Beantwoord

T-Mobile stopzetten

  • 7 September 2022
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb ruim 15 jaar een mobiel abonnement bij T-Mobile, waar ik zeer tevreden mee ben en heb dus óók T-Mobile Thiis genomen: alles bij 1 provider.

De mobiele TV-app werkt slecht en het internet is k*t, twee keer per dag opnieuw opstarten om het een beetje werkend te houden.

Dus ik ga naar KPN, ik heb een e-mail van T-Mobile (dus zwart op wit) dat mijn contract per 05-10 beëndigd wordt.

Maar na een telefoontje van KPN even (een half uur) de klantenservice gebeld van T-Mobile die mij vertelde dat ik nog aan het contract vast zit….

ik geef T-Mobile nog 1 dag om mijn contract daadwerkelijk per 05-10 stop te zetten, zonder boete en anders zal ik contact met verschillende TV-programma’s gaan opnemen, de geschillencommissie inschakelen en mijn mobiele abonnement na afloop óók ergens anders gaan onderbrengen.

icon

Beste antwoord door Boris 8 September 2022, 10:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @rene111,

Thanks voor je bericht en het delen van je gevoel. Dit is absoluut niet de service die wij voor ogen hebben gehad en wil daar ook mijn excuses voor aanbieden. Ik had graag ervoor gezorgd dat de problemen worden weggenomen, aangezien we nooit een onderzoek hebben mogen verrichten. Dat is nu te laat, want ik zie dat je vanaf 5 oktober bij ons vertrekt. Dat staat netjes in het systeem en zal alleen nog moeten worden verwerkt. We hebben je hierover een e-mail gestuurd. Heb je deze in alle hoedanigheid mogen ontvangen?

Weet wel dat je nog in een doorlopend contract zit, die nog tot januari doorloopt. Omdat deze nog loopt, kunnen er kosten in rekening worden gemaakt. Ik had er dolgraag voor gezorgd dat dit zonder kosten kan, maar omdat er nog nooit eerder contact is geweest over de problematiek en er geen onderzoek is gestart, kan ik dat niet doen. Mocht je met een vraag zitten, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar.

Reputatie 2

Dan ga ik tóch de stappen ondernemen die ik in mijn bericht aan de orde heb gebracht.

Ik heb zelf ruim 20 jaar een softwarebedrijf (beveiliging)  gehad, uiteraard óók met contracten, als een bedrijf van mening was dat mijn bedrijf niet aan de beloofde voorwaarden voldeed, dan ontbond ik het contract, zonder kosten.

Het is heel duidelijk dat T-Mobile alles met de mobiele telefonie heel goed voor elkaar heeft en ben daar zeer tevreden over,, maar dat het met het internet en TV nog in de beginfase zit is mij duidelijk, ik heb hier geen monteur voor nodig gehad om dit uit te zoeken.

T-Mobile voldoet niet aan het beloofde pakket wat ik heb besteld, dat betekent heel simpel dat het contract ontbonden kan worden en daar zal ik dan ook instanties voor contacteren, reken ook op aandacht hiervoor op TV. De rekeningen zullen dan ook niet betaald worden.

Ik wens T-Mobile veel succes en was van plan -als alles tezijnertijd good zou werken- weer terug te keren naar T-Mobile, maar dat is nu dus óók van tafel. Mijn mobiel abonnement zal ik óók elders onder gaan brengen als mijn contract is afgelopen.

Reputatie 2

Ik heb trouwens talloze malen aan de helpdesk gehangen en er is nooit voorgesteld om een onderzoek te doen of een monteur langs te sturen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rene111, wanneer we benaderd worden om een probleem te onderzoeken, zal er alles aan gedaan worden om dit te verhelpen. Je geeft aan dat je talloze keren gebeld hebt, dat geloof ik natuurlijk graag, alleen zie ik hier niets van terug in de logs. Wanneer heb je gebeld? Dan probeer ik via jouw telefoonnummer nog de gesprekken terug te halen - indien dit nog mogelijk is. Ik ben erg benieuwd wat destijds de procedure geweest is, vooral omdat ik ook geen enkele lijnmeting zie staan - behoudens die van Boris van vanmorgen dan natuurlijk.

Ik probeer te begrijpen wat er precies speelt zodat we eventueel aan een oplossing kunnen werken, maar je beschrijvingen zijn erg summier hierboven. Wat werkt er slecht aan de tv-app en wat is er niet top met het Internet? 

Probeer op een openbare Community wel netjes te blijven. Scheldwoorden en andersoortige kwetsende uitingen zijn absoluut niet toegestaan.

Reputatie 2

Ik weet niet wat jullie scheldwoorden of kwetsend noemen….

Gisteren en eergisteren heb ik de helpdesk gebeld, jullie denken toch niet dat ik de andere data nog weet ?

Eergisteren was alles in orde gemaakt door een zeer begripvolle en aardige mevrouw en gisteren kreeg ik een man aan de lijn, die het moeilijk heeft gemaakt, zal Youp dan tôch gelijk hebben ?

Misschien een tip: maak jullie systemen van de (thuiswerk-) medewerkers van de klantenservice eens goed op orde !

Reputatie 7
Badge +14

Een provider mag de lijn niet vasthouden, dus je kunt ieder moment een aanvraag doen voor een overstap. Wel kent het afgesloten abonnement een bepaalde looptijd. Als de opzegging eerder is dan de looptijd  worden de resterende maanden in rekening gebracht.  Een formele in gebrekestelling doe je schriftelijk en daarin geef je nog een redelijke termijn om de problemen op te lossen. Doe dit aangetekend, dan heb je straks bewijs bij een eventuele incasso zaak. Maar t-mobile kennende doen zij er alles aan om eventuele technische problemen op te lossen. Dat hoeft niet altijd een monteur te zijn. Hangt van het probleem af.

Reageer