Beantwoord

uitgaande mail naar hotmail

• 12 October 2021
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

sinds enkele dagen krijg ik uitgaande mails naar hotmail adressen terug. Het begon ongeveer een week geleden met een mail van één of ander Duits mailadres wat ik niet ken. Kan dit worden opgelost?

Er staat in de melding:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [37.143.82.179]    weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of    their network is on our block list (S3150). You can also refer your    provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.    [AM6EUR05FT053.eop-eur05.prod.protection.outlook.com]
icon

Beste antwoord door H.de.W 13 October 2021, 20:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi @P.C. Kettenis,

Goed dat je dit bij ons aan het licht brengt! Of een e-mail gebounced wordt, hangt af van twee zaken: blacklisting en reputatie. Wanneer een domein of subnet (al dan niet een groep subnetten achter een access switch) te vaak op een blacklist wordt gezet, daalt de reputatie. Even heel simpel vertaald, is een oorzaak van blacklisten dat er kennelijk te veel e-mail verstuurd worden door anderen in hetzelfde domein of subnet die als ongewenst kunnen worden aangemerkt of die als zo hinderlijk wordt ervaren bij ontvangers (of andere providers) waardoor er geblacklist wordt. Het is zeker een nijpend probleem, alleen kunnen wij daar niet in elk geval een wijziging in aanbrengen.

Om dit tegen te gaan voeren wij constant verbeteringen door in ons netwerk, zoals het sluiten van poort 25. Dat is één van de acties die we uitvoeren om ervoor te zorgen dat mensen zo prettig en veilig mogelijk gebruik kunnen maken van onze diensten. Tegelijkertijd draagt dit bij aan het verkleinen van het risico op blacklisten. We kunnen het niet volledig uitsluiten maar we doen er alles aan om te voorkomen dat we daadwerkelijk op een blacklist verschijnen en daarmee de reputatie van onze subnets schaden.

Begrijp het probleem (een beetje), maar ik zie nog geen oplossing waardoor ik wel op een normale manier gebruik kan maken van de uitgaande mailserver……..

misschien helpt dit

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/232-microsoft-blokkeert-mails-vanaf-mijn/

Delisting aanvragen

Voor delisting van je IP adres zijn er twee opties:

Na terugkoppeling van Microsoft kan het nog maximaal 24 tot 48 uur duren voordat je IP weer van de blocklist verwijderd is.

Kijk daar heb ik wat aan:wink:

Reageer