Beantwoord

verlaging tarief gebruik kpn-lijn

  • 9 September 2022
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 1

Afgelopen maand las ik op Tweakers dat ACM bindende afspraken heeft gemaakt over het verlagen van het tarief voor het gebruiken van de KPN-lijn. Dit is per direct in gegaan.
 

Ik betaal een hogere toeslag om gebruik te kunnen maken van 1gbps van t-mobile over de kpn-lijn die door mijn wijk loopt. Ik ga er van uit dat deze toeslag er af gaat (met terugwerkende kracht) nu t-mobile zelf minder hoeft te betalen voor gebruik van deze lijn. Zou wel zo netjes zijn. Iemand hier iets over gehoord?

icon

Beste antwoord door eric 9 September 2022, 12:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Naast het feit dat T-mobile gelijk heeft laten weten dat zij niet tevreden is met de vrijwillige aanpassingen door KPN heb jij geen abonnement wat bestaat uit losse prijzen/toeslagen die bij een verandering van de inkoopprijs komen te vervallen.

De (kost)prijzen van een eigen netwerk blijven aantrekkelijker voor providers, er is nog geen verdere prijsverlaging voor nieuwe, en ook niet voor bestaande,  abonnementen aangekondigd.

 

Reputatie 7
Badge +1

Je kunt het ook anders bekijken, stel dat T-Mobile om het even makkelijk te houden 1000 glasvezellijnen huurt van KPN voor de oude prijs van 10€ per maand na aanpassing door KPN en (gedwongen) door ACM betaald T-Mobile geen 10€ per maand maar 7€ per maand dan is dat toch 3€ per maand pure winst voor T-Mobile, tenzij T-Mobile de nieuwe prijs ook doorberekend aan de klant.

Reputatie 7
Badge +14

Dat zal dan in een vernieuwd aanbod zichtbaar worden. Dan weet je ook dat je bij een eventuele verlenging naar dat nieuwe prijsniveau kan. Bestaande contracten worden niet zomaar opengebroken door een inkoopprijs verlaging of verhoging. Alleen als er wettelijke zaken veranderen,  b.v. de BTW wordt verhoogd of verlaagd moeten providers de bestaande prijzen in een lopend contract aanpassen.

Reageer