T-Mobile actief op E-fiber Netwerk

  • 22 December 2022
  • 54 reacties
  • 2413 Bekeken

Reputatie 6
Badge

T-Mobile biedt sinds dit najaar ook glasvezelinternet via het E-fiber netwerk aan. In alle gebieden waar E-fiber een netwerk heeft of aan het aanleggen is, wordt het voor klanten mogelijk om een T-Mobile Thuis abonnement af te sluiten. Sinds 16 november 2022 is Deurne de eerste gemeente waar T-Mobile glasvezel aanbiedt via het E-fiber netwerk. Stapsgewijs zullen alle gemeenten en gebieden waar E-fiber een netwerk heeft worden klaargemaakt voor de diensten van T-Mobile Thuis. In de onderstaande lijst wordt per gemeente bijgehouden of het al mogelijk is om T-Mobile glasvezel te bestellen.

 

 


54 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Mooi lijstje @stefan.1997 Kun jij zelf nu ook al bestellen?

Reputatie 6
Badge

Nee helaas nog niet ik woon in de Hoeksche Waard. 

Reputatie 7

Hi @stefan.1997, heel tof dat je zo'n mooi lijstje hebt samengesteld! 😁 Dankjewel hiervoor, dat is erg attent van je. Ik wil je alvast hele fijne feestdagen wensen! 

Reputatie 6
Badge

Goedemorgen @Lisa  & @Cal,

kan dit topic opengezet worden om het te mogen bewerken? Dan kan ik de lijst bijwerken. Er zijn weer een aantal gemeenten die klaar zijn voor T-Mobile Thuis.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7

Hi @stefan.1997, ik wilde je hier graag bij helpen - want ik waardeer het enorm dat je iedereen zo goed wilt updaten! Maar een topic kan alleen binnen 60 minuten na aanmaak worden aangepast, sorry. 

Reputatie 7
Badge +14

Meldt anders de nieuwe gemeentes met een datum in een losse post. Als alle gemeentes gereed zijn dan kan het topic op slot :)

Reputatie 6
Badge

Update 28-12-2022: T-Mobile Thuis is vanaf nu ook bestelbaar op het E-fiber glasvezelnetwerk in Bergen (L), Gennep en Mook & Middelaar.

Hieronder zijn alle gemeenten en gebieden weergegeven waar E-fiber op dit moment een netwerk aanlegt of al heeft opgeleverd. Daarnaast staat er aangegeven of en zo ja, sinds wanneer T-Mobile Thuis via het E-fiber glasvezelnetwerk bestelbaar is. Gebieden en gemeenten worden stapsgewijs gereedgemaakt, dit omdat T-Mobile eigen apparatuur in de E-fiber wijkcentrales moet plaatsen. Zodra nieuwe gebieden gereed zijn gemaakt voor de diensten van T-Mobile Thuis worden deze in een nieuwe post in dit topic bijgewerkt en uitgelicht. 

 

Gemeente Status T-Mobile Thuis beschikbaar sinds
Bergen (L) Netwerk actief 26-12-2022
Bergen (NH)

Afrondende fase. 

Verwachte oplevering: mei 2023

-
Bernheze Netwerk actief -
Boekel Netwerk actief -
Castricum

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: januari 2024

19-12-2022
Deurne Netwerk actief 26-11-2022
Gennep Netwerk actief 26-12-2022
Gorinchem

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: januari 2024

 

19-12-2022
Hoeksche Waard

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: oktober 2023

-
Koggenland Netwerk actief -
Landerd Netwerk actief -
Land van Cuijk Netwerk actief -
Moerdijk

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: juni 2023

-
Montfoort & Linschoten Netwerk actief -
Mook en Middelaar Netwerk actief 26-12-2023
Nuland, Vinkel, Geffen & Kruisstraat Netwerk actief -
Oss Netwerk actief -
Roerdalen Netwerk actief -
Sittard-Geleen

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: maart 2024

-
Uitgeest

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: juli 2023

19-12-2022
Zeevang Afrondende fase -
Zundert Netwerk actief -

 

Voor meer informatie over de diensten van T-Mobile Thuis via het E-fiber glasvezelnetwerk lees je de FAQ en informatiepagina op de website van E-fiber.

Reputatie 6
Badge

Update 16-01-2023: T-Mobile Thuis is vanaf nu ook bestelbaar op het E-fiber glasvezelnetwerk in Bergen (NH) en Sittard-Geleen.

 

Hieronder zijn alle gemeenten en gebieden weergegeven waar E-fiber op dit moment een netwerk aanlegt of al heeft opgeleverd. Daarnaast staat er aangegeven of en zo ja, sinds wanneer T-Mobile Thuis via het E-fiber glasvezelnetwerk bestelbaar is. Gebieden en gemeenten worden stapsgewijs gereedgemaakt, dit omdat T-Mobile eigen apparatuur in de E-fiber wijkcentrales moet plaatsen. Zodra nieuwe gebieden gereed zijn gemaakt voor de diensten van T-Mobile Thuis worden deze in een nieuwe post in dit topic bijgewerkt en uitgelicht. 

 

Gemeente

Status

T-Mobile Thuis beschikbaar sinds

Bergen (L)

Netwerk actief

26-12-2022

Bergen (NH)

Afrondende fase. 

Verwachte oplevering: mei 2023

16-01-2023

Bernheze

Netwerk actief

-

Boekel

Netwerk actief

-

Castricum

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: januari 2024

19-12-2022

Deurne

Netwerk actief

26-11-2022

Gennep

Netwerk actief

26-12-2022

Gorinchem

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: januari 2024

19-12-2022

Hoeksche Waard

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: oktober 2023

-

Koggenland

Netwerk actief

-

Landerd

Netwerk actief

-

Land van Cuijk

Netwerk actief

-

Moerdijk

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: juni 2023

-

Montfoort & Linschoten

Netwerk actief

-

Mook en Middelaar

Netwerk actief

26-12-2023

Nuland, Vinkel, Geffen & Kruisstraat

Netwerk actief

-

Oss

Netwerk actief

-

Roerdalen

Netwerk actief

-

Sittard-Geleen

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: maart 2024

16-01-2023

Uitgeest

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: juli 2023

19-12-2022

Zeevang

Afrondende fase

-

Zundert

Netwerk actief

-

 

Voor meer informatie over de diensten van T-Mobile Thuis via het E-fiber glasvezelnetwerk lees je de FAQ en informatiepagina op de website van E-fiber.

Reputatie 6
Badge

Update 23-01-2023: T-Mobile Thuis is vanaf nu ook bestelbaar op het E-fiber glasvezelnetwerk in De Hoeksche Waard🎉, Moerdijk & Oss.

 

Hieronder zijn alle gemeenten en gebieden weergegeven waar E-fiber op dit moment een netwerk aanlegt of al heeft opgeleverd. Daarnaast staat er aangegeven of en zo ja, sinds wanneer T-Mobile Thuis via het E-fiber glasvezelnetwerk bestelbaar is. Gebieden en gemeenten worden stapsgewijs gereedgemaakt, dit omdat T-Mobile eigen apparatuur in de E-fiber wijkcentrales moet plaatsen. Zodra nieuwe gebieden gereed zijn gemaakt voor de diensten van T-Mobile Thuis worden deze in een nieuwe post in dit topic bijgewerkt en uitgelicht. 

 

Gemeente

Status

T-Mobile Thuis beschikbaar sinds

Bergen (L)

Netwerk actief

26-12-2022

Bergen (NH)

Afrondende fase. 

Verwachte oplevering: mei 2023

16-01-2023

Bernheze

Netwerk actief

-

Boekel

Netwerk actief

-

Castricum

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: januari 2024

19-12-2022

Deurne

Netwerk actief

26-11-2022

Gennep

Netwerk actief

26-12-2022

Gorinchem

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: januari 2024

19-12-2022

Hoeksche Waard

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: december 2023

23-01-2023

Koggenland

Netwerk actief

-

Landerd

Netwerk actief

-

Land van Cuijk

Netwerk actief

-

Moerdijk

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: juni 2023

23-01-2023

Montfoort & Linschoten

Netwerk actief

-

Mook en Middelaar

Netwerk actief

26-12-2023

Nuland, Vinkel, Geffen & Kruisstraat

Netwerk actief

-

Oss

Netwerk actief

23-01-2023

Roerdalen

Netwerk actief

-

Sittard-Geleen

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: maart 2024

16-01-2023

Uitgeest

Netwerk in aanbouw.

Verwachting oplevering: juli 2023

19-12-2022

Zeevang

Afrondende fase

-

Zundert

Netwerk actief

-

 

Voor meer informatie over de diensten van T-Mobile Thuis via het E-fiber glasvezelnetwerk lees je de FAQ en informatiepagina op de website van E-fiber. 

Reputatie 6
Badge

@Lisa ik heb wel even een vraagje. Als ik T-Mobile Glasvezel probeer te bestellen via de website van e-fiber wordt ik doorgestuurd naar T-Mobile. Maar daar kan ik om mijn adres nog steeds geen glasvezel bestellen. Ik heb nog een contract bij Ziggo dis ik kan nog niet overstappen naar T-Mobile. Maar hoe laat ik E-fiber dan weten dat ik graag een glasvezel aansluiting wil?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @stefan.1997 

Lisa werkt niet meer als moderator op het forum. ZIj heeft een sabbatical genomen. Maar in het algemeen geldt dat de postcode checker “heilig” is. Staat daar een adres niet in als leverbaar, dan is er nog geen duidelijkheid of en wanneer een verbinding geleverd kan worden. Moderators krijgen geen planning wanneer adressen in de postcode tool worden opgenomen.

Zodra in jouw straat e-fiber voldoende “connectie” heeft met T-Mobile en alle achterliggende systemem wordt de postcode checker automatisch aangepast. Dus, check dat zo nu en dan. 

p.s. Als je niet verlengt bij Ziggo kun je per maand opzeggen zodra een Glasvezel verbinding mogelijk wordt.

Reputatie 6
Badge

Ah begrijp ik maar e-fiber legt alleen aan als je een abonnement bij een glasvezel provider afneemt anders moet je later €450 betalen. 

Reputatie 6
Badge

Er hangen in de Hoeksche Waard allemaal posters met reclame van T-Mobile voor zakelijk glasvezel. Maar als je een postcode uit deze gemeente op de website van T-Mobile Ondernemen checkt dan kun alleen maar DSL internet bestellen. Ik heb meerdere  adressen gecheckt, ook in gebieden waar er al glasvezel ligt. Dit zou een gemiste kans zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

@stefan.1997 Het kan zijn dat er nu promo's gedeeld worden omdat de Hoeksche Waard binnenkort opgeleverd zal worden (uiteraard altijd gefaseerd). Je kunt dan nog niet direct een glasvezel-abonnement bestellen, maar dit zal zeker mogelijk worden zodra de eerste planning bekendgemaakt wordt. 

Reputatie 4

Zijn er geen nieuwe gebieden meer bij gekomen? En wanneer komt het Land van Cuijk beschikbaar? 

Reputatie 6
Badge

Hallo,

nee er zijn in de tussentijd geen nieuwe gebieden meer bijgekomen waar T-Mobile actief is geworden op het  e-fiber netwerk. De verwachting is dat het voor de zomer in alle gebieden geregeld is. 

Goedenavond,

 

Afgelopen tijd dit topic in de gaten gehouden aangezien mijn huidige efiber glasvezel abbonement binnenkort afloopt.

 

 Hierna wil ik overstappen naar T-Mobile dit is echter ondanks dat in dit topic Oss genoemd wordt als actief niet mogelijk via de website, chat en klantenservice.

 

Heb al contact gehad met de klantenservice en via de chat maar niemand lijkt mij verder te kunnen helpen of iets te kunnen zeggen over wanneer dit wel mogelijk is.

 

Via PB al contact gehad met Stefan die gaf aan dat ik het beste even op dit forum kon posten met een verwijzing naar @Cal 

 

Fijne avond!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @stienjo, leuk dat je graag een overstap wil maken! Als ik het goed begrijp heb je nu al een actief abonnement lopen bij E-fiber? Graag kijk ik met je mee. Kan je mij hiervoor via een privébericht je postcode en huisnummer doorsturen? Hiermee kan ik uitzoeken wat de situatie is of navraag voor je opstarten.

Vroeg of laat komt dit sowieso goed, hopelijk kunnen we er samen nog vroeg van maken! 🙂

Reputatie 7
Badge +4

Een kleine update: voor sommige adressen hebben wij schijnbaar een pre-order deal met E-fiber waardoor de adressen eerder bestelbaar zijn op de site van E-fiber dan op onze eigen website. Mocht het niet mogelijk zijn om je adres te bestellen op onze website, dan raad ik je aan om naar de website van E-fiber te gaan.

@stefan.1997 hoewel jij hier niet om vroeg dacht ik dat je als actieve reaguurder in dit topic het wellicht interessante informatie zou vinden en vandaar dat ik je tag. 😁

Reputatie 6
Badge

Een kleine update: voor sommige adressen hebben wij schijnbaar een pre-order deal met E-fiber waardoor de adressen eerder bestelbaar zijn op de site van e-fiber dan op onze eigen website. Mocht het niet mogelijk zijn om je adres te bestellen op onze website, dan raad ik je aan om naar de website van E-fiber te gaan.

@stefan.1997 hoewel jij hier niet om vroeg dacht ik dat je als actieve reaguurder in dit topic het wellicht interessante informatie zou vinden en vandaar dat ik je tag. 😁

Bedankt voor je informatie. Echter, zit ik nog wel met een vraag. Hoe kunnen klanten die in een gebied wonen waar het E-Fiber netwerk al actief is een glasvezel abonnement afsluiten? Want als ik bijvoorbeeld een postcode uit de gemeente Oss intyp dan krijg ik op de website van T-Mobile niet de mogelijkheid om te kiezen voor een glasvezel abonnement. Je krijgt dan alleen de keuze voor een VDSL abonnement. Eveneens is het op de website van E-fiber niet mogelijk om een glasvezelabonnement van T-Mobile te kiezen.

Reputatie 7
Badge +4

Logische vraag @stefan.1997! Als wij ook op de website van E-fiber nog geen optie zijn dan zal het gebied in de komende maanden bestelbaar worden op zowel onze als ook de website van E-fiber. Toevallig heb ik ook een aantal postcodes in de stad Oss uitgetest en deze waren wél beschikbaar op de website van E-fiber maar nog niet op onze website. Anderzijds merkte ook ik dat niet alle aangesloten dorpen in de gemeente Oss al beschikbaar waren op beide websites.

Mocht je nog een specifiek adres hebben waar je meer informatie over wil hebben, stuur 'm gerust door naar mij in een privébericht. 🙂

Reputatie 6
Badge

Hi @Cal, ik denk toch dat er iets niet helemaal goed gaat. Als ik verschillende adressen in Oss probeer, dan geeft de postcodecheck van E-Fiber wel aan dat er glasvezel beschikbaar is, maar je kunt vervolgens geen abonnementen meer bestellen. Zoals ik het nu zie is het voor klanten die al een aansluiting hebben, of waar E-fiber de aanleg al heeft afgerond niet mogelijk om nu over te stappen naar T-Mobile glasvezel. 

Daarbij komt dat er de laatste weken geen nieuwe gebieden meer bijgekomen zijn waar T-Mobile beschikbaar is gemaakt. Ik denk dat er nog het een en ander moet worden uitgevoerd voordat T-Mobile compatibel is met het E-Fiber netwerk. 
 

*Overigens zie ik dat het in Deurne al wel mogelijk is om via de Website van T-Mobile een glasvezel abonnement via het E-fiber netwerk aan te vragen. Dat is apart, omdat zowel in Deurne als in Oss het netwerk helemaal klaar is. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat geloof ik absoluut @stefan.1997! Het verschil zit 'm inderdaad vooral in de nieuwe gebieden versus de bestaande gebieden.

Op zich krijg ik op een bepaald adres in de stad Oss wel een geheel besteloverzicht te zien op de website van E-fiber, maar inderdaad een hoop adressen zullen in de komende maanden beschikbaar worden.

Anoniem adres in Oss
Anoniem adres in Oss
Reputatie 4

Ik heb vanmorgen in de brievenbus een folder gekregen voor de GOGOGODEALS van T-mobile glasvezel, betekent dit dat het binnenkort te bestellen is bij mij in de regio (land van Cuijk)?

Wat houd de ‘afrondende’ fase precies in? Ik woon in het Zeevang gebied, en heb inmiddels al een aantal jaar een e-fiber aansluiting in de meterkast hangen. Ik kan bij verschillende providers gewoon een abonnement afsluiten, maar bij T-mobile nog niet. 
Ik ben wel nieuwsgierig naar een voorzichtige indicatie wanneer dit ongeveer mogelijk is, aangezien ik binnen nu en een aantal maanden de overstap naar glasvezel wil maken. Als T-mobile op dat moment beschikbaar is zou daar wel mijn voorkeur naar uit gaan. 

Reageer