Beantwoord

Traag internet

  • 13 April 2023
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb nu sinds 3 dagen ontzettend traag internet op zowel bedraad als op wifi.

Met de speedtest van ookla haal ik maar 2.5mbps terwijl ik daar normaal 55mbps haal. Ik heb een abonnement van 100 mbit.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

Het modem spanningsloos gemaakt.

Dit heeft heel even invloed, maar zodra ik het netwerk ga belasten valt de snelheid weer terug naar 2.5mbps.

 

De kabel naar het modem toe vervangen.

Dit heeft geen invloed gehad.

icon

Beste antwoord door Robin91 14 April 2023, 17:39

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robin91 

Gaat dit om een DSL aansluiting en is de modem op het KPN ISRA puntt aangesloten waar ook de KPN kabel op is aangesloten zonder aftakkingen naar andere aansluitingen?

Kun je ook eens een speedtest doen met een laptop bekabeld aangesloten rechtstreeks op de modem met de Ookla speedtest app en een foto daarvan hier delen?

Welke modem heb je verder van T-Mobile?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Robin91, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt! Nog een klein extra verzoek naast de uitstekende vragen van @Waqqas: zou je ook een fabrieks reset op het modem kunnen uitproberen? De instructies hiervoor vind je hier: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit! 🙂

Hallo Waqqas en Cal,

Het gaat inderdaad om een DSL verbinding die rechtstreeks is aangeslopten op het ISRA punt.

Ook rechtstreek op het modem heb een lage snelheid.

 

Ik heb een Huawei modem.

Ik heb nog geen factory reset gedaan. Ik heb eerst nog een DNS flush uitgevoerd, dit lijkt voor nu te hebben geholpen.

https://blog.hubspot.com/website/flush-dns

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Robin91, wat super om te horen dat de DNS flush geholpen heeft!

Mocht het probleem weer terug komen, laat het dan gelijk weten. Wij kijken dan graag met je mee! 😊

 

Reageer