Beantwoord

waarom onvriendelijk eerste bericht bij geen betaling

  • 11 November 2021
  • 10 reacties
  • 206 Bekeken

Reputatie 1

Helaas hebben wij je betaling nog niet ontvangen. Betaal (...) binnen 16 dagen (...), en voorkom 15 euro buitengerechtelijke incassokosten.

 

Waarom meteen zo onvriendelijk?

Hou toch eens op daarmee. Ik betaal 99 uit 100 keer op tijd. En je hebt genoeg verdiend. Onvriendelijk gezanik.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 November 2021, 14:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@blahvla Hoe dan ook, wij zijn allemaal aardige gasten dat maakt vast veel goed?

Ik wens je in ieder geval een prettig fijn gezellig weekend toe!

👍🏻😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @blahvla, ik snap je sentiment en begrijp dat het onvriendelijk kan overkomen - wellicht toch een puntje van aandacht voor de communicatie-afdeling die dit soort geautomatiseerde e-mails maakt. Waar ik me echter weer aansluit bij de standpunten van @eric en @CrisTien, is dat de e-mail inderdaad geen rekening houdt of kan houden met hoe vaak je wel netjes op tijd betaald hebt. Het is technisch niet mogelijk, althans ik acht de kans gering, om voor iedereen die voorheen wel altijd op tijd betaald heeft, een specifieke, gepersonaliseerde, maar tevens geautomatiseerde e-mail te genereren waarin wel enigszins met de toon rekening gehouden wordt. Ik hoop dat je dat begrijpt!

Mijn mening bovenstaand daargelaten, vind ik het absoluut belangrijk dat er op een vriendelijkere manier bericht kan worden. Het oogt zo wel zakelijk en kil: tegelijkertijd is dat ook de intentie denk ik. T-Mobile behoedt daarmee onnodige extra kosten en wil je erop wijzen wat eventuele, nadelige gevolgen kunnen zijn.

Ik neem je feedback mee en zal eens kijken wat hierin mogelijk is, thanks voor je bericht!

Reputatie 1

Hoi @blahvla, ik snap je sentiment en begrijp dat het onvriendelijk kan overkomen - wellicht toch een puntje van aandacht voor de communicatie-afdeling die dit soort geautomatiseerde e-mails maakt. Waar ik me echter weer aansluit bij de standpunten van @eric en @CrisTien, is dat de e-mail inderdaad geen rekening houdt of kan houden met hoe vaak je wel netjes op tijd betaald hebt. Het is technisch niet mogelijk, althans ik acht de kans gering, om voor iedereen die voorheen wel altijd op tijd betaald heeft, een specifieke, gepersonaliseerde, maar tevens geautomatiseerde e-mail te genereren waarin wel enigszins met de toon rekening gehouden wordt. Ik hoop dat je dat begrijpt!

Mijn mening bovenstaand daargelaten, vind ik het absoluut belangrijk dat er op een vriendelijkere manier bericht kan worden. Het oogt zo wel zakelijk en kil: tegelijkertijd is dat ook de intentie denk ik. T-Mobile behoedt daarmee onnodige extra kosten en wil je erop wijzen wat eventuele, nadelige gevolgen kunnen zijn.

Ik neem je feedback mee en zal eens kijken wat hierin mogelijk is, thanks voor je bericht!

Hoi @Jason 

Top.
Voor de duidelijkheid. Ik heb nooit gesuggereerd om de reactie in een betalingsherinnering te laten afhangen van de betaalhistorie van een klant. Ik begrijp dat dit lastig is.

Mijn punt is wel idd dat de generieke communicatie rondom een betalingsherinnering voor mij vriendelijker mag. Top dat je mijn feedback wilt meenemen en wil doorgeven aan communicatie.

En -- ik begrijp dat het lastig is of niet kan maar -- mochten jullie nu wel de tekst van een betalingsherinnering willen laten afhangen van iemands betaalgeschiedenis, en het lukt dan ben je als T-Mobile koning. Ik zou hier jullie eventueel nog zelfs bij kunnen helpen. Jullie hebben mijn contactgegevens.

Groet, Blahvla

Ps.: Dat voorbeeld van 99 uit 100 was meer een punt uit frustratie na de zoveelste generieke en zakelijke berichten die je in deze maatschappij krijgt. Het zou ook kunnen dat ik 9 uit 10 keer op tijd betaal. Maar ik ben geen wanbetaler ;-)

Reputatie 1

@CrisTien Ik ben idd een contract aangegaan. 99 uit 100 betaal ik op tijd.

Wat ik onvriendelijk vind is dat direct bij de eerste herinnering (vier dagen na uiterste betaaldatum en twee weken na factuurdatum) al een waarschuwing in de sms en in je persoonlijk account staat waarin wordt gesproken over buitenrechtelijke incassokosten. Ik vind dat niet vriendelijk overkomen. Het voelt alsof ze direct een stok te voorschijn halen.

En dan denk ik. Kom op T-mobile. Ik ben vier dagen te laat. Factuur twee weken geleden ontvangen. Kan gebeuren, relaxed. Stuur gewoon een berichtje van “Hoi, we hebben je betaling nog niet ontvangen. Je kan hier betalen. En als je krap zit, bel even en dan regelen we het.” Kan je ook in een standaard sms/ mail zetten. Veel vriendelijker.

Bij een tweede herinnering kan je wat mij betreft die stok te voorschijn halen.

Reputatie 7

Hi @blahvla, merci voor jouw terugkoppeling! Ik vind het heel tof dat je jouw feedback met ons deelt en zoals Jason zei gaan we zeker kijken wat hierin mogelijk is. Erg lief dat je jouw hulp aanbiedt, topper. Mocht dit eraan gaan komen, dan laten we dat inderdaad zeker aan je weten. Blijf vooral je feedback delen, want dat stellen wij altijd zeer op prijs. Voor nu nog een hele mooie dag en mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik die graag! 🎈

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @blahvla 

Je zou wel meerdere betalingsherinneringen moeten hebbe ontvangen,, zie deze link en kijk dan onder wat zijn buitengerechtelijke incassokosten?

https://www.t-mobile.nl/betalen

Reputatie 7
Badge +14

@blahvla Wat is dan onvriendelijk.. ? Je moet toch overal betalen, Jij bent toch een contract aangegaan.

Of TM geld genoeg heeft (wat jij niet weet) heeft er ook niets mee te maken.
En dat er incassokosten bijkomen is een waarschuwing zodat je weet hoe het werkt en waar je aan toe bent, wat is daar onvriendelijk aan?

Het helpt je om extra kosten te voorkomen, bovendien zijn dit standaard mails die voor iedereen buiten het bedrag gelijk zijn.

Je kan altijd een regeling aanvragen of uitstel van betaling dat is pas echt #Vriendelijk👍🏻

Succes 

Reputatie 1

@Waqqas Nope, ik heb geen meerdere betalingsherinneringen ontvangen. Niet per sms of per e-mail. Na de factuur is dit eerste.

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt bij het afsluiten van een contract getekend voor automatische incasso. Helaas houdt dit soort geautomatiseerde berichten geen rekening met iemand die 99 van de 100 op tijd betaald of iemand die tijdige betaling om de maand niet nakomt. 

Daarom het advies, laat de automatische incasso plaatsvinden en je hebt nooit last van dit soort berichten.

Reputatie 1

@eric Hoi, Nee, bij het afsluiten van mijn contract heb ik niet gekozen en getekend voor een automatische incasso. Ik heb toen gekozen en getekend voor een handmatige betaling. Dit is later door T-Mobile veranderd in een automatische incasso. Ik heb dit nu weer teruggedraaid in een handmatige betaling. Alleen is dit niet het punt.

Mijn punt is dat de eerste herinnering op mij als onvriendelijk overkomt. Of je nu 99 uit 100 op tijd betaalt, of 1 uit 100. Of per automatische incasso of niet. Als T-Mobile kan je best een iets vriendelijker en generieke eerste betalingsherinnering sturen.