Vroegtijdig Thuis abonnement

  • 24 January 2023
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

Hi,

 

Al sinds de start van het Thuis abonnement ondervinden we probleem met het vaak uitvallen van de verbinding. De ene keer gaat het dagen goed en de andere keer knalt de verbinding er meerdere keren per dag uit. 

Daar ben ik wel een beetje klaar mee intussen, ook omdat ik bijna volledig thuis werk. Als ik weer eens vast loop in een meeting of mijn VPN er weer uit lig doordat de internetverbinding weg val, dit is gewoon meer dan vervelend.

Ik wil dan ook weten hoeveel het mij precies gaat kosten om mijn resterende contract af te kopen, zodat ik kan overstappen.

 

Groeten,

Mandy

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @XmandyXx, goed dat je hier topic voor aanmaakt en hulp inschakelt, dit kan en moet absoluut voor je opgelost worden! Zoals CrisTien aangeeft is het inderdaad mogelijk om het contract eerder op te zeggen, alleen zie ik je veel liever genieten van een goede en uiterst stabiele verbinding. Om een beter beeld te krijgen van je situatie:

  • Ervaar je dit probleem alleen via de Wifi of ook via het bekabelde Internet? Mocht het alleen de Wifi betreffen, dan kan je in dit topic een aantal tips vinden die je erg zullen helpen: Hoe verbeter ik mijn wifi?
  • Maak je nog gebruik van een eigen router en/of switch? Zou je kunnen testen hoe de verbinding werkt als je jouw apparaten direct bekabeld aansluit op het modem?
  • Ik zie dat je voorheen gebruik maakte van een Wifi-punt, hielp dit om een goede verbinding te hebben?

Ik ben benieuwd hoe je situatie eruit ziet. Hoe dan ook kan je zeker snel van een mooie verbinding genieten! 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @XmandyXx  Hoelang loopt je abonnement nog? Meestal betaal je de maanden nog te gaan plus een maand opzegtermijn. 
Hopelijk is het probleem op te lossen met hulp van de moderators.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @XmandyXx, goed dat je hier topic voor aanmaakt en hulp inschakelt, dit kan en moet absoluut voor je opgelost worden! Zoals CrisTien aangeeft is het inderdaad mogelijk om het contract eerder op te zeggen, alleen zie ik je veel liever genieten van een goede en uiterst stabiele verbinding. Om een beter beeld te krijgen van je situatie:

  • Ervaar je dit probleem alleen via de Wifi of ook via het bekabelde Internet? Mocht het alleen de Wifi betreffen, dan kan je in dit topic een aantal tips vinden die je erg zullen helpen: Hoe verbeter ik mijn wifi?
  • Maak je nog gebruik van een eigen router en/of switch? Zou je kunnen testen hoe de verbinding werkt als je jouw apparaten direct bekabeld aansluit op het modem?
  • Ik zie dat je voorheen gebruik maakte van een Wifi-punt, hielp dit om een goede verbinding te hebben?

Ik ben benieuwd hoe je situatie eruit ziet. Hoe dan ook kan je zeker snel van een mooie verbinding genieten! 

Dat zou ik inderdaad ook veel liever hebben. Ik zal je gevraagde punten beantwoorden.

• beide, het internet valt weg op het Zyxel kastje. De wereldbol gaat uit de ene keer langer dan de andere keer. Op een gegeven moment wordt hij rood en daarna weer groen en werkt het weer. 

• Ik heb verder geen eigen router of Switch of iets dergelijks. 

• Die WiFi punten hielpen helaas niks. Als internet namelijk werkt dan is de wifi ook prima en heb ik overal in het huis goede dekking. 

Het probleem is dus echt het internet zelf en het feit dat het steeds weg valt op het Zyxel kastje. Kabels zitten uiteraard goed, resetten echt al zovaak gedaan. Afgelopen maandag bijvoorbeeld om de haverklap viel het internet weg, gisteren geen last van gehad. Er is geen touw aan vast te knopen. 

Misschien kan het eens uitgelezen worden of iets? Of heb je een ander idee.

Bedankt ieder geval voor het meekijken.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @XmandyXx, ik heb het modem voor je uitgelezen. Kan je een aantal dingen voor mij checken? 

  • Wil je alle kabels zachtjes aandrukken op het modem
  • Zit het modem goed aangesloten op het ISRA-punt? (DSL aansluiting)
  • Zit de kabel in de juiste poort op het modem?

Zit alles goed en is het probleem nog niet opgelost? Dan wil ik je vragen om een powerflip uit te voeren en dan opnieuw de verbinding wilt testen:

  • Haal de stekker uit het stopcontact
  • Wacht minimaal 10 seconden
  • Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  • Kan je nu de verbinding testen?

Ervaar je nu nog steeds problemen dan heb ik wat meer informatie nodig om een onderzoek te starten:

 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor deze moeite!

 

 

Reputatie 6
Badge

@XmandyXx Kun je als je weer eens problemen hebt gehad, kun je dan eens inloggen op de modem/router en de uptime checken? Loopt die gewoon door? Je vindt die direct op het eerste scherm onder systeeminformatie

Reageer