Beantwoord

smtp gegevens invullen in Thunderbird

  • 5 April 2022
  • 9 reacties
  • 296 Bekeken

Hallo,

Ik heb mijn gmail email-adressen (3) in Tunderbird weggedaan en opnieuw toegevoegd. Dat ging goed en alle mail voor de 3 adressen is weer te zien. Nieuwe mail komt ook binnen. De bestaande SMTP uitgaande server instellingen functioneerden altijd prima, maar die heb ik in mijn ijver weggegooid. Hoe moet ik die weer  invullen?

Om te beginnen, moet ik drie (3) van deze aanmaken, één voor ieder emailadres dat ik heb toegevoegd in Thunderbird? En dan dat emailadres invullen bij: user name?

descriptie: dit zal wel een zelf te kiezen naam zijn

server name: smtp.t-mobilethuis.nl

port: 587

connection securiry: ?????

authentication method: ?????

user name:??????

 

alvast bedankt,

 

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 April 2022, 11:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Welkom!

Wil je het e-mail account toevoegen met IMAP of POP3 ?

Wanneer je IMAP wilt gebruiken, dan zijn dit de instellingen;

Wil je POP3 gebruiken, dan vul je als Hostnaam pop3.t-mobilethuis.nl in en gebruik je poort-nummer 995 in dat geval kies je voor POP3 bij Inkomende Server → Protocol

 

Voor ieder e-mail adres moet je deze procedure volgen en vul je bij gebruikersnaam het betreffende e-mail adres en wachtwoord in. Een description/descriptie kwam ik nergens tegen.

 

Welkom!

Wil je het e-mail account toevoegen met IMAP of POP3 ?

Wanneer je IMAP wilt gebruiken, dan zijn dit de instellingen;

Wil je POP3 gebruiken, dan vul je als Hostnaam pop3.t-mobilethuis.nl in en gebruik je poort-nummer 995 in dat geval kies je voor POP3 bij Inkomende Server → Protocol

 

Voor ieder e-mail adres moet je deze procedure volgen en vul je bij gebruikersnaam het betreffende e-mail adres en wachtwoord in. Een description/descriptie kwam ik nergens tegen.

 

HOI, bedankt.

Bij mij ging het om gmail adressen, dus je smtp.t-mobilethuis.nl zal niet gaan want die gmail adressen  zijn niet van T-mobile.

Inmiddels spiekte ik op een laptop met Thunderbird van een kennis. Inderdaad moet voor iedere email die je toevoegt óók een uitgaande SMTP server worden toegevoegd. Het volgende heb ik voor iedere toegevoegde email bij een uitgaande server ingevuld, en dat werk nu goed. Het komt er dus op neer dat je bij IMAP zowel bij inkomende als ook uitgaande server de “smtp.gmail.com” moet gebruiken.

servernaam: smtp.gmail.com

poort: 465

gebruikersnaam: je-email-naam@gmail.com

authenticatiemethod: OAuth2 (zie uitleg hieronder)

verbindingsbeveiliging: SSL/TLS

De authentificatie-keuze OAuth2 is volgens GOOGLE info het beste. In Thunderbird komt die keuze niet voor als je een server ’los’ toevoegt (met “add”) , maar tijdens het toevoegen van je emailadres  komt die keuze op dat punt wel. Als je de uitgaande server later bekijkt, kun je die keuze weer wel veranderen in OAuth2. Vervelend klein bugje dus, wordt door google ook genoemd. De optie OAuth2 wordt niet door alle providers ondersteund, en dat levert een foutmelding wanneer je een mail verstuurd via een mailadres van die provider. Wijzig dan deze optie naar “normaal wachtwoord”, bv.

In Thunderbird worden alle uitgaande emailservers ook apart genoemd, helemaal onderaan links  in Accountinstellingen (rechtsboven kiezen) onder “Uitgaande server (SMTP)”.

groet

De authentificatie-keuze OAuth2 is volgens GOOGLE info het beste

Ik kan mij dit eerlijkgezegd niet voorstellen, tenzij OAuth2 een extra authenticatie doet - bijvoorbeeld wat je via je mobiele telefoon moet accorderen dat de login is toegestaan. In principe is het toevoegen op de standaard manier ook al veilig.

 

→ Menu

​​

→ Nieuw → Bestaande e-mailaccount 

 

Waarna de rest voor zich spreekt d.w.z.;

Hierna klik ik op Handmatig configureren.

Eenmaal alles ingevuld klikte ik op testen (Opnieuw testen) waarbij als alles juist is Gereed kan worden aangeklikt en het configureren is voltooid.

 

Ik heb alles geprobeerd maar krijg de email vanuit Thunderbird niet verzonden.

Ik heb geen t-mobile-emailadres.

Ik heb alles geprobeerd maar krijg de email vanuit Thunderbird niet verzonden.

Ik heb geen t-mobile-emailadres.

Ik vind het belangrijk dat dit in orde komt, ben er al uren mee aan het tobben.

 

Ik heb alles geprobeerd maar krijg de email vanuit Thunderbird niet verzonden.

Ik heb geen t-mobile-emailadres.

Ik vind het belangrijk dat dit in orde komt, ben er al uren mee aan het tobben.

 

Krijg je een melding en als dit het geval is, welke is dit als je probeert een e-mail te versturen?

Wat klopt er niet?

Ik vul wachtwoord in wat hoort bij rumaweb. Dat klopt toch?

Wat klopt er niet?

Ik vul wachtwoord in wat hoort bij rumaweb. Dat klopt toch?

Neen, dit klopt helaas niet. Als u als Servernaam smtp.t-mobilethuis.nl invult dan zijn als gebruikersnaam en wachtwoord de gegevens benodigd van uw T-Mobile E-Mail account.

In uw geval wilt u e-mail verzenden en ontvangen via uw rumaweb.nl e-mail adres en zult u dus de gegevens van hun SMTP Server moeten invoeren, dat betekent;

Servernaam: mail.rumaweb.nl

Accountnaam: uw-email-adres@rumaweb.nl

Wachtwoord: {uw rumaweb wachtwoord}

 

@HSnoek,

is het inmiddels wel gelukt om de 3 Gmail accounts werkend te krijgen in Thunderbird?