Beantwoord

T-Mobile thuis abonnement

  • 10 September 2021
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Beste, 

 

Ik heb een tmobile thuis abonnement maar deze is via de website van tmobile thuis niet in te zien. 

Daarnaast haal ik steeds minder snelheid uit mijn tmobile thuis internetabonnement. Van de 100mbps haal ik slechts 34mbps, ondanks het opvolgen van de instructies op de website. Dit betreft zowel de WIFI als de kabel. De modem is uit 2017 en betreft een HG659 van Huawei en kan alleen ‘ goed ‘ gereset worden door de klantenservice te bellen en deze een harde reset te laten uitvoeren op afstand. De standaard reset via de modem zelf werkt niet. 

Hier zijn wij destijds achter gekomen door een professional naar ons internet te laten kijken. De modem gaf voor de reset ook compleet verkeerde signalen en ip-adressen. 

Wat mij betreft dus twee zaken:

  1. Hoe kan ik mijn huidige abonnement inzien op internet? Daar staat nu dat deze is beeindigd maar dit is foutief. 
  2. Wordt het na vier jaar niet tijd voor een nieuwe, modernere, modem waarmee ik ook in staat ben om weer de juiste snelheden te halen?

Met vriendelijke groet, 

 

Melis

icon

Beste antwoord door eric 10 September 2021, 17:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @M.Glavimans 

Gaat het om DSL en welke snelheid hoor je dan te behalen volgens Fourstack bijvoorbeeld?

Met de Huawei zou je gewoon de volledige snelheid moeten halen. Hoe is jouw modem aangesloten op het ISRA punt? Misschien dat je daar eens een foto van kan toevoegen?

Ik heb het even opgezocht. De maximale snelheid op mijn adres volgens tmobile zelf is DSL 100 Mbits/s. Gezien ik tmobile thuis gebruik lijkt mij dit de beste bron. 

 

Ik heb de andere suggesties even opgezocht en bekeken wat je daarmee bedoelde. 

De aansluiting loopt niet via het ISRA punt in de woning maar is wel via DSL. Hiervoor de bijgeleverde stekkeraansluiting met de 4 punten gebruikt. Tot vorig jaar op deze manier een veel hogere downloadsnelheid weten te halen van minimaal 80 Mbits/s (wat ik acceptabel acht ondanks de beloofde 100 Mbits/s). In de complete set-up is niets veranderd en er zijn geen apparaten bijgekomen die extra gebruikmaken van zowel de WIFI verbinding als de kabel. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb het even opgezocht. De maximale snelheid op mijn adres volgens tmobile zelf is DSL 100 Mbits/s. Gezien ik tmobile thuis gebruik lijkt mij dit de beste bron. 

 

Ik heb de andere suggesties even opgezocht en bekeken wat je daarmee bedoelde. 

De aansluiting loopt niet via het ISRA punt in de woning maar is wel via DSL. Hiervoor de bijgeleverde stekkeraansluiting met de 4 punten gebruikt.

Dit is een intressante opmerking. Wat bedoel je precies met dat het niet via het ISRA verloopt? Alls DSL verbindingen lopen via een ISRA punt. Misschien is er vanaf jouw ISRA punt eerst een verlengdraad gemaakt naar een plek waar je die 4 punt stekker dan weer instopt. Maar dat is (kan ook  pas na jaren) een bron van verstoring doordat dat signalen uit de omgeving oppikt. Maak eens wat foto's van e.e.a., inclusief het ISRA punt waar je verbinding toch echt binnen moet komen en beschrijf eens hoe de verbindingen verder lopen.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @M.Glavimans 

Kan je die wandcontactdoos met 4 gaten eens openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading?

Er horen maar 2 draden aangesloten te zijn, indien dit er meer zijn (aangesloten) dan kan dit voor problemen met de verbinding zorgen na verloop van tijd.