Beantwoord

T-mobile via ODF in combinatie met eigen mailserver en inkomend poort 25.

  • 21 January 2023
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Ik krijg binnenkort een Fiber aansluiting van ODF op het T-Mobile netwerk. Nu heb ik al jaren een eigen domein en mailserver en vraag ik mij af of poort 25 inkomend wel open staat. Uitgaande mail gaat via een relay.

Maar wanneer inkomd dicht staat zal ik geen mail meer ontvangen en gaat de deal met t-mobiel niet door.

Alvast dank voor je reactie.

icon

Beste antwoord door yalerta 22 January 2023, 13:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Stanvc , welkom bij de community. 

Zaken over poort 25 kun je in dit topic.lezen.

Je kunt altijd e.e.a. zelf proberen.  Na oplevering van de verbinding heb je 14 dagen bedenktijd. 

Bedankt voor je reactie, maar dit bericht heb ik al gelezen en is een jaar oud.

Daarbij is het gelul dat poort 25 verouderd is, mail tussen mail servers onderling,  verloopt nog altijd via poort 25.

Een ICTer van T-mobile due zulke onzin verkoopt zouden ze per direct moeten ontslaan!!!

Dus ik ben benieuwd of er andere T-mobile gebruikers zijn met een eigen domein en mailserver en wat hun ervaring is. 

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor je reactie, maar dit bericht heb ik al gelezen en is een jaar oud.

Doet niets af aan de inhoud.

Daarbij is het gelul dat poort 25 verouderd is, mail tussen mail servers onderling,  verloopt nog altijd via poort 25.

Een ICTer van T-mobile due zulke onzin verkoopt zouden ze per direct moeten ontslaan!!!

 

De belangrijkste regel in genoemd topic heb je waarschijnlijk overheen gelezen.

“Voor deze verouderde, niet-versleutelde poort

Helaas blijkt Tmobiel niet in staat te zijn om een alternatieve poort voor de mensen die een eigen mailserver draaien aan te bieden of begrijpen een dergelijke opzet niet.

In de tijd dat @yalerta nog een eigen mailserver draaide kon alle mail verkeer gedropt worden via poort 2825. De provider had hierdoor een goede controle op het verkeer zoals spam en of mailbommen. En zelf hoefde ik mij minder druk te maken om de beveiliging voor het grote boze Internet.

Reageer