Beantwoord

T-Mobile Thuis blijft verkeerde rekeningnummer gebruiken


Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 43 reacties

De factuur van mei ging mis omdat ik mijn nieuwe rekeningnummer nog niet aan T-Mobile Thuis had doorgegeven. Dus: met iDEAL betaald en rekeningnummer aangepast. Zelfde voor T-Mobile Mobiel. (Allebei afzonderlijk aangepast.)

Mijn fout, maar nu moet het voor juni goed gaan denk je dan. En voor Mobiel gaat het ook goed.

Thuis probeerde echter wederom het oude rekeningnummer. Daar kreeg ik deze keer  geen melding van. Het lijkt erop dat het herinneringssysteem van T-Mobile geen verschil ziet tussen verschillende facturen. Dus als je al eens een melding en eerste herinnering hebt gehad voor de factuur mei, krijg je die niet voor de factuur van juni.

De tweede herinnering kreeg ik gelukkig wel. Dus weer snel met iDEAL betaald. (Al denkt de website nog van niet..) Ook gecontroleerd of het rekening nummer wel goed staat: dat staat tocht echt goed.

Nu heb ik dus twee problemen:

  1. Hoe zorg ik dat T-Mobile Thuis de juiste rekening gebruikt. Instellen op de website heeft kennelijk geen effect.
  2. Doordat het systeem geen verschil ziet tussen facturen van verschillende maanden vermoed ik dat ik een volgende keer helemaal geen melding meer krijg en dus met incassokosten etc geconfronteerd wordt. Dan wordt het wel heel vervelend.

De oude bankrekening bestaat niet meer, dus ik kan ookniet daar wat geld op zetten om problemen te voorkomen.

icon

Beste antwoord door Ginny 13 July 2021, 13:12

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @xnpu

 Goedemorgen en welkom in de community van TM!

Is dit probleem inmiddels opgelost?

 

 

Reputatie 6

Hoi @xnpu, ik geef je graag meer uitleg! Je hebt het rekeningnummer op 2 juni bij ons aangepast, precies op die dag is de factuur voor juni opgemaakt. Het rekeningnummer kon voor deze maand dan ook nog niet aangepast worden. De volgende factuur zal netjes afgeschreven worden van jouw nieuwe rekeningnummer. Alle facturen zijn netjes betaald, daar hoef je je geen zorgen over te maken! Je kunt dit terugzien op jouw T-Mobile Thuis pagina!

Hallo, Ik heb hetzelfde probleem. Het gaat om T-Mobile Thuis. 

Ik heb recentelijk mijn rekeningnummer veranderd. Zou iemand kunnen controleren of de volgende factuur van het nieuwe rekeningnummer zal worden afgeschreven. Want de laatste factuur ging nog steeds van de oude. Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik het precies heb aangepast. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Jacques 

Reputatie 7

Hi @TonyenJacques,

Goed dat je het bij mij nagaat! Ik ben het direct voor je nagegaan. Ik zie dat het rekeningnummer is gewijzigd op 27-07-2022. Mocht dit niet het juiste rekeningnummer zijn, dan kan je het gemakkelijk wijzigen via My T-Mobile Thuis: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Via de link kan je zowel het rekeningnummer wijzigen als de incassodatum. Superhandig! 

Hi @TonyenJacques,

Goed dat je het bij mij nagaat! Ik ben het direct voor je nagegaan. Ik zie dat het rekeningnummer is gewijzigd op 27-07-2022. Mocht dit niet het juiste rekeningnummer zijn, dan kan je het gemakkelijk wijzigen via My T-Mobile Thuis: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Via de link kan je zowel het rekeningnummer wijzigen als de incassodatum. Superhandig! 

Dus ik was ook te laat met wijzigen voor de laatste factuur? 

Reputatie 7

Hi @TonyenJacques, ik ben gelijk met je mee gaan kijken! Voor augustus had dit van jouw nieuwe rekeningnummer af moeten gaan. Zou je mij een privébericht (door op mijn naam te klikken) kunnen sturen en daarin kunnen aangeven welk rekeningnummer het nieuwe rekeningnummer is? Dan dubbelcheck ik graag of het nu helemaal goed staat. 

Hoi! Het wordt nog steeds van het verkeerde rekeningnummer afgeschreven. Ik heb je een prive bericht gestuurd. Zou het graag nu willen oplossen

 

groeten

 

Jacques 

Reputatie 7

Hi @TonyenJacques, ik ben zojuist op jouw privébericht teruggekomen! Ik help je hier heel graag bij en ben dit dan ook meteen voor je gaan uitpluizen. Voor T-Mobile voor thuis zie ik al jouw nieuwe rekeningnummer staan. Kan het misschien zijn dat je jouw Mobiele abonnement bedoelt? Aan onze kant zie ik namelijk niet jouw oude rekeningnummer terug. Mocht het echt om T-Mobile voor thuis gaan, kun je dan misschien een foto delen waarop te zien is dat het van het oude rekeningnummer wordt afgeschreven? Dan ga ik kijken of ik dit via een andere weg kan aanpassen.

 

[moderator edit - gezien en verwijderd i.v.m. privacy]

Reputatie 7

Hi @TonyenJacques, dank voor je terugkoppeling! Het is klaarblijkelijk dat het inderdaad fout gaat met de afschrijving. Omdat bij ons wel de juiste gegevens in het systeem gaan, ga ik dit graag voor je aankaarten bij onze Specialisten. Dit kan ik pas aankomende maandag doen in verband met de aanwezigheid van de Specialisten. We houden je graag op de hoogte via dit topic. Excuus voor het ongemak.

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb rond augustus het bankrekeningnummer gewijzigd voor mijn T-mobile thuis abonnement. In de facturen van September en Oktober staat ook netjes het nieuwe, correcte bankrekeningnummer waar het van geincasseerd zou worden. In de praktijk wordt het nog steeds van het oude, verkeerde bankrekeningnummer afgeschreven. 

Ik kom er niet doorheen bij jullie chat en telefoonlijn, vandaar dat ik op deze manier jullie hulp wil vragen. wat hebben jullie van mij nodig om verder te kunnen? Ik kan wel een factuurnummer delen, bijvoorbeeld die van September: XXXX (hierin staat dus al het correcte nieuwe bankrekeningnummer).

Mvg,

Vincent

 

Moderator edit - factuurnummer verwijderd: geen persoonsgegevens delen in een openbaar bericht, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @vincentvdmeer,

Het gaat ook hier duidelijk ergens niet goed met de afschrijving. Ik verwacht dat een van de community moderators van dienst je kan helpen met het verder uitzoeken en corrigeren. Fijn dat je alvast een factuurnummer hebt gedeeld, dat is alvast een mooi beginpunt. Nog even geduld hulp is onderweg! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @vincentvdmeer, als ik je goed begrijp, staat alles correct vermeld qua administratie (in My T-Mobile en op de factuur), maar wordt geïncasseerd van het oude bankrekeningnummer - klopt dat?

Ik zie namelijk bij de incassogegevens staan dat het om het nieuwe rekeningnummer gaat, dat is verwarrend. Kun je een screenshot plaatsen van de incasso en dan alleen de twee eerste cijfers zichtbaar laten? Bijvoorbeeld: NL12….. dan kan ik dit doorgeven bij onze incasso-afdeling. Thanks alvast! 

Hi @Jason,

Hoi @vincentvdmeer, als ik je goed begrijp, staat alles correct vermeld qua administratie (in My T-Mobile en op de factuur), maar wordt geïncasseerd van het oude bankrekeningnummer - klopt dat?

Dat klopt!

 

Kun je een screenshot plaatsen van de incasso en dan alleen de twee eerste cijfers zichtbaar laten? Bijvoorbeeld: NL12….. dan kan ik dit doorgeven bij onze incasso-afdeling. 

Bij deze, een kopie van de recente afschrijving. Hierop staat echter alleen de tegenrekening (dus de rekening van T-mobile, ik weet niet of je daar wat aan hebt?

 

Reputatie 7

Hi @vincentvdmeer, heel erg bedankt voor de aanvulling! Kun je het juiste rekeningnummer naar mij doorzetten via een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan ga ik hiervoor aankloppen bij één van onze specialisten om dit zo snel mogelijk recht te trekken. 

Reputatie 7

Hi @vincentvdmeer, super dat je op mij terug kon komen in een privébericht! Zojuist heb ik je via die weg ook laten weten dat mijn collega ermee bezig is om dit aan te passen. Hij houdt mij op de hoogte, zodat ik het met je kan delen als dit is aangepost. Je hoort zo snel mogelijk van me. 

Reputatie 7

Hi @vincentvdmeer, ik wil je graag laten weten dat mijn collega’s het issue nog niet gefixt hebben - excuses daarvoor! Er wordt nog volop aan gewerkt en ik heb een kort lijntje met de afdeling die dit probeert recht te zetten, dus hopelijk krijg ik snel goed nieuws door. Merci voor jouw geduld. 

Reputatie 7

Hi @vincentvdmeer, allereerst wil ik zeggen: heel erg bedankt voor jouw geduld! Ik heb vandaag goed nieuws gekregen van mijn collega: het issue is (eindelijk) opgelost, yay. Volgende maand zou het sowieso goed moeten gaan. Er bestaat ook een kans dat het deze maand goed gaat, maar ik wil je vragen om voor de volledigheid volgende maand af te wachten. 

Dankjewel @Lisa, ik wacht het af! 

Reageer