Beantwoord

Verschil nieuwe klanten en oude klanten

  • 25 January 2023
  • 6 reacties
  • 360 Bekeken

Hi community. Vast een herkenbaar of vaker voorkomend probleem, maar toch wil ik het hier graag posten want ik sta nog steeds versteld van de slechte service. Ik ben al een lange tijd klant bij T-mobile thuis, de diensten zijn prima, en nog nooit problemen gehad. Nu wil ik als bestaande klant mijn contract verlengen/vernieuwen en zie ik dat ik voor 25 eu per maand (inclusief klantvoordeel, en na.6 maanden 40eu) ‘nieuwe’ klant kan worden. Ik ga er dan ook van uit dat ik als trouwe bestaande klant in ieder geval deze actie ook kan gebruiken voor het verlengen. Je kan het zelfs als nieuwe klant beschouwen. Maar dan geeft mevrouw aan de telefoon doodleuk aan dat deze acties alleen als ‘welkomst cadeau’ bij nieuwe klanten gelden. Als je al klant bent, krijg je alleen je klantvoordeel (die je tevens sowieso krijgt als je meerdere diensten onder 1 dak hebt). En dat als je de welkomst korting wil, je die alleen kan krijgen als nieuwe klant.

Dit is voor mij toch echt lastig te begrijpen. Je behandelt nieuwe klanten als koning maar interesseert je totaal niet voor je bestaande, trouwe klanten? Hoe zit dit precies? 

icon

Beste antwoord door eric 25 January 2023, 13:53

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ovenwant ,

Laat ik het ook eens anders stellen, jij bent nooit nieuw bij T-Mobile gekomen zonder een welkomst korting? Bij het aangaan van je contract had je het ook niet over de toen al bestaande klanten, je kreeg immers je welkomst korting. Nu wil ik dit niet bagatelliseren, maar ieder is ooit nieuw binnen gekomen met de toenmalige korting.

Dan heb je nu ook nog eens het voordeel dat sinds 24 januari 2022 er een nieuw duurder prijsplan is ingegaan(heb jij geen last van als lange trouwe klant)

Hi @soepkip67 ,

Bedankt voor je reactie. Zeker, ik ben ook ooit binnengekomen met een welkomstkorting. Dat was m.i. ook prima voor nieuwe klanten. Waar het bij mij voornamelijk schuurt is de splitsing in de aanbiedingen die gedaan worden, niet het feit dat er uberhaupt welkomstkortingen gegeven worden. Ik wil best een nieuw contract aangaan, en dat vast zetten voor een jaar. Maar ik verwacht daar toch ook een aanbieding in die gelijk staat aan de welkomstkorting. Je gaat tenslotte een nieuw contract aan. Dit zie ik niet als iets anders dan een geheel nieuwe klant. Ik bind mij weer voor een vaste tijd aan de diensten van T-Mobile. Ik blij met een goede prijs, zij blij met een jaar lang een tevreden klant.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ovenwant ,

Je verwacht dus weer een "welkomstkorting" ? Deze is zoals jezelf al zegt voor nieuwe klanten. Verder is het voor T-Mobile ook niet haalbaar om voor iedere verlenging deze korting te verstrekken. Soms is er wel iets van korting mogelijk bij een verlenging. Als je ieder jaar een korting wil is er maar één manier, ieder jaar van provider wisselen, of het treffen bij de klantenservice dat er iets van korting mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +14

Als bestaande klant betaal je geen aansluitkosten of monteurkosten. Dus zit er op die manier voordeel in wat ze bij nieuwe klanten weer op een andere manier terugverdienen.  Nee, welkomstkorting is voor nieuwe klanten. Opzeggen en weer lid worden is een optie, maar dan zit je een tijdje zonder diensten. Ook niet handig denk ik. 

Dank @eric. Daar zit met name de crux. Ik kan dus nu opzeggen, en weer lid worden. Dan krijg ik de juiste aanbieding. Maar is vrij omslachtig. Op het moment dat ik geen aansluitkosten betaal, of monteurkosten hoef te betalen (en dus niet nodig heb, ik ben tenslotte al klant) hoeft T-Mobile dit zelf toch ook niet te doen? Zij hebben hier dan ook geen kosten aan. Klinkt voor mij als een win-win. Ik betaal tenslotte voor de diensten, en de connectie per maand. Lijkt mij vreemd dat er een winstmodel zit op aansluitkosten of monteurskosten.

 

Stel ik kom elke week in een winkel om een nieuwe broek te kopen omdat ik de mijne opgebruikt heb. Daar betaal ik de eerste keer 25 euro voor, want dat is het prijskaartje met promo. De week later kom ik weer, en moet ik 45 euro betalen voor diezelfde broek, maar de persoon naast mij in de rij, die hier nog nooit geweest is, betaalt 25 euro. Dat gaat toch nooit werken? Het feit dat er aanbiedingen gedaan worden is helemaal niet erg. Dat is juist welkom in de markt. Maar hoe je deze aanbied aan klanten hoort m.i. toch gelijk te zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat een bedrijf zo’n korte termijn visie heeft over het behouden van klanten. Die zijn toch net zo veel waard als nieuwe?

Reputatie 2

Als bestaande klant betaal je geen aansluitkosten of monteurkosten. Dus zit er op die manier voordeel in wat ze bij nieuwe klanten weer op een andere manier terugverdienen.  Nee, welkomstkorting is voor nieuwe klanten. Opzeggen en weer lid worden is een optie, maar dan zit je een tijdje zonder diensten. Ook niet handig denk ik. 

En toch vind ik het bijzonder dat de korting een welkomst korting wordt genoemd. Want je gaat in principe een contract aan voor een periode van een jaar. Na een jaar heb je de keuze om te blijven of om diensten bij een andere provider af te gaan nemen.

Gek genoeg krijg je bij een mobiel contract een paar maanden van te voren een verlengingsvoorstel: Korting op de abonnementskosten of een nieuw toestel. Waarom bij internetdiensten thuis dan niet? Ik verwacht dat veel providers ervan uitgaan dat de klant toch wel blijft om “gedoe” te voorkomen. In marketing termen “sleepers”. “slapende” klanten die gewoon maandelijks netjes hun betaling per automatische incasso voldoen. Daar wordt aan verdiend!

Dit geldt overigens niet enkel voor internet providers, maar voor meer providers van diensten zoals verzekeraars en energiebedrijven. Door eventjes te vergelijken op de bekende sites, bespaar ik jaarlijks zeker een paar honderd euro op diverse diensten.

Een nieuwe klant aansluiten is natuurlijk relatief duur door het installatiepakket en de aansluiting door de monteur. En een eventuele welkomst korting op de abonnementsgelden gedurende de periode van een jaar. Maar zou T-mobile na een jaar dan niet meer z’n best mogen doen door een mooi prijsvoorstel te doen aan bestaande tevreden klanten? 

XS4all dacht in het verleden altijd goed met mij mee en wist mij meerdere jaren een mooi voorstel te doen. Ik hoop dat een afdeling retentie van T-Mobile dat over een jaar ook wil en kan doen!

Reageer