Beantwoord

T-Mobile Thuis Alles-in-1 glasvezel 20-20Mbit/s Compensatie


Reputatie 5
  • is Prince of Content
  • 134 reacties

Hallo T-Mobile

Op juli 2016 heb ik bij Vodafone een Alles-in-1 abonnement afgesloten voor

  1. 20-20Mbit/s Glasvezel Internet (€ 23,50),
  2. TV Start abonnement (€ 13,50 + gratis Interactieve TV box) en
  3. Bellen Start (€ 2,50).

Dat werkte goed, vervolgens nam T-Mobile Vodafone over en kwam ik bij jullie terecht.
Ook dat werkte in eerste instantie goed. Na verloop van tijd begon e.a. te haperen en werd diverse keren apparatuur vervangen, als laatste de router in mei 2021.
Toen heb ik ~1 week kunnen genieten van ongestoord internet en goed TV beeld.
Vervolgens werd ik eveneens in mei 2021 overgezet naar het nieuwe TV platform, begon de ellende opnieuw en loopt tot de dag van vandaag (zie dit topic) door zonder zicht op een datum waarop de slechte TV kwaliteit verholpen zal zijn. Daarbij is het steeds maar moeten testen doodvermoeiend. Ik voel me inmiddels meer proefkonijn dan klant


@Lisa geeft in dat topic aan dat er nu 8Mbit/s voor de TV dienst wordt gebruikt
@apis4 geeft aan dat de benodigde bandbreedte voor de TV Dienst sinds de introductie van het nieuwe TV platform van mijn Internet snelheid wordt afgehaald
Daarmee houd ik dus slechts ~12Mbit/s aan Internet snelheid over, terwijl ik wel voor 20-20Mbit/s betaal...

Dit is mijn gewenste oplossing:

  1. Het ontvangen van de volledige snelheid van 20-20Mbit/s voor Internet
  2. Het - zonder extra kosten-  ontvangen van de benodigde snelheid/bandbreedte voor een ongestoorde TV Dienstverlening
    (Zoals het het geval was bij het oude TV platform. Nu dus 8Mbit/s extra bandbreedte op basis van wat Lisa scheef in genoemd topic. Mogelijk in de toekomst meer?)
  3. Compensatie voor de gehele periode waarop ik geen fatsoenlijk gebruik heb kunnen maken van mijn Alles-in-1 abonnement

Graag jullie reactie

icon

Beste antwoord door Lisa 12 April 2022, 14:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

33 reacties

Reputatie 5

Dit krijg je dus als je als provider alle oude abonnementen laat doorlopen en niet omzet maar wel wijzigingen in, in dit geval, je TV platform doet.

De topicstarter is nu 39,50 per maand kwijt en als hij zijn abonnement naar de nieuwe propositie opwaardeert 52,50. Is toch wel een verschil van 14euro per maand, maar wel een 5 keer hogere snelheid als voordeel. Dan is de vraag of dat de topic starter dit het waard vind. Ik snap T-Mobile hier wel deels in omdat hij nog op oude voorwaarden en prijzen zit dat ze niet een gratis upgrade doen. Maar met een nieuw jaarcontract is er misschien iets van korting voor x maanden te regelen? Maar dat lijkt me meer iets tussen hem en T-Mobile om samen te bespreken dan hier op het forum.

Het oude TV platform.snoept dus geen snelheid af van de internet verbinding, nu heeft T-Mobile bedacht dat kan anders met het nieuwe platform, los van dat de kwaliteit nog niet is wat het moet zijn kan er nu niet normaal van het internet gebruik gemaakt worden als er tegelijk TV word gekeken of andersom.

Dit is dus veroorzaakt door T-Mobile en behoort dit opgelost te worden zonder kosten.

Enerzijds heb je gelijk, anderzijds zeggen de Algemene Voorwaarden uit die periode ook wel genoeg;

De eigenschappen van de door Vodafone geleverde diensten worden beïnvloed door factoren als apparatuur en betonnen muren. Vodafone staat daarom niet in voor de snelheid, beschikbaarheid, capaciteit of andere eigenschappen met betrekking tot de door haar geleverde diensten. Down- en uploadsnelheden die Vodafone communiceert met betrekking tot de door haar geleverde internetdienst zijn slechts maximumsnelheden. Vodafone staat er niet voor in dat haar diensten altijd vrij van storingen zijn.

In dit geval ( even heel zwart/wit ) klant bestelde 20/20 en krijgt 20/20. Dat gebruik gemaakt werd van VLAN's is irrelevant, het gaat om die snelheid die beïnvloed wordt wanneer televisie en- / of telefonie gebruikt wordt en helaas is dit opgenomen en dus afgedekt in de Algemene Voorwaarden.

Het stukje televisie kwaliteit daarbij is inderdaad weer een ander punt. Maar ergens hoop ik dat oud-klanten een mooi aanbod krijgen en het Vodafone Thuis tijdperk (al is het iets administratief in de achterliggende systemen) eens echt helemaal achterwege gelaten kan worden 🤡

Reputatie 7

Hi @Doornekamp33, merci voor het aangeven! Als ik dit kon regelen, dan deed ik dat echt met alle liefde. Zoals @Gerrit078 ook aangeeft in het begin van zijn bericht is dit stuk opgenomen in de voorwaarden. Als @HJHome de snelheid wilt aanpassen om zo meer data te gebruiken dan het abonnement aan kan, dan help ik daar met alle liefde bij. Dit kan dan alleen op de eigen kosten van de klant. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt! 😊

 

@Gerrit078 En @Lisa Er staat niet in die voorwaarden dat de diensten op een andere manier opgezet mogen worden, wat eerst naast de 20/20 geleverd werd, wat dus iets mag fluctueren volgens de voorwaarden word nu in gebruik van TV gehalveerd omdat de leverstraat nu op 1 en dezelfde verbinding zit ipv er naast geleverd word.

Klopt niet in mijn ogen, misschien als ik de voorwaarden geheel doorlees die bij het contract horen kan ik daar uitsluitsel over geven.

@Gerrit078En @Lisa Er staat niet in die voorwaarden dat de diensten op een andere manier opgezet mogen worden, wat eerst naast de 20/20 geleverd werd, wat dus iets mag fluctueren volgens de voorwaarden word nu in gebruik van TV gehalveerd omdat de leverstraat nu op 1 en dezelfde verbinding zit ipv er naast geleverd word.

 

Het laatste stukje is precies waar het 'm in zit, geen enkele provider communiceert in een overeenkomst noch de algemene voorwaarden op welke wijze (leverstraat) een dienst geleverd wordt. Als Vodafone vermeld had dat televisie via een aparte VLAN werd geleverd waardoor ongestoord televisie kon worden gekeken terwijl de volledige internetsnelheid werd benut, dan was het een ander verhaal. Het tegendeel is echter het geval, er wordt vermeld dat andere apparatuur (dus een ontvanger) de diensten negatief kunnen beïnvloeden.

Dat het tijden lang probleemloos kon betekent niet dat dit in de toekomst ook het geval is.

 

Klopt niet in mijn ogen, misschien als ik de voorwaarden geheel doorlees die bij het contract horen kan ik daar uitsluitsel over geven.

Website van T-Mobile → Algemene Voorwaarden → Oude Algemene Voorwaarden - T-Mobile Thuis → Algemene voorwaarden van 6 januari 2016 tot 2 augustus 2016

Note; Op de website van T-Mobile staan overigens ook de tariefplannen van die periode, 20/20 werd niet aangeboden, dit was toen DSL 20/2 of glasvezel 50/50. Als TS inderdaad op glasvezel zat in 2016, dan zal er administratief mogelijk iets niet goed gegaan zijn daar het dan 50/50 a € 32,50 had moeten zijn - tenzij glasvezel pas later is gelegd en de overeenkomst op glasvezel is gecontinueerd met wel het voordeel van een hogere upload snelheid.

 

Is nog afgesloten toen het Vodafone was, staan die er misschien niet op.

Ik zorg dat ik altijd zelf de voorwaarden van lopende contracten heb, en ik lees ze ook altijd door.

 

Is nog afgesloten toen het Vodafone was, staan die er misschien niet op.

Ik zorg dat ik altijd zelf de voorwaarden van lopende contracten heb, en ik lees ze ook altijd door.

Linkjes had ik toegevoegd, dit zijn de Algemene Voorwaarden en dit is de prijsplan.

Neen, zijn niet de actuele voorwaarden of prijsplannen, zijn echt 100% die van Vodafone Thuis.

Reputatie 7

Merci voor het toevoegen van de linkjes @Gerrit078! 😊 En ik waardeer het dat jij je hier hard voor maakt @Doornekamp33. Voor nu kan ik hier verder niks meer in betekenen, maar weet dat je altijd bij me aan kunt kloppen. Ik denk altijd graag zo goed mogelijk met iedereen mee!