Beantwoord

uitgaande mail naar hotmail

  • 12 October 2021
  • 15 reacties
  • 313 Bekeken

Reputatie 1

sinds enkele dagen krijg ik uitgaande mails naar hotmail adressen terug. Het begon ongeveer een week geleden met een mail van één of ander Duits mailadres wat ik niet ken. Kan dit worden opgelost?

Er staat in de melding:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [37.143.82.179]    weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of    their network is on our block list (S3150). You can also refer your    provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.    [AM6EUR05FT053.eop-eur05.prod.protection.outlook.com]
icon

Beste antwoord door H.de.W 13 October 2021, 20:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hi @P.C. Kettenis,

Goed dat je dit bij ons aan het licht brengt! Of een e-mail gebounced wordt, hangt af van twee zaken: blacklisting en reputatie. Wanneer een domein of subnet (al dan niet een groep subnetten achter een access switch) te vaak op een blacklist wordt gezet, daalt de reputatie. Even heel simpel vertaald, is een oorzaak van blacklisten dat er kennelijk te veel e-mail verstuurd worden door anderen in hetzelfde domein of subnet die als ongewenst kunnen worden aangemerkt of die als zo hinderlijk wordt ervaren bij ontvangers (of andere providers) waardoor er geblacklist wordt. Het is zeker een nijpend probleem, alleen kunnen wij daar niet in elk geval een wijziging in aanbrengen.

Om dit tegen te gaan voeren wij constant verbeteringen door in ons netwerk, zoals het sluiten van poort 25. Dat is één van de acties die we uitvoeren om ervoor te zorgen dat mensen zo prettig en veilig mogelijk gebruik kunnen maken van onze diensten. Tegelijkertijd draagt dit bij aan het verkleinen van het risico op blacklisten. We kunnen het niet volledig uitsluiten maar we doen er alles aan om te voorkomen dat we daadwerkelijk op een blacklist verschijnen en daarmee de reputatie van onze subnets schaden.

Reputatie 1

Begrijp het probleem (een beetje), maar ik zie nog geen oplossing waardoor ik wel op een normale manier gebruik kan maken van de uitgaande mailserver……..

 

Reputatie 1

misschien helpt dit

 

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/232-microsoft-blokkeert-mails-vanaf-mijn/

 

Delisting aanvragen

Voor delisting van je IP adres zijn er twee opties:

Na terugkoppeling van Microsoft kan het nog maximaal 24 tot 48 uur duren voordat je IP weer van de blocklist verwijderd is.

Reputatie 1

Kijk daar heb ik wat aan:wink:

Reputatie 1

Het antwoord van Microsoft. Het lijkt me meer gericht aan de provider dan aan mij als particuliere gebruiker. T-Mobile pakken jullie dit op?:

Hello,

My name is Numan and I work with the Outlook.com Sender Support Team

We have investigated your deliverability issue regarding IP(37.143.82.179).  At the current time, these IPs are not eligible for mitigation.

We are concerned with a pattern of irregular mail traffic originating from your IPs. While this could be benign, sudden changes in email sending volume can be the result of a server or network compromise or the result of compromised user accounts.

It takes time to improve IP reputation and careful vigilance of your email systems which includes monitoring the information you can receive from server logs and programs such as JMRP and/or SNDS to help identify potential issues, such as compromised servers or accounts, spikes in sending overall volume etc. There is no silver bullet, unfortunately, to improve or maintain IP reputation.

While we cannot offer mitigation at this time, please note that our technologies designed to prevent unwanted mail are not static and will respond to changes in sending practices over time. In addition to the best practices we have already recommended, here are some specific recommendations for you to consider:

  • Review outbound mail logs - It's recommended that you have network and email admins review server logs for anomalies and verify all of the email sending is intentional. Be aware that not all compromises immediately result in a high volume of mail. Some attacks may be more subtle, and may only periodically send mail from infected mail servers.  Therefore, careful log review may be necessary to detect and address potential compromise issues. As a best practice, set up monitoring on outbound sending volume to ensure that sudden, unexpected peaks are quickly identified and reviewed.
  • Security review of sending servers - In addition, it's recommended you ensure all sending servers are up-to-date with the latest security patches, updates, etc. and that security and anti-virus scans are regularly executed against all sending servers.
  • Implement Sending Limits - It's a recommended best practice to enforce sending limits on your domain accounts; this is a simple method to prevent users who may be compromised from sending bulk emails and helps better protect the reputation of your IPs.

In addition, Microsoft has several programs which can assist you with identifying and monitoring potential issues, such as compromised servers, outdated mailing lists, etc. Joining these programs does not mean you are whitelisted from Outlook.com. Here are some specific recommendations for you to consider:

  • Actively monitor your junk mail reports - The free JMRP program (http://mail.live.com/mail/services.aspx) provides reports on junk email reported by Outlook.com customers for your IP addresses. This helpful feedback mechanism allows you to ensure that mails being sent on your IPs are not resulting in negative feedback that could impact your sending IP reputation. Being vigilant about users who mark your e-mail as unwanted (or junk) or the types of messages that are being marked as unwanted (or junk) can help you identify unintended mail traffic, modify future campaigns and keep mailing lists updated with only interested consumers. You can Enroll at 

https://postmaster.live.com/snds/JMRP.aspx?wa=wsignin1.0

  • Actively Monitor IP Traffic - Consider joining the Smart Network Data Services program (SNDS). This free program provides data about traffic seen originating from your registered IPs, such as mail volume and complaint rates. The data is built from the log files of the inbound mail machines and other servers at Outlook.com and Microsoft and represents factual information about the traffic from your mail servers to Outlook.com users. For more information about this free program refer to https://postmaster.live.com/snds/FAQ.aspx. To register, please go to https://sendersupport.olc.protection.outlook.com/snds/?

Sincerely,

Numan

Outlook.com Deliverability Support
Reputatie 7
Badge +9

Hoi @P.C. Kettenis ,

Dank je wel voor je terugkoppeling en je waardevolle informatie. Ik begrijp dat de blacklisting voor veel vragen zorgt. Ik vermoed dat deze voor een groot deel worden beantwoord in ons speciale topic hierover: 

Wellicht dat dit meer duidelijkheid biedt over de gang van zaken. 

Reputatie 1

Beste Boris

Poort 25? Ik gebruik al meer dan een jaar poort 587 STARTTLS, het probleem wordt dus NIET veroorzaakt door poort 25. Ik verwacht zo langzamerhand wel een meer ter zake doend antwoord (overigens net zoals al die mensen in het door U bedoelde topic) 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @P.C. Kettenis ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Omdat ik merk dat er inderdaad de vraag naar is, heb ik direct geïnformeerd bij onze specialisten op dit gebied. Het klopt inderdaad dat er twee servers van ons worden geblacklist bij SORBS. We zijn hiervan op de hoogte en hebben acties ondernomen om dit op te lossen. Bij een blacklist kan het dan een langer duren om ons hier vanaf te halen. We merken dat de meldingen afnemen, maar nog niet helemaal weg zijn. Het sturen van e-mails naar een @hotmail.com of @live.com kan daardoor problemen opleveren. Excuus voor het ongemak, maar weet dat we hard bezig zijn met een oplossing. 

Reputatie 1

update, want het duurt wel erg lang

Reputatie 7
Badge +4

Hi @john60, zojuist ben ik op jou teruggekomen in een ander topic waar jij ook om een update hebt gevraagd! Ik heb vernomen van mijn collega dat we hier geen update op korte termijn over binnen zullen krijgen, excuses hiervoor. Er word gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten, omdat wij afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. Weet jij voor nu voldoende? Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 

Reputatie 1

Hi @john60, zojuist ben ik op jou teruggekomen in een ander topic waar jij ook om een update hebt gevraagd! Ik heb vernomen van mijn collega dat we hier geen update op korte termijn over binnen zullen krijgen, excuses hiervoor. Er word gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten, omdat wij afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. Weet jij voor nu voldoende? Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 

Bedankt voor U reactie, maar het zou goed zijn om alle topics over dit fenomeen te bundelen in een topic en niet weer te beginnen over poort 25 want die poort doet er helemaal niet toe

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @john60! Merci voor je aanvulling en feedback. Bovenstaand topic proberen wij hiervoor als algemeen topic aan te houden. Dus als je nog gerelateerde vragen hebt over deze issues, mag je ze daar in stellen en houden we het overzichtelijk! 💪

ik kan nog steeds geen mail versturen een hotmail adres weet iemand al wat meer hierover

 

Reputatie 1

Je kan mij volgen, heb eergisteren naar de status, nog net zover als voorheen 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rhograf, momenteel is dit een bekend probleem bij ons! Eerder gaf ik het verkeerde topic aan! In het onderstaande topic delen wij de updates omtrent dit issue: 

Er wordt gewerkt aan een oplossing hiervoor, maar dit wordt jammer genoeg niet op korte termijn verwacht. Wij zijn namelijk afhankelijk van de beheerder van deze blacklist. Excuses voor het ongemak en merci voor jullie geduld!