Beantwoord

Verhuizen naar een adres zonder glasvezel? Wat nu?

  • 16 April 2023
  • 7 reacties
  • 158 Bekeken

3 maanden geleden ben ik op mijzelf gaan wonen op basis van tijdelijke huur. Nu moet ik weer gaan verhuizen, maar gelukkig is dit een koopwoning. Het probleem is wel dat daar geen glasvezel beschikbaar is, dit heb ik namelijk wel nodig voor werk want ik wil geen DSL verbinding hebben, dit is tegenwoordig best wel traag. Nu heb ik gelezen dat je dan jouw abonnement moet afkopen, klopt dit?

Als dit zou kloppen vind ik het best wel raar, ik had voor T-mobile gekozen omdat ik glasvezel wou gebruiken namelijk.

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 April 2023, 23:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KumaGom 

Als T-Mobile internet beschikbaar is op het nieuwe adres dan kan je je abonnement meeverhuizen naar het nieuwe adres, je hoeft niks af te kopen maar je gaat wel een nieuwe jaarcontract aan.

Als je echt alleen glasvezel wilt dan kun je besluiten om de resterende maanden af te kopen en een nieuwe contract voor je nieuwe woning afsluiten.

Hier lees je alles over verhuizen

Hallo @KumaGom 

Als T-Mobile internet beschikbaar is op het nieuwe adres dan kan je je abonnement meeverhuizen naar het nieuwe adres, je hoeft niks af te kopen maar je gaat wel een nieuwe jaarcontract aan.

Als je echt alleen glasvezel wilt dan kun je besluiten om de resterende maanden af te kopen en een nieuwe contract voor je nieuwe woning afsluiten.

Hier lees je alles over verhuizen

Bedankt voor uw reactie, ik heb het ook nagevraagd bij KPN en DELTA Fiber/Caiway. Ik heb als antwoord gekregen dat de woning niet meer is aangesloten met DSL.

Wat kan ik nu doen eigenlijk?

Reputatie 7
Badge +14

Als die bedrijven via glas zijn aangesloten is het logisch dat zij geen DSL meer aanbieden.

Maar de postcode checker van T-Mobile is leidend voor wat T-mobile kan leveren. Wat geeft die aan?

 

Als die bedrijven via glas zijn aangesloten is het logisch dat zij geen DSL meer aanbieden.

Maar de postcode checker van T-Mobile is leidend voor wat T-mobile kan leveren. Wat geeft die aan?

 

Als ik de postcode checker gebruik zegt het wel dat er DSL beschikbaar is. Alleen heb ik van andere providers gehoord dat er alleen glasvezel beschikbaar is, ik heb ook de makelaar hiervoor benaderd en heb hiervoor ook hetzelfde antwoord op gekregen.

Reputatie 7
Badge +15

@KumaGom

Voer het nieuwe adres eens in op de website www.kpnnetwerk.nl en als daar staat kopernetwerk beschikbaar dan kan je voor het nieuwe adres DSL nemen bij T-Mobile en moet het goed komen.

Waarschijnlijk ligt er glasvezel bij de nieuwe woning van een andere beheerder dan KPN.

@KumaGom

Voer het nieuwe adres eens in op de website www.kpnnetwerk.nl en als daar staat kopernetwerk beschikbaar dan kan je voor het nieuwe adres DSL nemen bij T-Mobile en moet het goed komen.

Waarschijnlijk ligt er glasvezel bij de nieuwe woning van een andere beheerder dan KPN.

Ik heb mijn postcode gecheckt maar ik krijg geen extra optie zoals DSL via de link die u had gepost maar ik zie geen DSL of glasvezel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @KumaGom, kan je mij jouw postcode en huisnummer van het nieuwe adres, in een privébericht sturen? Wellicht kan ik iets meer zien!

Reageer