Beantwoord

traag tot geen internet in de avonduren

  • 13 December 2022
  • 65 reacties
  • 1494 Bekeken


Toon eerste reactie

65 reacties

Hier in Ede 6717 LE hetzelfde probleem. ‘s avonds na 19:30 is het internet bizarre traag. Tv werkt niet meer, spotify bizar traag. Internet op telefoon dood. 
 

 

na resetten modem gaat het beter. Maar blijf dit niet elke avond doen. Contact gehad met Odido medewerker. Zou terug gebeld worden. Tot nu toe nog niet gebeurd 

Reputatie 4

Straks hebben we een triopolie van Ziggo, KPN en Odido. En één klein gallisch dorpje: freedom internet.

Nog even terugkomend op mijn reactie gisteravond, om voorop te stellen: Niets ten nadele van @Cal en andere moderatoren hier die ook maar hun best doen en klanten proberen te helpen (en hier waarschijnlijk ook procedures voor hebben en daar van hun leidinggevenden niet van mogen afwijken). 

Rest van mijn (redelijk pittige) reactie blijf ik achter staan. Mijn geheugen liet me overigens wel in de steek: Het akkefietje waar ik op doelde stamt alweer uit 2019: https://tweakers.net/nieuws/159200/t-mobile-blijft-internet-via-duitsland-routeren-toezichthouder-bekijkt-situatie.html#:~:text=T%2DMobile%20blijft%20internet%20via%20Duitsland%20routeren%2C%20toezichthouder%20bekijkt%20situatie,-Door%20Julian%20Huijbregts&text=T%2DMobile%20is%20niet%20van,wordt%20toegevoegd%20aan%20specifieke%20routes.

 

Jammer genoeg is de keuze uit andere providers ook alweer kleiner geworden, want in navolging van KPN dat kleine en goede (onafhankelijke) providers opslokt, is T-mobile nu ook hetzelfde aan het doen met Tweak. Wellicht stemt dat mij ondertussen ook wat cynisch….. 

Want tech enthousiastelingen die bij een prima kleine provider altijd een goede verbinding hadden, vast IPv6, dual stack IPv6, etc. komen nu terecht bij een provider waar het netwerk rammelt en waar klanten kennelijk liever zo snel mogelijk weer weg gaan

ouch T-mobile, dat krijg je als je alleen maar reseller bent en compleet afhankelijk van onderaanneemprutsers. Maar wel goed om te zien dat jullie niet moeilijk doen als iemand dan wegloopt.

Wáren ze maar een ‘reseller’.  

Ze beheren echter een volledige ISP, inclusief het netwerk, de verbindingen/peerings (of gebrek daaraan) met internet, etc. 

Alleen voor de ‘last mile’ zijn ze in de ene regio afhankelijk van fysieke infra van KPN en ook de actieve apparatuur van KPN (KPN WBA), in andere regio's hebben ze eigen apparatuur in de glasvezelcentrales. 

En uit allerlei recente ‘fails’ (2023, misschien 2022), waarbij ze ALLE abonnees alleen nog maar in Duitsland het internet op sturen (bij moedertje Deutsche Telekom), dus niet meer via Nederlandse Internet eXchanges, met uitzondering van wat regionale sites of caching servers voor Netflix en andere grotere CDN's, blijkt dat ze ontzettend denken te moeten bezuinigen op het aanbieden van goede internetconnectiviteit……

 

Probleem van @AnT12 staat zeker niet op zichzelf . 

 

Het erge hieraan is ook nog eens dat ze bij iedere klant die problemen meldt, zelfs als de klant al met zeer uitgebreide info alles heeft onderbouwd, toch aan komen met het doen van stompzinnige speedtests en uiteindelijk KPN en KPNNetwerkNL aan het werk zetten om zaken zoals demping te testen. Terwijl al overduidelijk blijkt dat het daar niet aan kan liggen omdat alles overdag probleemloos werkt. 

Nee…. voor mobiel ben ik al jaren prima tevreden klant bij T-mobile. Maar voor internet thuis zal ik nooit overstappen (of ik moet op financieel gebied wanhopig zijn). 

Reputatie 2

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/verzameltopic-hoge-latency-sinds-17-45-in-gebied-4761kr-354293/index9.html#post1725474

 

Vergelijkbaar ook postcode 4700

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ikbendwin, ik heb het ook direct voor jou nagekeken! We hebben geen meldingen buiten de regio Roosendaal. Ik heb daarom meteen een monteur voor je aangestuurd. Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! 😊

Reputatie 1

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Toevallig Roosendaal? Zo ja, zie dit topic:

 

 

Nee, in Ede (6717HE). Maar het probleem lijkt hetzelfde te zijn

Hoi Edwin,

Ik had dit zelfde probleem in Ede (6717NM). Zie mijn topic: 

Ik heb het na bijna 4 maanden opgegeven en ben overgestapt. Na maanden over en weer mailen/bellen, steeds weer opnieuw testjes doen om weer met T-mobile te delen, 3 keer een "monteur” over de vloer, ben ik geen steek opgeschoten.

Ik ben zelf nu overgestapt naar Ziggo. Ik weet dus niet of de oorzaak uiteindelijk ligt bij de netwerkbeheerder (KPN) of de provider (T-mobile). Feit is dat T-mobile mij niet heeft kunnen helpen.

Als je overstapt zou ik of voor Ziggo kiezen (geen glasvezel) of voor KPN in de hoop dat als er problemen zijn zij je beter helpen (zowel beheerder als provider zijn dan KPN).

Succes ermee.

Reputatie 1

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Toevallig Roosendaal? Zo ja, zie dit topic:

 

 

Nee, in Ede (6717HE). Maar het probleem lijkt hetzelfde te zijn

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Toevallig Roosendaal? Zo ja, zie dit topic:

 

 

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Toevallig regio Roosendaal?

Zo ja, zie dit topic :

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/verzameltopic-hoge-latency-sinds-17-45-in-gebied-4761kr-354293

Reputatie 1

Ik heb precies ditzelfde probleem. Is overstappen naar een andere provider de makkelijkste oplossing? Ik heb geen zin in dit soort drama.

Reputatie 7
Badge +4

Een kleine update: door een aantal extra administratieve handelingen verwacht ik dat je maandag 27 februari een definitieve bevestiging van de vergoeding zal ontvangen. Ik blijf hier bovenop zitten!

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad misgegaan met het overstapdossier @AnT12, maar geen zorgen ik zal er zeker voor zorgen dat je verbinding de 23e wordt opgezegd. Ik laat het in goede banen voor je begeleiden!

Reputatie 1

Ik zie inderdaad hun overstapaanvraag in ons systeem staan @AnT12! Hiermee kon ik meteen voor je in orde maken dat er geen afkoopsom in rekening wordt gebracht. Ik zal daarnaast op 23 februari een vergoeding voor je aanmaken voor de afgelopen periode. 

Hopelijk kan je bij je nieuwe provider zorgeloos genieten van je verbinding!

Ik heb vandaag van ze te horen gekregen dat de overstap aanvraag is afgekeurd. Ik neem aan dat jullie dit verder afhandelen?

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie inderdaad hun overstapaanvraag in ons systeem staan @AnT12! Hiermee kon ik meteen voor je in orde maken dat er geen afkoopsom in rekening wordt gebracht. Ik zal daarnaast op 23 februari een vergoeding voor je aanmaken voor de afgelopen periode. 

Hopelijk kan je bij je nieuwe provider zorgeloos genieten van je verbinding!

Reputatie 4

ouch T-mobile, dat krijg je als je alleen maar reseller bent en compleet afhankelijk van onderaanneemprutsers. Maar wel goed om te zien dat jullie niet moeilijk doen als iemand dan wegloopt.

Reputatie 1

Hoi @AnT12, het spijt mij heel erg dat wij dit nog niet voor je hebben weten op te lossen, dat had ik heel graag anders gezien! In ieder geval wil ik je hier ook niet in laten vastzitten. Omdat je wel internet overdag hebt, wil je dat ik het abonnement per direct voor je opzeg of heb je een overstapdatum naar een andere provider in zicht?

Ik zorg er graag voor dat dit heel goed voor je afgehandeld, afgesloten en rechtgezet wordt!

Wij hebben zojuist een overstap aangevraagd bij de nieuwe provider. Zij zullen de overstap regelen met jullie. Naar verwachting zullen we op 23 februari bij de nieuwe provider zijn aangesloten. Graag tot die tijd het abonnement nog laten lopen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AnT12, het spijt mij heel erg dat wij dit nog niet voor je hebben weten op te lossen, dat had ik heel graag anders gezien! In ieder geval wil ik je hier ook niet in laten vastzitten. Omdat je wel internet overdag hebt, wil je dat ik het abonnement per direct voor je opzeg of heb je een overstapdatum naar een andere provider in zicht?

Ik zorg er graag voor dat dit heel goed voor je afgehandeld, afgesloten en rechtgezet wordt!

Reputatie 1

Hi Cal,

Inmiddels is het twee weken geleden dat ik heb aangegeven over te willen stappen wanneer er binnen twee weken geen passende oplossing is geboden. Dit termijn is inmiddels gepasseerd.

Hiermee wil ik dus aangeven dat wij ons thuis contract willen opzeggen met T-mobile. Wij zien onze gemaakte abonnementskosten sinds het ontstaan van onze problemen graag retour en verwachten geen opzegvergoeding te betalen.

Ik zie graag jouw reactie tegemoet.

Mvg,

An

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AnT12, super dat je dit hebt weten te ontdekken en bedankt voor de uitgebreide meetgegevens! Ik ga dit meteen toevoegen aan het onderzoek wat ik voor je heb lopen. Inmiddels zijn we weer in overleg met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Tot dusver heb ik daar nog geen verdere update over. Ik houd het voor je in de gaten en ik hoop dat ik je snel meer kan vertellen!

Reputatie 1

Hierbij nog een grafiek vanuit http://ping-test.net/, waarbij je kan zien dat de oranje grafiek met VPN is uitgevoerd, en de zwarte is zonder VPN uitgevoerd.

Reputatie 1

Hi Cal,

Zojuist ben ik tot de ontdekking gekomen dat het internet stabiel is wanneer ik gebruik maak van VPN. Zodra ik de VPN uit schakel, zijn de problemen weer aanwezig. Om dit in waardes uit te drukken, heb ik gebruik gemaakt van een site waarmee ik een bepaalde periode aantal game servers ping over de hele wereld. Een serie met pings heb ik uitgevoerd met VPN en een andere serie heb ik zonder VPN uitgevoerd. Je ziet duidelijk een verschil in de stabiliteit van de pings. 

https://gameserverping.com/snapshot/224feb962df8695cbd32 => zonder VPN

https://gameserverping.com/snapshot/e7af5d12ca9cf0f95acf => met VPN

Dit duidt duidelijk op een probleem met jullie router configuratie waarbij er waarschijnlijk een verkeerde routing wordt gedaan of iets dergelijks, waardoor de verbinding uitzonderlijk instabiel is in de avond. Gezien het via de VPN verbinding een uitstekende stabiele verbinding, kan ik niets anders doen dan vragen aan jullie om dit op te lossen.

Indien jullie dit niet binnen twee weken opgelost hebben, zien wij graag een vergoeding van alle dagen waarop wij geen gebruik hebben kunnen maken van het internet. Ook willen wij dan ook overstappen naar een andere provider en verwachten we dat dit kosteloos geregeld kan worden, zonder een opzegvergoeding of iets dergelijks.

Reputatie 7
Badge +4

Super, bedankt voor de uitgebreide informatie @AnT12, daar hebben wij een hoop aan! Omdat er, achter de schermen, al een hoop geprobeerd is durf ik niet exact te zeggen wat de vervolgstap gaat zijn. In ieder geval voeg ik dit toe aan het lopende onderzoek en ik hoop je snel van een waardevolle update te kunnen voorzien!

Reputatie 1

Hierbij nog wat screenshots met de slechte verbinding snelheden. Wat verwachten jullie en KPN hiermee te kunnen doen?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AnT12,

Goed om te zien dat je op deze screenshots de juiste snelheden haalt! Lukt het je ook om een speedtest te doen zodra het internet wegvalt? Hiermee hopen we uit de meting te halen wat er gebeurd als je internet van mindere kwaliteit wordt.

In ieder geval heeft KPN NetwerkNL nog niet het onderzoek gesloten omdat de demping nog niet geheel op orde is. Dit zijn ze nog druk aan het onderzoeken en ik hoop dat wij je snel het ‘brand meester’ signaal kunnen geven!

Reageer