Veilig inloggen Zyxel T-50 toch mogelijk

  • 18 February 2022
  • 9 reacties
  • 2150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste forumleden en moderators,

na wat testen ben ik erachter gekomen dat het toch mogelijk is om beveiligd in te loggen op het Zyxel T-50 modem.

Herken je dit:

Je moet dan naar “Geavanceerd” gaan en dan kiezen voor “Doorgaan naar 192.168.1.1 (onveilig).

Dat probleem is vanaf nu verleden tijd, log op de “onveilige” pagina in en dan klik je op “Systeeminformatie”. 

Daar zie je dan deze informatie, selecteer en kopieer het IP-adres wat op de groen gemarkeerde plek staat, open een nieuw tabblad en plak daar het IP-adres. 

Resultaat:

Hoop dat dit voor vele leden ook de oplossing is.

 

Mvg Timo


This topic has been closed for comments

9 reacties

Bij mij staat daar een privé IP adres (10.x.y.z), maar als ik dat in een browser (Safari, Firefox) intik krijg ik nog steeds een waarschuwing dat connectie niet privé is.

@sublimerote,

staat idd een privé IP-adres.

Net even Firefox geïnstalleerd en gewoon een beveiligde verbinding. zie hieronder.

 

En als je de pagina toevoegt aan je favorieten en daarna je browser opnieuw starten?

 

Ook in EDGE gewoon een beveiligde verbinding:

 

Het modem gebruikt bij mij een self-signed ZyXELcert certificaat:

The certificate is not trusted because it is self-signed.

 

Wat voor certificaat zie jij?

Reputatie 7
Badge +4

In chrome nog steeds de bekende melding ondanks het opvolgen van de instructies. 

Het modem gebruikt bij mij een self-signed ZyXELcert certificaat:

The certificate is not trusted because it is self-signed.

 

Wat voor certificaat zie jij?

Als op hangslotje klik:

 

Als op hangslotje klik:

 

Wat zie je als je klikt op “Certificaat is geldig” ?

 

In chrome nog steeds de bekende melding ondanks het opvolgen van de instructies. 

Ik zal vanavond / morgen op andere pc's/laptops ook het stappenplan doorlopen en kijken wat er daar gebeurd.

Google Chrome details: Versie 98.0.4758.102 (Officiële build) (64-bits)

Microsoft EDGE details: Versie 98.0.1108.56 (Officiële build) (64-bits)

@Timo78 Zou je aub eens naar de details van het certificaat kunnen kijken?

Door wie is het uitgegeven/ondertekend?

Een verklaring zou kunnen zijn dat je dat self-signed certificaat ooit als vertrouwd hebt gemarkeerd. Waarschijnlijk is dit echter niet de juiste verklaring, want Firefox gebruikt zijn eigen certificaat store en daar moet je de configuratie zelf aanpassen om alsnog de Windows store (met dat mogelijk handmatig vertrouwde certificaat) te gebruiken.

In chrome nog steeds de bekende melding ondanks het opvolgen van de instructies. 

Ik zal vanavond / morgen op andere pc's/laptops ook het stappenplan doorlopen en kijken wat er daar gebeurd.

Google Chrome details: Versie 98.0.4758.102 (Officiële build) (64-bits)

Microsoft EDGE details: Versie 98.0.1108.56 (Officiële build) (64-bits)

Dit zegt nog steeds niet, iedereen gebruikt die versie aangezien Google Chrome automatisch ge-update wordt door Google - iets wat per default aanstaat.

Wat relevant is, is

Daar tref je de betreffende informatie aan, het bevat eigenlijk niets meer of minder dan de partij die het certificaat verstrekt heeft en waaraan deze is verstrekt.

Daarom vroeg ik ook “Wat zie je als je klikt op “Certificaat is geldig” ?