Beantwoord

tv kastje gaat niet aan met afstandbediening

  • 10 October 2021
  • 15 reacties
  • 1091 Bekeken

Hallo,

Ons tv kastje van t-mobile gaat niet meer aan met de afstandsbediening. Wij moeten constant de stekker van het tv kastje eruit trekken zodat die het even weer doet en de volgende dag werkt die weer niet. Ik heb alles al geprobeerd. Ook door de afstandsbediening te resetten. Heeft niet gewerkt. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 November 2021, 11:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Georgiospaans,

Fijn dat je dit kenbaar maakt, ik vermoed dat dit snel op te lossen is! Zojuist heb ik een kleine aanpassing gedaan aan het modem en de TV Box. Hoewel ik denk dat dit de oplossing is, is het natuurlijk lastig met zekerheid te testen op dit moment. Zou je morgen door kunnen geven of het daadwerkelijk de oplossing is geweest? Anders ga ik snel op zoek naar de alternatieven!

Hoi @Cal 

Alvast bedank voor je hulp. Helaas gaat de tv box nog steeds niet aan met de afstandsbediening… ik hoor graag van je. 
 

Groetjes Georgio 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is heldere taal @Georgiospaans! In dat geval kan ikzelf niet voor de oplossing zorgen, maar ik kan er wél voor zorgen dat dit bij de juiste mensen terechtkomt. Hierom heb ik jouw dossier doorgezet naar de technische dienst en zij zullen vermoedelijk een aantal zaken aanpassen totdat ze de juiste instellingen te pakken hebben. Zodra dit is gelukt ontvang je van ons bericht. Hier ga ik voor je achteraan!

Hoi,

Dank vóór het bericht. Inmiddels is het helaas nog niet verholpen. Ik moet steeds de stekker eruit trekken van het tv modem zodat die weer aan gaat met de afstandsbediening. Ik hoop snel van je te horen @Cal 
 

Groetjes Georgio 

Reputatie 7
Badge +1

Kan het ook zijn dat het signaal van de afstandsbediening te zwak is? wil het vervangen van de batterijen door sterke alkaline batterijen b.v. Duracell power soms wel eens  helpen.

Het kan geen kwaad om eens te proberen, 

 

Reputatie 7

Hoi @Georgiospaans ,

Vanuit de technische dienst krijg ik de tip om de HDMI instellingen aan te passen op de TV Box. Dit zal als het goed is dé gouden tip moeten zijn. We kunnen dit als volgt doen: 

  • Ga naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’
  • Ga naar ‘TV Box’
  • Kies voor modus 3

Wil je ons laten weten of het via deze weg weer helemaal werkt? We horen het graag van je! 

Hoi @Boris 

Ik heb dit geprobeerd en helaas werkt dit ook niet… 

Ik hoor graag van jullie andere mogelijkheden.

Groetjes Georgio 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Georgiospaans, bedankt voor je terugkoppeling en excuses dat het nog niet werkt.

Je hebt het vast allang geprobeerd, toch wil ik graag checken of het werkt door de afstandsbediening opnieuw te koppelen: 

  1. Druk de toetsen <1> en <3> op de afstandsbedening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Druk het TV power knopje in en hou deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt.
  3. Druk op de stop knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.
  4. Zet je TV weer aan met het TV power knopje.
  5. Je kan nu testen of het werkt. 

Ik zie dat er door collega's een onderzoek gestart is, kan ik hieruit opmaken dat de TV Box bij jou niet uit de standby-modus komt? Onze specialisten zullen dit tot op de bodem uitzoeken en hopen binnen vier tot zes dagen een oplossing te kunnen aanbieden. In de tussentijd kun je als nood-alternatief TV Anywhere gebruiken, zo heb je in ieder geval het gros van de zenders beschikbaar: TV Anywhere (link is klikbaar).

Mocht je thuis een Chromecast, Apple TV of andere vorm van mediabox hebben waarop je kunt streamen naar de tv, dan kun je die gebruiken om TV Anywhere op te casten! 😊 

Goedenavond,

Ik heb deze instellingen succesvol uitgevoerd. 
Het gaat alleen niet erom dat me tv niet aangaat maar dat mijn tv box niet aangaat met de afstandsbediening. 
Ik heb inmiddels een mail gekregen dat er een nieuwe tv box onderweg is. Dus ik hoop dat het daarmee opgelost is. 
 

Bedankt voor de tips!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Georgiospaans,

Super, ik verwacht ook dat het hiermee opgelost wordt! Mochten je nog hulp nodig hebben, plaats gerust een bericht in het topic. Ik kijk uit naar de levering van de TV Box en ik wens je alvast veel kijkplezier toe.

Hallo,

Ik heb het t-mobile pakket thuis ontvangen. Dank daarvoor. Alleen op de 1 of andere manier werkt het oude kastje nu wel met de afstandsbediening… dus ik hoef niet meer het nieuwe pakket te gebruiken…  ik heb het nu een aantal dagen achter elkaar getest en het blijft werken….. waar kan ik het pakket weer naartoe sturen wat ik niet heb gebruikt? 
 

Groetjes Georgio 

Hoi @Cal of @Boris 

Ik heb het t-mobile pakket thuis ontvangen. Dank daarvoor. Alleen op de 1 of andere manier werkt het oude kastje nu wel met de afstandsbediening… dus ik hoef niet meer het nieuwe pakket te gebruiken…  ik heb het nu een aantal dagen achter elkaar getest en het blijft werken….. waar kan ik het pakket weer naartoe sturen wat ik niet heb gebruikt? 
 

Groetjes Georgio 

 

Reputatie 7
Badge +7

@Georgiospaans ,

Als het goed is heb je ook een mail mogen ontvangen dat er een vervangende tv box naar je opgestuurd is. In deze mail staat ook waar je retour spullen heen kan sturen. Volgens mij zit er ook in het pakket een begeleidende brief met informatie over de eventuele retourzending. Nog een tip bewaar je verzendbewijs als je het pakket verstuurd hebt.

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem als degene die dit topic is gestart. Dit sinds het overzetten naar het nieuwe tv systeem. De aangedragen oplossingen hier werken niet. Elke dag de stekker erin en eruit halen en dan pas werkt de tv box weer. Wie kan mij verder helpen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RoGro, top dat je het aankaart hier, graag onderzoek ik meteen waar het aan kan liggen. Voordat ik voorbarige conclusies trek, wil ik graag een lijnmeting uitvoeren zodat de verbinding bekeken kan worden. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan ga ik meteen op onderzoek voor je zodat de TV Box en afstandsbediening elkaar weer prima kunnen vinden! 😉