Beantwoord

Vraag over factuur

  • 27 March 2023
  • 8 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 3

Beste,

Enige tijd geleden heb ik T-Mobile TV geactiveerd om dit eens te proberen. Hierbij was ik in de veronderstelling dat dit maandelijks opzegbaar is. Nu heb ik dit weer opgezegd, wat ook netjes is doorgevoerd, echter zie ik hiervoor een afkoopsom op m’n factuur staan van 46.44. Kan iemand me uitleggen waar dit vandaan komt? Heb ik ergens de kleine lettertjes niet goed gelezen of is dit een foutje?

Overigens heb ik destijds geen TV Box aangevraagd maar gewoon de AppleTV app gebruikt. 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 28 March 2023, 10:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marty_J 

Met het nieuwe prijsplan heeft het tv abonnement ook een minimale looptijd van 1 jaar dus dus misschien zijn dan de resterende maanden in rekening gebracht.

Reputatie 3

Hoi @Waqqas 

Dank voor de snelle reactie maar ik zie hierover niets terug. Hierbij even een schermschot. Ik lees daar toch echt dat de dienst op ieder moment is op te zeggen met een opzegtermijn van 30 dagen.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marty_J 

Deze informatie staat er op de community :

Combineer je Internet met T-Mobile TV en/of Vast Bellen? Dan worden deze diensten aan de contractduur van het internetabonnement gekoppeld. Dit is alleen voor abonnementen die zijn afgesloten vanaf 24 januari 2022. Zodra die termijn is afgelopen, zijn alle diensten maandelijks opzegbaar. Dit betekent dat TV en Vast Bellen niet meer maandelijks opzegbaar zijn in het eerste jaar. Na het eerste jaar zijn alle diensten wél weer maandelijks opzegbaar. 

Het is mogelijk om later alsnog voor TV en/of Vast Bellen te kiezen. Kies je na bijvoorbeeld 6 maanden voor TV, dan wordt deze gekoppeld aan de resterende 6 maanden van je internetabonnement. Daarna kun je TV, net als je internetabonnement, maandelijks opzeggen. Dit geldt ook voor Vast Bellen.

Bron

Reputatie 3

@Waqqas 

Dat stuk heb ik na veel zoeken ook kunnen terugvinden onder de ‘tarieven’. Los van het feit dat nogal een aparte plek is om dit neer te zetten, je zou dit eerder onder de voorwaarden verwachten,  staat het haaks op de opmerking in m’n screenshot dat je het op ieder moment uit kan zetten.

Maar goed, dan nog neem ik sinds december 2020 T-Mobile Thuis af. Dus dat eerste jaar is ook al ruimschoots verstreken.

Reputatie 7
Badge +15

@Marty_J 

Wanneer je de factuur bekijkt kan je daar misschien zien voor wat die kosten zijn?

Reputatie 3

@Waqqas 

Dat is me dus niet geheel duidelijk maar dit is wat er staat:

 

Het is me ook een totaal raadsel waar die 46.44 vandaan komt want 7.43 * 12.50 is naar mij weten nog altijd 92.86.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Marty_J, goed dat je via dit topic aan de bel trekt! Ik heb meteen met je meegekeken en zie gelijk dat de boete niet terecht is. Het TV abonnement is sinds 24 januari 2022 gekoppeld aan het contract van je Internet abonnement, maar deze was bij jou al verlopen. Je kon TV dus gewoon kosteloos uitzetten met een maand opzegtermijn. Ik heb de boete meteen handmatig voor je vergoed, je ontvangt nog een e-mail ter bevestiging hiervan!

Het is trouwens niet de bedoeling dat deze actie de boete triggert in jouw geval, hier gaan wij intern achteraan. Nogmaals dank voor het aangeven!

Reputatie 3

Hey @Cheyenne,

Dank voor je antwoord en dat e.a. verrekend wordt is alleen maar mooi. Mijn punt blijft echter nog wel staan dat jullie suggereren dat dingen maandelijks opzegbaar zijn. In mijn geval is dat ook zo maar voor een klant die nog geen jaar iets bij jullie afneemt kan dit voor verwarring zorgen. Nog sterker, in jullie eigen administratie zorgt zoiets al voor verwarring kennelijk ;-)

Reageer