Beantwoord

T-Mobile Thuis annuleren na activatie

  • 13 February 2022
  • 7 reacties
  • 659 Bekeken

Ik lees her en der dat sinds kort de voorwaarden zijn veranderd en dat de 14 dagen bedenktijd pas ingaat na activatie van het T-Mobile Thuis abonnement. Maar waar in de voorwaarden kan ik dit teruglezen?

 

Onder puntje 10 staat nml ‘Als je je Overeenkomst wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op of na het verstrijken van de minimale looptijd.’ Dit lijkt juist geen ruimte te bieden voor bedenktijd na activatie.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 February 2022, 16:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dit zijn twee verschillende zaken. De 14 dagen bedenkperiode is iets wettelijks en staat niet meer los in de overeenkomst. De opzegging onder punt 10 is de normale opzegtermijn van het (jaar)contract. Dat artikel staat onder het hoofdstuk “looptijd”.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @brumbrum86 

Eerst stond het ook aangegeven in de voorwaarden maar het staat er nu niet meer in.

De bedenktijd van 14 dagen gaat in nadat je thuis diensten zijn geactiveerd, vroeger was dit nadat je je bestelling hebt geplaatst 

Lees dit ook even door.

Dit zijn twee verschillende zaken. De 14 dagen bedenkperiode is iets wettelijks en staat niet los in de overeenkomst. De opzegging onder punt 10 is de normale opzegtermijn van het (jaar)contract. Dat artikel staat onder het hoofdstuk “looptijd”.

Bedoel je deze wet @eric  ?

 

Bron: Burgerlijk Wetboek Boek 6, artikel 230o lid 1a.

Hierop zijn voor zover ik begrepen heb van de ACM geen uitzonderingen vanuit de wetgever, wel kan een verkoper of leverancier, wanneer dit in het voordeel is van de consument, afwijken van deze wet maar moet dit wel zijn aangegeven in de Algemene Voorwaarden.

Met het verdwijnen van de betreffende regels uit de Algemene Voorwaarden ben ik dus nieuwsgierig hoe de betreffende 14-dagen bedenktijd is geregeld en of de link waarnaar @Waqqas verwijst op dit moment nog wel van toepassing is.

Vraagstelling van TS kan ik dus goed begrijpen gezien er verschillende ervaringen en uitspraken zijn geweest in de loop der tijd.

 

Reputatie 7
Badge +14

Het T-Mobile document waar Waggas naar verwijst bestaat nog steeds op de site. Dus doe er je voordeel mee. 

Reputatie 7
Badge +15

Een week geleden heeft iemand zijn abonnement kunnen annuleren nadat het modem was geïnstalleerd.

Reputatie 7
Badge +14

@brumbrum86 vertel eens waarom je de vraag stelde?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @brumbrum86

Excuus dat er nog geen sluitende oplossing is voor het probleem dat je ervaart, wij werken nog steeds erg hard aan een oplossing! Lastig genoeg moeten wij hiervoor een groot deel van het glasvezelnetwerk bij jou in de buurt doorspitten en neemt dit meer tijd in beslag dan dat wij voor ogen hadden. Hopelijk kunnen wij met een snelle en adequate oplossing jouw vertrouwen herstellen, maar ik respecteer graag elke beslissing die je maakt. Het liefst zorg ik ervoor dat je weer zo snel mogelijk van stabiel en uitstekend internet kan genieten!

 

Hoi @Gerrit078,

Fijn dat je wederom zo uitgebreid meedenkt! Hoewel ik geen jurist ben zit het verschil er naar mijn weten in dat een internetprovider als ‘dienst’ wordt aangemerkt. In tegenstelling tot een ‘product’ gaat hierom de bedenktijd niet in op het moment dat de bestelling wordt geplaatst, maar juist in op het moment wanneer de dienst wordt geleverd. Uiteraard vind ik het natuurlijk ook geen probleem als je T-Mobile als zeer hoffelijk aanschouwt om het zo te regelen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: Excuus, ik zie dat ik jouw bericht toch niet goed heb gelezen. Gebaseerd op het wetsartikel dat je aanhaalt durf ik om eerlijk te zeggen waarom de bedenktijd pas ingaat op het moment dat de dienst wordt geleverd. Mijn beste gok zou zijn dat de overeenkomst pas op dat moment ingaat en daarmee niet op het moment van bestelling. In ieder geval weet ik wel 100% zeker dat de huidige regeling de wettelijk correcte regeling is en fijn genoeg is dat ook in het voordeel van de consument.