Beantwoord

Voortijdig opzeggen

  • 21 September 2022
  • 24 reacties
  • 478 Bekeken

Reputatie 1

Hallo T-Mobile,

 

Ik ben in Mei verhuist en moest omdat ik nog een lopend T-Mobile Thuis contract had van een paar maanden een nieuw T-Mobile Thuis contract aangaan op mijn nieuwe adres, dit was geen punt omdat ik op het vorige adres prima internet had (Vplus 200 down/30 up).

Mijn nieuwe (huur)woning is voordat ik de sleutel kreeg compleet gerenoveerd.
Tijdens de renovatie heeft iemand waarschijnlijk het IS/RA punt kortgeknipt, de draadjes staken nog een centimeter of 3 boven de betonvloer uit.
Hier heb ik direct melding van gemaakt bij T-Mobile, en toen is er iemand van KPN aangestuurd om het te komen verhelpen, het resultaat:

IS/RA hersteld door KPN met tape

 De KPN monteur heeft vervolgens de snelheid getest, dit was in orde, de maximale snelheid voor dit adres werd gehaald (50 down/10up).


Echter valt het internet meerdere keren per dag helemaal weg (bedraad), in de web-interface van het modem zie ik dat het modem opnieuw verbinding probeert te maken, dit duurt een paar minuten en werkt daarna weer een tijdje.
Dit heb ik vrij snel nadat ik verhuist ben doorgegeven aan T-Mobile, ze hebben toen het modem een reset gegeven, helaas zonder resultaat.
Vervolgens heb ik een eigen modem aangesloten en ingesteld, ook hiermee hetzelfde probleem.
Er lijkt dus iets in de KPN bekabeling niet goed te zijn.

Dit is voor mij niet werkbaar aangezien ik veel vanuit huis werk.

Ik heb contact gehad met KPN, die geven aan dat het IS/RA punt waarschijnlijk helemaal vervangen moet worden en dat de kosten dan voor mezelf zijn.
Dit zie ik natuurlijk niet zitten aangezien ik dit niet zelf heb veroorzaakt, daarnaast ligt er net een nieuwe vloer in, deze zal er hoogstwaarschijnlijk uit moeten.

 

Op dit moment wordt er door E-Fiber glasvezel aangelegd, over 3 weken wordt mijn aansluiting gerealiseerd in de meterkast.
Omdat ik nog een lopend contract heb bij T-Mobile Thuis kan ik pas volgend jaar Mei overstappen.

Is er een mogelijkheid dat mijn T-Mobile Thuis contract eerder stopgezet kan worden zodat ik eerder kan overstappen en weer normaal kan internetten?

Alvast bedankt!

Groet,

Stefan

icon

Beste antwoord door eric 3 October 2022, 08:08

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 1

Iemand?

Reputatie 7
Badge +14

De huiseigenaar is verantwoordelijk voor het ISRA punt. Als het dusdanig gesloopt is zal hij dit moeten laten herstellen.  Beetje hetzelfde als dat je de Eneco/stedin aansluiting kapot maakt,  de huiseigenaar zal ook zulke infrastructuur moeten laten herstellen zodat jij het als huurder kunt gebruiken.  Kosteloos opzeggen van een contract om die reden is dus niet valide. Je kunt het opzeggen,  maar dan betaal je een afkoopsom. 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @StefanK-K Misschien kan je het account afkopen?  Maar dat is ook weggegooid geld.


Waarom stel je de personen die dit gedaan gedaan niet verantwoordelijk? Youfone Lijkt mij ook niet alles! 

 

Kan me vergissen, maar E-Fiber is toch overgenomen door ODF en dan is T-Mobile toch mogelijk op de glasvezel.

Reputatie 6
Badge +3

edit: verkeerde topic

 

Reputatie 7
Badge +14

Kan me vergissen, maar E-Fiber is toch overgenomen door ODF en dan is T-Mobile toch mogelijk op de glasvezel.

Slim idee, en ook helemaal waar

Nu is er na zo'n overname nog veel proces en IT integratie nodig, maar raadpleeg na oplevering van je glasvezel eens de postcode checker van t-mobile. Zodra daar een gasaansluiting naar voren komt kun je jouw t-mobile koperlijn abonnement upgraden naar t-mobile glasvezel. 

Reputatie 1

Hallo @StefanK-K Misschien kan je het account afkopen?  Maar dat is ook weggegooid geld.


Waarom stel je de personen die dit gedaan gehobbel niet verantwoordelijk? Youfone Lijkt mij ook niet alles! 

 

De verhuurder (woningbouw coöperatie) zegt dat ik dan de Ziggo aansluiting maar moet gebruiken…

 

Kan me vergissen, maar E-Fiber is toch overgenomen door ODF en dan is T-Mobile toch mogelijk op de glasvezel.

Slim idee, en ook helemaal waar

Nu is er na zo'n overname nog veel proces en IT integratie nodig, maar raadpleeg na oplevering van je glasvezel eens de postcode checker van t-mobile. Zodra daar een gasaansluiting naar voren komt kun je jouw t-mobile koperlijn abonnement upgraden naar t-mobile glasvezel. 

Daar was ik van op de hoogte, maar ik las ergens dat het echt nog wel een jaar kan duren voordat alles technisch en administratief gereed is en T-Mobile kan gaan leveren via het E-Fiber netwerk.

Daarnaast heb ik al een abonnement afgesloten bij Trined, echter kan deze pas ingaan als mijn T-Mobile contract afloopt.
 

Stel dat ik zou gaan voor het afkopen van mijn contract, betaal ik dan voor internet + TV of alleen voor het goedkoopste internetabonnement?

Reputatie 1

Kan me vergissen, maar E-Fiber is toch overgenomen door ODF en dan is T-Mobile toch mogelijk op de glasvezel.

Slim idee, en ook helemaal waar

Nu is er na zo'n overname nog veel proces en IT integratie nodig, maar raadpleeg na oplevering van je glasvezel eens de postcode checker van t-mobile. Zodra daar een gasaansluiting naar voren komt kun je jouw t-mobile koperlijn abonnement upgraden naar t-mobile glasvezel. 

[edit] Een collega van me in de buurt heeft al een abonnement lopen op zijn E-Fiber glasvezelaansluiting maar als ik zijn postcode opgeef krijg ik helaas gewoon een DSL abonnementje voorgeschoteld.

Reputatie 7
Badge +14

 

 

 

Kan me vergissen, maar E-Fiber is toch overgenomen door ODF en dan is T-Mobile toch mogelijk op de glasvezel.

Slim idee, en ook helemaal waar

 

Daar was ik van op de hoogte, maar ik las ergens dat het echt nog wel een jaar kan duren voordat alles technisch en administratief gereed is en T-Mobile kan gaan leveren via het E-Fiber netwerk.

Daarnaast heb ik al een abonnement afgesloten bij Trined, echter kan deze pas ingaan als mijn T-Mobile contract afloopt.
 

Stel dat ik zou gaan voor het afkopen van mijn contract, betaal ik dan voor internet + TV of alleen voor het goedkoopste internetabonnement?

Trined levert over glas, T-Mobile over koper. Dat botst dus niet en je zou dus eigenlijk beide bedrijven tegelijk een internetverbinding kunnen leveren. Het afkopen is waarschijnlijk “resterende maanden x het maandbedrag”, maar zoals ik aangeef je zou twee aansluitingen thuis kunnen hebben. 

Reputatie 1

 

 

 

Kan me vergissen, maar E-Fiber is toch overgenomen door ODF en dan is T-Mobile toch mogelijk op de glasvezel.

Slim idee, en ook helemaal waar

 

Daar was ik van op de hoogte, maar ik las ergens dat het echt nog wel een jaar kan duren voordat alles technisch en administratief gereed is en T-Mobile kan gaan leveren via het E-Fiber netwerk.

Daarnaast heb ik al een abonnement afgesloten bij Trined, echter kan deze pas ingaan als mijn T-Mobile contract afloopt.
 

Stel dat ik zou gaan voor het afkopen van mijn contract, betaal ik dan voor internet + TV of alleen voor het goedkoopste internetabonnement?

Trined levert over glas, T-Mobile over koper. Dat botst dus niet en je zou dus eigenlijk beide bedrijven tegelijk een internetverbinding kunnen leveren. Het afkopen is waarschijnlijk “resterende maanden x het maandbedrag”, maar zoals ik aangeef je zou twee aansluitingen thuis kunnen hebben. 

Dat snap ik maar ik zit natuurlijk niet op 7 maanden dubbele kosten te wachten.
Zijn er hier op het forum medewerkers van T-Mobile die voor me kunnen kijken wat afkoop zou kosten?

Reputatie 7
Badge +14

@StefanK-K De moderators gaan je verder helpen zodra dit onderwerp aan de beurt is.

Nog even geduld dus.

Hopelijk wordt alles opgelost. 
MVG

Reputatie 7

Hi @StefanK-K, dank voor je berichten! Ik heb direct met je meegekeken naar de verbinding en ook wij meten dat er een probleem is door de aansluiting, in dit geval het ISRA punt wat niet netjes is achtergelaten door de monteur. We kunnen ervoor kiezen om een monteur hier nogmaals naar te laten kijken, want dit kan niet de bedoeling zijn. Mijn excuses hiervoor. Mocht dit toch nog een optie voor je zijn, laat het vooral weten. 

Mocht je liever ervoor kiezen om het abonnement op een andere plek onder te brengen, kan het inderdaad zijn dat er een afkoopsom wordt gerekend. Deze wordt via de volgende som bepaald: 0,5 x resterende contractduur x maandelijkse kosten afgesloten dienst(en). 

Wil je me laten weten wat ik voor je kan betekenen? Ik help je graag uit de brand.

Reputatie 1

Hi @StefanK-K, dank voor je berichten! Ik heb direct met je meegekeken naar de verbinding en ook wij meten dat er een probleem is door de aansluiting, in dit geval het ISRA punt wat niet netjes is achtergelaten door de monteur. We kunnen ervoor kiezen om een monteur hier nogmaals naar te laten kijken, want dit kan niet de bedoeling zijn. Mijn excuses hiervoor. Mocht dit toch nog een optie voor je zijn, laat het vooral weten. 

Mocht je liever ervoor kiezen om het abonnement op een andere plek onder te brengen, kan het inderdaad zijn dat er een afkoopsom wordt gerekend. Deze wordt via de volgende som bepaald: 0,5 x resterende contractduur x maandelijkse kosten afgesloten dienst(en). 

Wil je me laten weten wat ik voor je kan betekenen? Ik help je graag uit de brand.

Bedankt voor het aanbod Boris!
Ik zou graag willen dat er normaals een monteur langs komt om vrijblijvend te kijken of dit op een nette manier op te lossen is. (met netjes bedoel ik dat de vloer er niet uit hoeft)
Wil je dit voor me aansturen?

Reputatie 7

Hi @StefanK-K, omdat ik van mening ben dat dit ISRA punt er veel beter uit kan zien, heb ik zojuist direct een monteursafspraak voor je ingeschoten. Je zal zo snel mogelijk een SMS en e-mail ontvangen om digitaal de afspraak in te plannen. Wil je ons laten weten hoe dit bezoek is verlopen? We horen het graag van je.

Reputatie 1

Bedankt @Boris, ik heb zojuist een afspraak kunnen plannen voor 26 oktober.
Ik zal hier terugkoppelen zodra er nieuws is. 

Reputatie 1

Goedemorgen @Boris,

De Guidion monteur is gisteren al langs geweest en heeft het probleem niet kunnen verhelpen.
Hij zou alles duidelijk in de werkbon zetten die jullie krijgen.
Wil je dit voor me bekijken en me adviseren over hoe verder?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @StefanK-K, als ik de rapportage zo bekijk, staat erin dat het ISRA-punt wel hersteld is - klopt dit? Je geeft aan dat het hiermee echter niet hersteld zou zijn. Ik zie nog wel foutcodes op de lijn verschijnen, hierdoor blijft de lijn instabiel. Ik heb bij wijze van test de lijn opnieuw geprovisioneerd. Kun je straks testen met een herstart of dit geholpen heeft? Ik voer dan uiteraard weer een nieuwe meting uit om te controleren hoe het met de foutcodes gaat.

Reputatie 1

Hallo @Jason,

Klopt, de monteur heeft de laklaag van de koperdraden verwijderd en opnieuw aangesloten.
Daarna een aantal testen gedaan en het rode lampje op zijn Kurth tester verklapte al snel dat het niet was opgelost.
Hij heeft me alles stap voor stap laten zien op zijn meter en kwam tot de conclusie dat ik een klapperlijn heb, dit zit volgens hem in de bekabeling naar buiten toe.
Aangezien ik reeds een glasvezelaansluiting heb van E-Fiber (binnenkort ook beschikbaar voor T-Mobile) maar pas kan overstappen naar mijn nieuwe provider Trined als mijn huidige contract afloopt hoop ik dan ook dat ik mijn T-Mobile Thuis contract kosteloos kan laten stoppen.
Om nou een IS/RA punt met kabel naar buiten toe voor een paar maandjes gebruik te laten herstellen is ook weer zo wat zij de monteur.

Reputatie 1

Ik heb het modem zojuist herstart.

In de DSL log zie ik veel FEC errors voorbij komen.
Dit zag de monteur gisteren ook op zijn tester, ook zag hij op zijn tester CRC errors wat de klapperlijn bevestigd.

8 minuten na opstarten modem:
near-end FEC error interleaved: 12149

Reputatie 7
Badge +16

@StefanK-K “Aangezien ik reeds een glasvezelaansluiting heb van E-Fiber (binnenkort ook beschikbaar voor T-Mobile) maar pas kan overstappen naar mijn nieuwe provider Trined als mijn huidige contract afloopt hoop ik dan ook dat ik mijn T-Mobile Thuis contract kosteloos kan laten stoppen. Om nou een IS/RA punt met kabel naar buiten toe voor een paar maandjes gebruik te laten herstellen is ook weer zo wat zij de monteur.” → Hier ben ik het 100 procent mee eens en ik wil dan ook bij deze voorstellen om jouw DSL-contract met onmiddellijke ingang te beëindigen. Het heeft voor jou geen enkel nut om te gaan zitten wachten totdat het ISRA vernieuwd is of om er eventueel geld aan uit te geven wanneer blijkt dat er een volledig nieuw ISRA moet worden aangelegd. 

Omdat ik je graag de tijd gun nog een noodvoorziening te kunnen starten bij Trined of een andere partij - uiteraard dan op Glas - kunnen we denk ik het beste de ontbinding op een week of twee zetten, of per wanneer het jou uitkomt; ga je daarmee akkoord en zo ja: wat zou voor jou de beste einddatum zijn?

Reputatie 1

Ik kan per 9 november gebruik maken van glasvezel. Monteur staat al ingepland bij dezen.

Als je voor mij het contract per 10 november kan stoppen ben ik je heel erg dankbaar!

 

Reputatie 7
Badge +16

@StefanK-K Consider it done, heb ik meteen geregeld! 

Ik wil je alleen nog verzoeken om de apparatuur in bruikleen (modem, TV Box en bijbehorende accessoires en kabels) te retourneren. Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in dit topic: Hoe stuur je jouw apparatuur terug? | T-Mobile Community. Ook stuur ik je zo nog een e-mail met daarin de instructies. Heel veel plezier en succes bij je nieuwe provider en hopelijk tot ooit! 😊🙋‍♂️

Reputatie 1

Gaat helemaal goed komen @Jason!
Dank voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, geen dank! Fijn dat we het op deze manier kunnen afhandelen samen. Mocht je in de toekomst nog eens bij T-Mobile voor thuis een glasvezelaanvraag willen doen, dan begeleid ik je met alle plezier door het aansluitproces heen! 

Reageer