Beantwoord

Vroegtijdig beeindigen abonement.

  • 6 October 2021
  • 20 reacties
  • 1651 Bekeken

Hallo,

 

Ik wil mijn abonnement vroegtijdig beeindigen. Moet ik deze dan afkopen?

Wij hebben ook nog twee mobiele abonnementen deze willen wij wel behouden.

 

timothy

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 October 2021, 11:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tduijker 

Als je thuis contract nog in zijn 1ste jaar zit dan moet je alle resterende maanden in één keer betalen.

Je kan contact opnemen met de klantenservice of even wachten totdat er een moderator reageert.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tduijker .

Kun je nog aangeven waarom je dit contract eerder wil beëindigen? Het levert financieel geen voordeel op, misschien kunnen we je hulpvraag beantwoorden.

Wij zijn net verhuisd naar een nieuw adres. Omdat wij al jaren T-Mobile mobiel klant zijn en de korting aantrekkelijk was hebben wij toen voor T-Mobile  thuis als internet provider gekozen. Wij hebben geen TV abbo en kijken dus alleen maar Youtube, Prime en Netflix. De maximale snelheid die T-Mobile aanbied op dit adres is 100MB. Dat is voor ons echt te weinig, blijkt achteraf. KPN bied 500MB en Caiway zelfs 1000MB. Vandaar dat wij de intentie hebben om over te stappen. Als ik mijn abbo kon aanpassen naar een hogere snelheid had ik dat liever gedaan.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tduijker 

Het zou kunnen dat er in de toekomst ODF beschikbaar komt voor jouw adres waarmee je een snelle 1000 Mbps verbinding kunt nemen.

Omdat er al mobiele abonnementen zijn zul je icm een unlimited abbo 25,00 betalen en icm een niet unlimited abbo 35,00 (klantvoordeel).

Reputatie 7
Badge +14

Ah, tja, dat is lastig om te verhelpen. T-Mobile biedt alleen op 'eigen apparatuur' de 1gb aan.  Als je echt last hebt van 'slechts' 100mb dan is inderdaad de resterende maanden van het jaarcontract afkopen of het eerste jaar nog even uitzingen.

ODF zou mooi zijn en is misschien het wachtenwaard.... maar dit is een nieuwbouwwijk dus ik denk dat als ze die plannen hadden er wel al een kabeltje had gelegen. Is het mogelijk om 2 internet abonnementen op 1 adres te hebben? De concurrent heeft nu een halve prijs aktie en op die manier hoef ik dan niet in 1 keer de afkoopsom te betalen.

 

Waarschijnlijk zal ik ook mijn mobiel oversluiten naar de nieuwe provider omdat ik dan meer klantvoordeel heb. Erg zonde omdat ik altijd tevreden ben geweest met de diensten van T-Mobile...

Reputatie 7
Badge +15

@Tduijker 

Indien je meerdere aansluitingen hebt op jouw adres dan kan je wel 2 abonnementen hebben maar niet via 1 aansluiting dus.

Het is vaak niet nodig dat T-Mobile eigen kabels aanlegt maar het kan dus ook middels eigen apparatuur in de wijkcentrale.

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn een paar gebieden waar soms 2 providers glasvezel bovenop elkaar hebben gegraven. Dan kun je inderdaad twee glasvezel internet aansluitingen nemen. In veel andere gevallen kun je wel een glasvezel van een partij zoals T-Mobile en een Coax (ziggo) abonnement tegelijk afnemen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tduijker, je bent al supergoed op weg geholpen, toch nog een kleine aanvulling op de mooie antwoorden van @Waqqas en @eric: het afkopen van de resterende contractmaanden gebeurt wel tegen de laagste internetprijs, zo coulant zijn we daarin nog wel gelukkig! 😊

100 Mbit/s is dezelfde snelheid als de snelheid die je momenteel in jouw pakket hebt. Mocht de snelheid lager liggen, dan bieden we uiteraard de optie om kosteloos te annuleren met inachtneming van één maand opzegtermijn, maar dat geldt in dit geval niet. Dat betekent dat we jouw huidige contract kunnen annuleren inclusief afkoopsom van de resterende maanden tegen het laagste internetarief. Ga je hiermee akkoord?

Hai Jason,

 

jij zegt:

Mocht de snelheid lager liggen, dan bieden we uiteraard de optie om kosteloos te annuleren met inachtneming van één maand opzegtermijn, maar dat geldt in dit geval niet.

Hoe weet je dan dat mijn snelheid niet lager is dan 100MB?

Kosteloos annuleren klinkt in mijn oren beter dan een afkoopsom namelijk.

Het is natuurlijk ook zo dat ik met alle liefde bij jullie wil blijven maar ik gedwongen wordt om over te stappen omdat 100MB echt te langzaam is in deze tijd.

Daar komt nog is bij dat ik ook nog eens 2 mobiele abonnementen over moet sluiten omdat dat voordeliger voor me is. Terwijl ik niet eens weg wil bij Tmobile.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Tduijker De snelheid die jij momenteel afneemt, is 100 Mbit/s. De maximale snelheid op je nieuwe adres bedraagt eveneens 100 Mbit/s. Ik denk dat je de “lagere snelheid” per ongeluk verkeerd interpreteert, sorry: dat ligt dan in dit geval aan mijn bewoording, dat is niet bewust zo gedaan!

De maximale snelheid van 100 Mbit/s is natuurlijk lager dan bijvoorbeeld 1000 Mbit/s, maar mag ik vragen waarom je huidige abonnementssnelheid niet volstaat? 

wij hebben geen tv abbo en kijken dus alleen netflix en youtube amazon prime etc. Laadtijden zijn lang, zwart scherm tussen youtube reclames door.

Als er dan nog een PS5 aanstaat is het echt niet te doen.

Kwijtschelding zit er niet in begrijp ik? Dan ga ik even nadenken wat we gaan doen.

--- Reactie verwijderd :clown: ---

Reputatie 7
Badge +16

@Tduijker en @Gerrit078 Voor alle duidelijkheid: het betreft hier niet de actuele snelheid die je bekabeld of onbekabeld binnenhaalt, het gaat om de internetsnelheid in het abonnement. De abonnementssnelheid is momenteel 100 Mbit/s en deze snelheid bieden we tevens op het nieuwe adres aan. De reden om kosteloos op te kunnen zeggen bij een verhuizing ligt dus niet binnen een storingsprotocol, maar binnen de snelheid die aangeboden wordt op het nieuwe adres én het al dan niet kunnen aanbieden van een aansluitmogelijkheid.

Om het scenario compleet te schetsen: stel je gaat verhuizen en hebt op dat adres geen mogelijkheid om T-Mobile Thuis te nemen, dan kun je met één maand opzegtermijn opzeggen - ook al zit je middenin je jaarcontract. Stel je gaat verhuizen en hebt op adres slechts, maximaal 50 Mbit/s als snelheid, dan kun je ook opzeggen binnen jaarcontract omdat we je niet hetzelfde kunnen aanbieden als momenteel in je abonnement zit op je huidige adres - tevens met inachtneming van één maand opzegtermijn.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Tduijker Omdat ik heel graag met je meedenk, verhuizen is immers al werk genoeg, heb ik een idee/workaround bedacht waarmee je wel binnen het jaarcontract kunt opzeggen:

Op je nieuwe adres wordt Glasvezel aangeboden op de KPN-lijn (WBA). Daardoor kun je bij ons maximaal 100 Mbit/s afnemen. Op je huidige adres zou je op ODF over kunnen gaan binnenkort (1000 Mbit/s), maar dan zou je bijna verplicht een hogere prijs moeten gaan betalen, zodat je wel kunt verhuizen zonder afkoopsom - dat vind ik oprecht belachelijk. Ik ga jouw abonnement daarom opzeggen met één maand opzegtermijn. Wanneer verhuis je precies?

Dat zou helemaal geweldig zijn!

Alleen ben ik inmiddels al verhuisd en woonachtig op het nieuwe adres….

 

Reputatie 7
Badge +16

@Tduijker Aah, van harte gefeliciteerd met de verhuizing in dat geval, is alles goed gegaan?

Ik zeg het abonnement bij hoge mate van uitzondering dan per direct op, hierdoor ben je vanaf morgen contractvrij. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat we sommige apparatuur, zoals een Zyxel modem en Zyxel wifipunten, graag geretourneerd zien. Hierover ontvang je straks een e-mail met uitleg.

wow! dat gaat hard ineens, is het nog mogelijk om de opzeg datum op de 22e te zetten? Voor die tijd heb ik nog geen nieuwe provider namelijk. 

Reputatie 7
Badge +16

@Tduijker Geen enkel probleem, komt helemaal in orde! Per 22 oktober aanstaande zal je geen abonnement bij Thuis meer hebben. Indien ik tussentijds nog iets voor je kan doen, laat het dan alsjeblieft weten.

Super! helemaal blij. Heel erg bedankt Jason!