Beantwoord

Vragen t-mobile thuis

  • 12 January 2023
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Reputatie 3

Hi, ik heb een e-mail gekregen om eventueel internet van T-Mobile af te nemen. Ik had hier wat vragen over. Na 15 minuten wachten aan de telefoon konden de dames natuurlijk geen antwoord geven.

Ik ben geïnteresseerd in 1GBit/s glasvezel en deze lijkt beschikbaar te zijn ahv postcode en huisnummer.

  1. Is er een Fair use policy? Lees: is er iets van een datalimiet? Mag ik een website hosten bijvoorbeeld? Of is het echt grenzeloos? Mijn huidige aanbieder heeft geen FUP en is ongebegrend;
  2. De modem, is dat een Zyxel DX5401? Is dat wel een gigabit modemrouter? Is er vrije keus wat betreft modems? Hoe zit dat als je kiest voor een ander modem? Of kan ik een modemupgrade doen? Dat Zyxel ziet er allesbehalve fatsoenlijk uit. Mijn huidige aanbieder heeft een aparte modem van Dahua en een Fritzbox als router.
  3. Mag ik TCP/UDP poorten openen? Is dat te doen?
  4. Is 1GBit/s echt een gigabit of is dat een gigabit wanneer het uitkomt? Met dat het 23 uur in een dag 100mbit en soms als ik geluk heb een gigabit?

Ik hoor graag.

icon

Beste antwoord door eric 12 January 2023, 19:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

1) er is geen FUP. 

2) modem kan zeker een WAN zijde gigabit aan. Verwacht geen gigabit via WiFi. Gebruik daarvoor bekabeld LAN. De 4 poorten zijn allemaal 1 gbit interfaces. Er is maar 1 smaak router die T-mobile aanbiedt. Maar je bent volledig vrij een eigen router erop aan te sluiten.  Belangrijke voorwaarde is dat die router VLAN ondersteund.

3) je mag zelf bepalen hoe 'open' jij jouw verbinding maakt met port forwardings. 

4) je gaat geen 1 gbit speedtest zien. Maar meestal iets tussen de 900 mbit en 980 mbit. Persoonlijk vind ik een FTTH lijn geen optie voor serieuze webhosting. Er is geen SLA van toepassing op deze consumenten lijn. 

Reageer