toen ik afscheid nam stond die op mijn lijst van retour, hij moest toen dus terug.

Nu zegt @Ginny  dat @CrisTien Hem achter had moeten laten in haar oude huis, en jij zegt dat jullie hem liever terug hebben, snap ik het nu niet of word dit een beetje onbegrijpelijk.🙀🙀

Reputatie 7

Hi allemaal, excuses voor de verwarring die is ontstaan! Wat @Jason aangeeft klopt als een bus. Je bent dus niet verplicht om Media Converter te retourneren. Uiteindelijk beslis je zelf wat je ermee gaat doen. 

Maar het mag dus wel, met andere woorden @CrisTien , Je mag hem houden.😉

Hoi @OpaGod, ik heb je profiel erbij gepakt en alle uitgaande e-mails bekeken. Zo zie ik dat de e-mail die door jou hierboven geciteerd is verzonden is op 5 november. Op de dag van opzegging hebben we jou ook een e-mail gestuurd waarin staat dat de apparatuur niet retour hoeft. Behalve deze twee e-mails zie ik geen uitgaande berichten naar jou. Ben je in de gelegenheid om hier screenshots te maken van deze e-mails waarbij ook de datum het afzendadres zichtbaar is? Het heeft er alle schijn van dat deze e-mails niet van ons afkomstig zijn, wellicht zijn het phishing e-mails. De apparatuur hoeft in ieder geval niet terug en voor zover hier zichtbaar is er ook geen communicatie uitgestuurd dat het wel terug moet.

@CrisTien, een Media Converter is een onderdeel van het aansluitpunt en wordt toegestuurd op het moment dat het om een nieuwe glasvezelverbinding gaat. De Media Converter wordt ‘onderdeel’ van de woning en blijft hangen wanneer je je abonnement opzegt of wanneer je verhuist. Een Media Converter hoeft dan ook nooit teruggestuurd te worden en wordt ook niet benoemd in de retour e-mails, net zoals bijvoorbeeld een UTP-kabel. Het mág retour als je er vanaf wilt, maar het hoeft niet.

Hallo @Ginny 

Helaas kan ik geen screenshots maken van alle mails. Ik hou nogal van opruimen en die mails zijn al weggegooid en ja, helaas ook uit de prullenbak. De eerste was trouwens op 6 okt want die heb ik wel bewaard. Hieronder een screenshot van dit mailtje waarin OOK verteld wordt om de apparatuur naar een inzamelpunt te brengen. Klikken op een link in een mail probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen. Misschien zat er ook een phishing mail tussen maar dat kan ik dus helaas niet meer controleren.


Desalnietteplus vind ik het retourbeleid best wel verwarrend. Gelukkig is het bij mij goed afgelopen maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen het in één keer begrijpt.

In ieder geval kan ik alleen maar iedereen bedanken die hier een reactie heeft gegeven en ik wens iedereen alvast hele fijne feestdagen.
 

 

Reputatie 7

Hi @OpaGod, super dat je dit kon doorzetten - dankjewel! Ik heb goed nieuws voor je: het is geen phishing e-mail. Weet dat je hier altijd mag aankloppen als je nog andere vragen hebt. Maak er zelf ook hele fijne feestdagen van! 🎄

Reageer